Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Boksen - Voorbeschouwingen van Tom800

Beste vw'ers,


Sommigen onder jullie kennen mij nog van enkele jaren terug wanneer ik de voorbeschouwingen voor de Belgische competitie schreef. Ondertussen ben ikzelf al langere tijd gestopt met wedden op het voetbal en was daardoor inactief op deze website.


De afgelopen jaren is mijn interesse in de oeroude bokssport wel echter toegenomen. Boksen is nog steeds één van de meest populaire sporten ter wereld en lokt nog altijd miljoenen kijkers. De sport is voornamelijk enorm populair binnen de UK en USA. Ook in België en Nederland begint de sport steeds meer aan populariteit te winnen.


De komende weken/maanden ga ik voorlopig in deze topic voorbeschouwingen maken, wedstrijden analyseren en prognoses schrijven. Ik ben voornamelijk een fan van de zwaardere gewichtsklassen.


Interessant om te weten


  • Per gewichtsklasse zijn er vier grote bonden waar boksers een wereldtitel kunnen winnen. Sommige gewichtsklassen hebben dan ook 4 wereldkampioenen, in andere klassen zijn er kampioenen die meerdere wereldtitels in hun bezit hebben. Bij de zwaargewichten is Anthony Joshua bijvoorbeeld de wereldkampioen binnen de WBA, WBO & IBF, en is de Amerikaan Deontay Wilder de WBC-wereldkampioen.


  • Omwille van de verschillende boksbonden, promotoren, tv-kanalen en managers is het voor sommige bonden moeilijk om bepaalde boksers tegen elkaar te laten uitkomen, meestal vanwege de financiële belangen. Zo snakt de bokswereld naar de ultieme titelkamp van Anthony Joshua tegen Deontay Wilder, maar kan men voorlopig geen akkoord vinden.


  •  Kampioenschappen voor de wereldtitel houden 12 ronden van 3 minuten in. Daarnaast komen 10 ronden en 8 ronden geregeld voor in 'gewone' kampen, waar meestal weinig op het spel staat.3 juryleden schrijven (zo goed als altijd) anoniem hun beoordeling na elke ronde. Men kan 10 punten behalen na elke ronde. Als een bepaalde bokser zijn tegenstander domineert, zal hij een 10-9 ronde toegekend worden. Indien hij zijn tegenstander één keer heeft neergehaald (knockdown), zal hij een 10-8 ronde toegekend krijgen. Ronden kunnen ook 10-10 gescoord worden.Indien er een KO plaatsvindt, zijn de scores van deze ronden logischerwijze niet van toepassing. Na de kamp zal de ring announcer de scores bekendmaken. Indien alle juryleden het eens zijn, krijgt de winnaar een overwinning toegekend (unanimous decision). Het kan ook zijn dat de juryleden elkaar tegenspreken, zo kunnen majority decisions, split decisions eveneens de winnaar aanduiden.


  • De meeste juryleden zijn meestal niet objectief in hun beoordeling. De bokser die het in eigen land opneemt tegen een buitenlander, zal gemakkelijk ronden toegekend worden dan diens uitdager indien een ronde evenwichtig verloopt.


  • Kampioenschappen voor de wereldtitel houden 12 ronden van 3 minuten in. Daarnaast komen 10 ronden en 8 ronden geregeld voor in 'gewone' kampen, waar meestal weinig op het spel staat.De meeste kampen vinden op zaterdag plaats. In Amerika vinden de grootste wedstrijden pas plaats om zondagochtend (omstreeks 4u onze lokale tijd), in Engeland zal het zaterdagavond omstreeks 23u onze tijd zijn. Hetzelfde geldt voor Rusland & Duitsland. Een ander populair tijdstip is vrijdagavond, al komt dit minder voor.


  • Voor de grote kampen kan je weken/maanden op voorhand als je weddenschappen ingeven. Voor de kleinere kampen kan je soms pas vrijdag of zaterdag op de dag zelf de noteringen verwachten.


Ik zal proberen elke vrijdag mijn voorbeschouwingen te schrijven voor het weekend. Mijn voorbeschouwing bestaat uit een objectief deel (analyse) en een subjectief deel (prognose). Uiteraard beslissen jullie zelf wat jullie met de informatie doen. Ben ik fout in al mijn prognoses, dan hebben jullie tenminste nog de objectieve analyse om jullie eigen prognose te maken :)


Alvast veel succes gewenst!

5 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar tom800
Country flagtom800 in 19-04-2019 16:39 Overige sporten en evenementen
in 19-04-2019 16:39 Overige sporten en evenementen
59 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Beste vw'ers,


Sommigen onder jullie kennen mij nog van enkele jaren terug wanneer ik de voorbeschouwingen voor de Belgische competitie schreef. Ondertussen ben ikzelf al langere tijd gestopt met wedden op het voetbal en was daardoor inactief op deze website.


De afgelopen jaren is mijn interesse in de oeroude bokssport wel echter toegenomen. Boksen is nog steeds één van de meest populaire sporten ter wereld en lokt nog altijd miljoenen kijkers. De sport is voornamelijk enorm populair binnen de UK en USA. Ook in België en Nederland begint de sport steeds meer aan populariteit te winnen.


De komende weken/maanden ga ik voorlopig in deze topic voorbeschouwingen maken, wedstrijden analyseren en prognoses schrijven. Ik ben voornamelijk een fan van de zwaardere gewichtsklassen.


Interessant om te weten


  • Per gewichtsklasse zijn er vier grote bonden waar boksers een wereldtitel kunnen winnen. Sommige gewichtsklassen hebben dan ook 4 wereldkampioenen, in andere klassen zijn er kampioenen die meerdere wereldtitels in hun bezit hebben. Bij de zwaargewichten is Anthony Joshua bijvoorbeeld de wereldkampioen binnen de WBA, WBO & IBF, en is de Amerikaan Deontay Wilder de WBC-wereldkampioen.


  • Omwille van de verschillende boksbonden, promotoren, tv-kanalen en managers is het voor sommige bonden moeilijk om bepaalde boksers tegen elkaar te laten uitkomen, meestal vanwege de financiële belangen. Zo snakt de bokswereld naar de ultieme titelkamp van Anthony Joshua tegen Deontay Wilder, maar kan men voorlopig geen akkoord vinden.


  •  Kampioenschappen voor de wereldtitel houden 12 ronden van 3 minuten in. Daarnaast komen 10 ronden en 8 ronden geregeld voor in 'gewone' kampen, waar meestal weinig op het spel staat.3 juryleden schrijven (zo goed als altijd) anoniem hun beoordeling na elke ronde. Men kan 10 punten behalen na elke ronde. Als een bepaalde bokser zijn tegenstander domineert, zal hij een 10-9 ronde toegekend worden. Indien hij zijn tegenstander één keer heeft neergehaald (knockdown), zal hij een 10-8 ronde toegekend krijgen. Ronden kunnen ook 10-10 gescoord worden.Indien er een KO plaatsvindt, zijn de scores van deze ronden logischerwijze niet van toepassing. Na de kamp zal de ring announcer de scores bekendmaken. Indien alle juryleden het eens zijn, krijgt de winnaar een overwinning toegekend (unanimous decision). Het kan ook zijn dat de juryleden elkaar tegenspreken, zo kunnen majority decisions, split decisions eveneens de winnaar aanduiden.


  • De meeste juryleden zijn meestal niet objectief in hun beoordeling. De bokser die het in eigen land opneemt tegen een buitenlander, zal gemakkelijk ronden toegekend worden dan diens uitdager indien een ronde evenwichtig verloopt.


  • Kampioenschappen voor de wereldtitel houden 12 ronden van 3 minuten in. Daarnaast komen 10 ronden en 8 ronden geregeld voor in 'gewone' kampen, waar meestal weinig op het spel staat.De meeste kampen vinden op zaterdag plaats. In Amerika vinden de grootste wedstrijden pas plaats om zondagochtend (omstreeks 4u onze lokale tijd), in Engeland zal het zaterdagavond omstreeks 23u onze tijd zijn. Hetzelfde geldt voor Rusland & Duitsland. Een ander populair tijdstip is vrijdagavond, al komt dit minder voor.


  • Voor de grote kampen kan je weken/maanden op voorhand als je weddenschappen ingeven. Voor de kleinere kampen kan je soms pas vrijdag of zaterdag op de dag zelf de noteringen verwachten.


Ik zal proberen elke vrijdag mijn voorbeschouwingen te schrijven voor het weekend. Mijn voorbeschouwing bestaat uit een objectief deel (analyse) en een subjectief deel (prognose). Uiteraard beslissen jullie zelf wat jullie met de informatie doen. Ben ik fout in al mijn prognoses, dan hebben jullie tenminste nog de objectieve analyse om jullie eigen prognose te maken :)


Alvast veel succes gewenst!

Bericht gewijzigd door tom800 op vr 19 apr. 2019, 16:41
5 Vind ik leuk's

Het komende weekend staan er enkele aantrekkelijke wedstrijden op het programma. Het gaat niet om 's werelds grootste talenten, maar enkele populaire Britten komen dit weekend in actie.


 DAVE ALLEN VS LUCAS BROWNE


Analyse


Zo neemt de populaire Dave Allen het zaterdagavond op tegen voormalig wereldkampioen Lucas Browne bij de zwaargewichten. De 27-jarige Allen is niet populair vanwege zijn skills, maar geliefd bij het publiek omdat hij sympathiek is, interactief is met de fans op sociale media en daar ook vaak met zijn humor fans lijkt te winnen. Zijn kwaliteiten als bokser zijn echter beperkt. Meestal sleurt hij enkele kilo's te veel mee naar de ring en qua techniek, conditie, kracht & snelheid is hij allerminst impressionant. Allen blinkt op één vlak wel uit, en dat is zijn fantastische 'chin'.


Allen werd nog nooit neergehaald en kan als de beste incasseren. In zijn carrière won hij 16 van zijn 22 kampen, met 4 nederlagen en 2 draws. Daar moet bij gemeld worden dat Allen nog nooit een bokser in de top-100 wist te verslaan.


Lucas Browne is een voormalige buitenwipper die pas laat begon met boksen, maar daarin kon hij het ver schoppen. De Australische krachtpatser won maar liefst 28 van zijn 29 kampen, waarvan 24 op KO met één nederlaag. 'Big Daddy' Browne is intussen 40 jaar oud en in de herfst van zijn carrière. Technisch is hij beter dan Allen, en hij beschikt over een zware rechter waarmee hij al vele tegenstanders mee wist te vloeren. Zo won hij in 2016 een (tweederangs) wereldtitel tegen Ruslan Chagaev, die toen tot de top-15van de wereld behoorde. Daarnaast heeft hij nog meerdere interessante overwinningen op zijn conto.De laatste jaren heeft hij echter veel van zijn kwaliteiten verloren.


Hij leed vorig jaar zijn eerste nederlaag ooit, een zware KO door Dillian Whyte, een Britse wereldtopper. Browne kwam met veel overwicht aan de start van de kamp en werd zwaar toegetakeld. 


Bij een nieuwe nederlaag, zal hij zijn carrière met onmiddellijke ingang beëindigen. In de laatste kampen leek Browne ook minder goed te kunnen incasseren. Beide boksers hebben de reputatie om te zwaar aan de start van een kamp te verschijnen, maar dat zal zaterdag niet het geval zijn. Beiden hebben hard naar deze kamp toegewerkt en zijn in uitstekende conditie.


 Prognose


Dave Allen wordt door de bookmakers als grote favoriet naar voren geschoven om deze kamp met een zege af te sluiten. In mijn ogen geven de bookmakers de jongere Allen de voorkeur vanwege zijn leeftijd, het thuisvoordeel en het feit dat Browne de laatste keer een verschrikkelijk slechte indruk maakte in de UK. Toen nam hij het wel echter op tegen een wereldtopper, wat bij Allen zeker niet het geval is. Browne is een betere en meer veelzijdige bokser & beschikt over de meer krachtige punch. Hij heeft inderdaad zijn leeftijd tegen, maar dat is in mijn ogen slechts bijna het enige nadeel. Allen toonde zich nog nooit een bokser die klaar is voor de top-100 en krijgt nu een unieke kans om een voormalig wereldkampioen te vloeren. Browne heeft al overwinningen geboekt tegen veel betere tegenstanders dan Allen, wat mij in de richting van een overwinning voor Browne doet sturen. Browne zal kiezen voor een geconcentreerde aanpak, want hij weet dat de kans klein is dat hij Allen kan vloeren vanwege diens fantastische chin. Ook al is hij 40 jaar, de Australiër lijkt mij simpelweg een klasse hoger en zal dat volgens mij ook bewijzen. Ik zet ook een kleine inzet op een draw, aangezien de kans bestaat dat de juryleden Allen voortrekken.


Mijn inzet:


Stake: 7/10 = Browne to win @ 3.4 (Betway) 

Stake: 1/10 = Draw @ 26 (BetVictor)

1 Vind ik leuk's

Dereck Chisora vs Senad Gashi


Analyse


Op dezelfde show vindt de wedstrijd tussen twee andere zwaargewichten plaats. Dereck Chisora neemt het op tegen Senad Gashi. Dereck Chisora wordt beschouwd als de huidige nummer 13 van de wereld, terwijl Gashi gezien wordt als de nummer 306 van de wereld. Het verschil is palmares is dan ook enorm.


Chisora won dan wel maar 29 van zijn 38 kampen (21 KO's), toch behoort hij nog steeds tot de beste boksers bij de zwaargewichten. Zijn nederlagen kwamen stuk voor stuk tegen absolute wereldtoppers, zoals voormalige wereldkampioenen Tyson Fury, Vitali Klitschko & David Haye. Chisora verloor 9 duels in totaal, maar daar zaten ook enkele onterechte nederlagen tussen.


Hij verloor in december op KO van Dillian Whyte, die wordt gezien als de huidige nummer 4 van de wereld. Chisora stond op punten aan de leiding, tot Whyte genadeloos uithaalde en Chisora KO sloeg. Chisora zag er voor de KO erg goed uit. Hij heeft sinds vorig jaar een nieuw trainersteam ter beschikking en verkeert op zijn 35 in de beste vorm van zijn leven. Hij is dan ook gebrand om zich te herpakken na zijn nederlaag.


Over Senad Gashi valt weinig te zeggen. De 28-jarige Duitse Kosovaar won 17 van zijn 19 kampen. Elke overwinning kwam op KO. Het lijken indrukwekkende cijfers, tot je naar zijn tegenstanders kijkt. Van zijn 17 overwinningen, was er geen enkele tegenstander die ook maar in de buurt kwam van de top-100. Het valt ongeveer te vergelijken met bv. Ajax dat het voortdurend tegen Tweede Divisie-teams moet opnemen. 2 keer nam hij het op tegen hoger gerangschikte boksers, maar dat liep beide keren fout af. Toegegeven, Gashi toonde zich bij momenten competitief in zijn nederlagen tegen Schwarz en Takam, toch werd hijeenmaal vanwege kopstoten gediskwalificeerd en de tweede keer bleek Takam toch net ietsje dat te sterk. Leuk detail, vorig jaar behaalde Chisora een overwinning ... tegen diezelfde Takam.


Prognose


Dereck Chisora is terecht de torenhoge favoriet bij de bookmakers. Hij is geen explosieve puncher, maar beschikt over voldoende kracht om tegenstanders van het niveau van Gashi uit te schakelen. Na zijn onfortuinlijke nederlaag in december is hij helemaal klaar om zich terug te bewijzen. Gashi moet daarbij het kind van de rekening worden. De over/under werd door de bookmakers ingesteld op 7,5 ronden. Chisora wil zich maar al te graag bewijzen met een overtuigende zege en ik vermoed dat hij dat ook zal laten zien. Gashi kan in de eerste ronden eventueel vrij competitief zijn, maar hij zal Chisora niet van zich kunnen afhouden en ongeveer ronde 5-7 de strijd moeten staken. Chisora zal dit gevecht dan in mijn ogen ook op KO winnen.


Mijn inzet:


Stake: 6/10: Under 7,5 rounds @ 1.90 (BetVictor)

0 Vind ik leuk's

Andy Ruiz Jr - Alexander Dimitrenko


Analyse 


Ten slotte nemen Andy Ruiz jr en Alexander Dimitrenko het tegen elkaar op. Deze kamp vindt plaats in de USA en zal dus pas in de vroege zondagnacht plaatsvinden. Ruiz Jr is de topfavoriet voor deze kamp. De 29-jarige Amerikaan / Mexicaan is vooral op technischgebied een uitstekende bokser die uitblinkt met fantastische combinaties.


In zijn 32 kampen won hij tot nu toe 31 keer. Hij bokste één maal voor het wereldkampioenschap tegen Joseph Parker, en verloor die partij onterecht in ogen van vele kijkers. Ruiz beschikt zoals eerder gezegd over een uitstekende techniek, heeft erg snelle handen maar kampt met serieuze gewichtsproblemen. Daardoor heeft hij zijn potentieel nog niet kunnen optimaliseren. Voor zijn doen ziet Ruiz er deze keer beter uit, maar toch zal hij opnieuw met wat overgewicht aan deze kamp starten.


Dimitrenko is een voormalige top-15 bokser en won 41 van zijn 45 kampen, met 26 KO's. Met zijn lengte (2m01) en reikwijdte (2m08) is hij duidelijk in het voordeel tegenover Ruiz Jr (zowel lengte als reikwijdte 1m88). Hij leed tot nu toe 4 nederlagen. Dimitrenko is 36 jaar en duidelijk op zijn retour. In zijn laatste kamp leed hij een nederlaag tegen de Amerikaan Bryant Jennings, die ongeveer een soortgelijk profiel heeft als Ruiz Jr. Dimitrenko werd toen in de negende ronde gestopt. Zijn meeste overwinningen kwamen tegen erg laag geklasseerde tegenstanders.


Prognose


Andy Ruiz Jr is logischerwijze de topfavoriet om het duel van zaterdag met een zege af te sluiten. Ruiz Jr is een betere bokser, heeft zijn leeftijd mee en bokst voor eigen publiek. Dimitrenko zal met weinig ambitie aan de start verschijnen en zich voornamelijk focussen om zo lang mogelijk in de strijd te blijven. Dat is best mogelijk, want Ruiz Jr is geen dodelijke puncher.


De bookmakers zien de topfavoriet echter een vrij snelle overwinning boeken, want ze hebben de over/under op 6.5 ronden gezet. Hoewel ik verwacht dat Ruiz met KO zal winnen, denk ik dat zijn tegenstander het minstens 7 ronden kan uitzingen. Daarom raad ik aan om hierop op de over te spelen!


 Mijn inzet


Stake: 7/10: Over 6,5 ronden @ 1.86 (Sportnation)

1 Vind ik leuk's

Ai ai, van een slechte binnenkomer gesproken!


Browne toonde zich in de eerste twee ronden duidelijk de betere van Allen, tot hij niet meer recht geraakte van een goed geplaatste bodyshot.


Chisora stelde vrij teleur tegen Gashi. Hij haalde uiteindelijk wel een ruime zege op punten, maar kon niet imponeren.


Dimitrenko gaf de strijd op na 5 ronden.


Volgende week hopelijk betere prognoses!

2 Vind ik leuk's

Hier zijn we weer met de analyses voor het weekend!


Efe Ajagba - Michael Wallisch


Analyse


Efe Ajagba is één van de grootste toptalenten bij de zwaargewichten. De Nigeriaanse krachtpatser won al z'n 9 kampen tot nu toe, waar van 8 keer met KO. De ene kamp dat hij niet op KO won, kon hij al na één seconde als winnend afsluiten aangezien zijn tegenstander simpelweg ... de ring verliet.


https://www.youtube.com/watch?v=BGgLzQUvv_o


Ajagba is 1m96 groot, heeft een reikwijdte van maar liefst 2m16 en vernietigt tegenstander na tegenstander. 7 keer won hij in de eerste ronde, één keer won hij in ronde 5 en in de afgelopen kamp hield de ervaren veteraan Amir Mansour het vol tot ronde 2. Ajagba kiest vanaf de eerste seconde voor het offensief en laat meestal geen spaander heel van zijn tegenstander.


Michael Wallisch wil daar echter verandering in brengen. De 33-jarige Duitser won 19 van zijn 20 kampen, waarvan 12 met KO. In zijn vorige kamp leed hij z'n eerste nederlaag, tegen Christian Hammer. In de vijfde ronde werd de kamp stilgelegd. Ajagba is echter een veel grotere puncher dan Hammer, dus spreekt het voor zich dat de kansen van Wallisch op een stunt eerder klein zijn.


Prognose


En daar zijn de bookmakers het ook volledig mee eens. Een overwinning van Ajagba kan amper 1.06 keer je inzet opleveren. Ook al lijkt het een zekere zaak, het is wellicht niet de moeite om op zo'n lage odd te spelen. De 'over/under' lijn wordt door de bookmakers ingesteld op 2,5 ronden. Dat wil zeggen dat een weddenschap geldig is tot/vanaf 1min30 in ronde 3. Ik vermoed dat Michael Wallisch voor die tijd al lang uitgeteld tegen het canvas ligt. Zodra hij de kracht van Ajagba voelt, zal hij wellicht niet meer geneigd zijn om het lang te trekken. Ik ga daarom voluit voor de under, aangezien ik vermoed dat Ajagba in ofwel ronde 1 ofwel ronde 2 zal zegevieren!


Inzet


Under 2,5 rounds: 1.61 @ bet365


Extra info: De rest van de bookmakers zullen deze weddenschap wellicht in de loop van zaterdag pas online plaatsen.

Bericht gewijzigd door tom800 op vr 26 apr. 2019, 15:37
0 Vind ik leuk's

Daniel Dubois - Richard Lartey


Analyse


En ook het Britse supertalent Daniel 'Dynamite' Dubois komt opnieuw in actie. De 21-jarige Dubois wordt al langer vergeleken met wereldkampioen Anthony Joshua en zou de kampioen zelfs tijdens het sparren al gevloerd hebben. Tot dusver kwam hij 10 keer in actie bij de professionals en kon hij al zijn kampen afsluiten met een overwinning. 9 keer won hij op KO, één keer ging hij de volledige tien ronden met de veteraan Kevin 'Kingpin' Johnson. Dubois is erg krachtig, maar toonde ook al zijn gebreken en zal dus nog enkele jaren moeten groeien om zich voor een wereldtitelkamp voor te bereiden. Zijn tegenstand wordt gestaag opgebouwd. Elke keer neemt hij het op tegen een iets hoger gerangschikte bokser.


Over zijn tegenstander Richard Lartey is echter weinig geweten. De Ghanese reus van 1m96 won 14 van zijn kampen, waarvan 11 met KO. 1 keer leed hij een nederlaag, maar toen diende hij op te geven met een blessure na vijf ronden tegen Ergun Mersin, een ongeslagen Zwitserse bokser. Voorts bokste hij voornamelijk in Ghana, met weinig videomateriaal voor de fans ter beschikking.


Prognose


Daniel Dubois is torenhoog favoriet bij de bookmakers. Niemand twijfelt er aan of hij straks zijn elfde overwinning (en tiende KO) boekt. Lartey toonde zich bij de weging wel in absolute topvorm, toch is de kans groot dat hij straks het onderspit zal delven tegen het supertalent. Ook hier wordt de over/under op 2,5 ronden vastgelegd. Lartey is er op gebrand om zich te bewijzen en gaat ervan uit dat hij Dubois straks kan verrassen. Ik vermoed dat hij het iets langer zal uithouden, maar uiteindelijk zal hij toch op KO verliezen. Volgens mij is de over 2,5 ronden een interessante tip voor deze partij!


Inzet


Over 2,5 ronden @ 1.83 (bet365)

0 Vind ik leuk's

Beide wedstrijden gisteren goed kunnen voorspellen!


Efe Ajagba - Michael Wallisch

Under 2,5 rounds: 1.61 @ bet365


De Nigeriaanse krachtpatser Ajagba bleek veel te sterk voor diens Duitse uitdager Wallisch. Wallisch ging in de tweede ronde tegen het canvas en werd enkele tellen later uit zijn lijden verlost door de scheidsrechter.


Daniel Dubois - Richard Lartey

Over 2,5 ronden @ 1.83 (bet365)


Ook Dubois boekte zoals verwacht een KO zege. In tegenstelling tot de odds bleek Lartey geen walk-over te zijn. Dubois doorkwam enkele moeilijkere momenten maar kon zijn tegenstander na een zware rechter in de vierde ronde definitief tegen het canvas meppen.


Volgende week vrijdag zijn er opnieuw voorspellingen!

Bericht gewijzigd door tom800 op zo 28 apr. 2019, 13:15
1 Vind ik leuk's

Saul 'Canelo' Alvarez - Daniel 'Miracle Man' Jacobs


Analyse


Op de nacht van zaterdag op zondag verdedigt de huidige pound for pound star Canelo Alvarez zijn wereldtitels bij de middelgewichten in Las Vegas. Tegenstander van dienst is Daniel Jacobs.


Alvarez is de huidige best verdiende bokser wereldwijd en immens populair in zowel Mexico als Amerika. De nog maar 28-jarige Alvarez heeft reeds 54 kampen gebokst, waarvan hij er 51 kon winnen (35 op KO), 1 nederlaag leed en daarnaast 2 keer onbeslist kampte. Zijn enige nederlaag leed hij in 2013, toen Floyd Mayweather Jr. te sterk bleek te zijn en won op punten.


Sindsdien verloor Canelo geen enkele wedstrijd meer. Ook tegen de sensationele Gennady Golovkin bleef hij overeind staan. In de eerste wedstrijd werd een draw uitgesproken, terwijl in de rematch 2 van de 3 juryleden Canelo als winnaar aanduidden. Velen zagen echter Golovkin beide wedstrijden winnen. Canelo is dan ook controversieel op gebied van het beïnvloeden van juryleden. De Mexicaan krijgt maar al te vaak dubieuze beslissingen mee en kon daardoor wedstrijden winnen die hoogstens twijfelachtig waren. Toch is hij een fantastische bokser en spreekt het voor zich dat de Mexicaan de favoriet is voor dit duel.


Toch valt de tegenstander niet te onderschatten. Danny Jacobs is een Amerikaanse bokser die 35 van zijn 37 kampen won, waarvan maar liefst 29 op KO. 2 keer leed hij een nederlaag. Jacobs beschikt over een explosieve punch waarmee hij regelmatig zijn tegenstanders kan neerhalen. Daarnaast is hij technisch ook behoorlijk en staat hij bekend om met een gewichtsvoordeel aan de start te komen te staan. Met zijn 1m82 is hij ook een kleine 10cm groter dan Canelo. Jacobs is de huidige IBF middleweight champion, een titel die hij veroverde na een split decision in zijn laatste kamp.


Prognose


Canelo Alvarez is de grote favoriet bij de bookmakers. Een inzet op de Mexicaan kan ongeveer 1.25 keer je inzet opleveren. Canelo is zonder twijfel de meest getalenteerde bokser van de twee, toch kan zijn nadeel qua lengte & reikwijdte hem duur te staan komen. Toch bokst hij opnieuw 'thuis' en zal hij bij elke twijfel de steun van de juryleden krijgen. Jacobs kan met zijn krachtige stoten soms voor gevaarlijke momenten zorgen, maar toch denk ik dat Canelo al bij al vrij gemakkelijk overeind zal blijven. Ik denk dat deze wedstrijd geen KO te zien krijgt en dus op punten beslist zal worden. Daarin zal de Mexicaan de bovenhand halen.


wedtips


Saul 'Canelo' Alvarez wint op punten - 1.85 (Marathonbet)

2 Vind ik leuk's
Saul 'Canelo' Alvarez - Daniel 'Miracle Man' Jacobs


Saul 'Canelo' Alvarez wint op punten - 1.85 (Marathonbet)

Saul 'Canelo' Alvarez wint op punten - 1.85 (Marathonbet)


Zoals verwacht toonde Canelo zich de betere van Jacobs over twaalf ronden. De jury besliste unaniem in het voordeel van de Mexicaan.


Voorts waren er niet zo veel interessante wedstrijden dit weekend. Ik bekijk de komende dagen of er volgende week meer interessante kampen zijn!

Bericht gewijzigd door tom800 op zo 5 mei 2019, 14:06
2 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.