Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Boksen - Voorbeschouwingen van Tom800

Beste vw'ers,


Sommigen onder jullie kennen mij nog van enkele jaren terug wanneer ik de voorbeschouwingen voor de Belgische competitie schreef. Ondertussen ben ikzelf al langere tijd gestopt met wedden op het voetbal en was daardoor inactief op deze website.


De afgelopen jaren is mijn interesse in de oeroude bokssport wel echter toegenomen. Boksen is nog steeds één van de meest populaire sporten ter wereld en lokt nog altijd miljoenen kijkers. De sport is voornamelijk enorm populair binnen de UK en USA. Ook in België en Nederland begint de sport steeds meer aan populariteit te winnen.


De komende weken/maanden ga ik voorlopig in deze topic voorbeschouwingen maken, wedstrijden analyseren en prognoses schrijven. Ik ben voornamelijk een fan van de zwaardere gewichtsklassen.


Interessant om te weten


  • Per gewichtsklasse zijn er vier grote bonden waar boksers een wereldtitel kunnen winnen. Sommige gewichtsklassen hebben dan ook 4 wereldkampioenen, in andere klassen zijn er kampioenen die meerdere wereldtitels in hun bezit hebben. Bij de zwaargewichten is Anthony Joshua bijvoorbeeld de wereldkampioen binnen de WBA, WBO & IBF, en is de Amerikaan Deontay Wilder de WBC-wereldkampioen.


  • Omwille van de verschillende boksbonden, promotoren, tv-kanalen en managers is het voor sommige bonden moeilijk om bepaalde boksers tegen elkaar te laten uitkomen, meestal vanwege de financiële belangen. Zo snakt de bokswereld naar de ultieme titelkamp van Anthony Joshua tegen Deontay Wilder, maar kan men voorlopig geen akkoord vinden.


  •  Kampioenschappen voor de wereldtitel houden 12 ronden van 3 minuten in. Daarnaast komen 10 ronden en 8 ronden geregeld voor in 'gewone' kampen, waar meestal weinig op het spel staat.3 juryleden schrijven (zo goed als altijd) anoniem hun beoordeling na elke ronde. Men kan 10 punten behalen na elke ronde. Als een bepaalde bokser zijn tegenstander domineert, zal hij een 10-9 ronde toegekend worden. Indien hij zijn tegenstander één keer heeft neergehaald (knockdown), zal hij een 10-8 ronde toegekend krijgen. Ronden kunnen ook 10-10 gescoord worden.Indien er een KO plaatsvindt, zijn de scores van deze ronden logischerwijze niet van toepassing. Na de kamp zal de ring announcer de scores bekendmaken. Indien alle juryleden het eens zijn, krijgt de winnaar een overwinning toegekend (unanimous decision). Het kan ook zijn dat de juryleden elkaar tegenspreken, zo kunnen majority decisions, split decisions eveneens de winnaar aanduiden.


  • De meeste juryleden zijn meestal niet objectief in hun beoordeling. De bokser die het in eigen land opneemt tegen een buitenlander, zal gemakkelijk ronden toegekend worden dan diens uitdager indien een ronde evenwichtig verloopt.


  • Kampioenschappen voor de wereldtitel houden 12 ronden van 3 minuten in. Daarnaast komen 10 ronden en 8 ronden geregeld voor in 'gewone' kampen, waar meestal weinig op het spel staat.De meeste kampen vinden op zaterdag plaats. In Amerika vinden de grootste wedstrijden pas plaats om zondagochtend (omstreeks 4u onze lokale tijd), in Engeland zal het zaterdagavond omstreeks 23u onze tijd zijn. Hetzelfde geldt voor Rusland & Duitsland. Een ander populair tijdstip is vrijdagavond, al komt dit minder voor.


  • Voor de grote kampen kan je weken/maanden op voorhand als je weddenschappen ingeven. Voor de kleinere kampen kan je soms pas vrijdag of zaterdag op de dag zelf de noteringen verwachten.


Ik zal proberen elke vrijdag mijn voorbeschouwingen te schrijven voor het weekend. Mijn voorbeschouwing bestaat uit een objectief deel (analyse) en een subjectief deel (prognose). Uiteraard beslissen jullie zelf wat jullie met de informatie doen. Ben ik fout in al mijn prognoses, dan hebben jullie tenminste nog de objectieve analyse om jullie eigen prognose te maken :)


Alvast veel succes gewenst!

5 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar tom800
Country flagtom800 in 19-04-2019 16:39 Overige sporten en evenementen
in 19-04-2019 16:39 Overige sporten en evenementen
59 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Komend weekend vinden er heel wat interessante wedstrijden plaats. Ten laatste vrijdag zullen er voorbeschouwingen komen, al wil ik wel reeds 1 tip meegeven aan een fantastische odd.


Iago Kiladze staat aan +- odd 11 tegen Robert Alfonso, maar maakt in mijn ogen zelf zeker 50% kans om te winnen. Niet alle bookmakers bieden deze notering aan, maar ik vermoed dat de odds snel zullen zakken!

2 Vind ik leuk's
Op di. 14 mei 2019, 12:35 schreef tom800:

Komend weekend vinden er heel wat interessante wedstrijden plaats. Ten laatste vrijdag zullen er voorbeschouwingen komen, al wil ik wel reeds 1 tip meegeven aan een fantastische odd.


Iago Kiladze staat aan +- odd 11 tegen Robert Alfonso, maar maakt in mijn ogen zelf zeker 50% kans om te winnen. Niet alle bookmakers bieden deze notering aan, maar ik vermoed dat de odds snel zullen zakken!

Wat zeg je Tom? Low meepakken? Odd is namelijk wel erg goed als de kans 50/50 is

0 Vind ik leuk's

Welke bookmakers bieden Iago Kiladze aan?

Op Unibet vind ik deze niet. Klopt dit?

0 Vind ik leuk's
Op di. 14 mei 2019, 17:12 schreef sportgambler:

Welke bookmakers bieden Iago Kiladze aan?

Op Unibet vind ik deze niet. Klopt dit?

Klopt unibet heeft hem niet. Bet90 bijv wel

0 Vind ik leuk's
Op di. 14 mei 2019, 14:35 schreef chapko:
Op di. 14 mei 2019, 12:35 schreef tom800:

Komend weekend vinden er heel wat interessante wedstrijden plaats. Ten laatste vrijdag zullen er voorbeschouwingen komen, al wil ik wel reeds 1 tip meegeven aan een fantastische odd.


Iago Kiladze staat aan +- odd 11 tegen Robert Alfonso, maar maakt in mijn ogen zelf zeker 50% kans om te winnen. Niet alle bookmakers bieden deze notering aan, maar ik vermoed dat de odds snel zullen zakken!

Wat zeg je Tom? Low meepakken? Odd is namelijk wel erg goed als de kans 50/50 is

Zeker interessant om deze mee te pakken tegen zo'n geweldige odds! Volgens mij echt 50/50 gevecht.


Bet90 biedt deze idd aan, bet365 ook, voorts nog meerdere bookmakers die je via oddschecker kan vinden.

0 Vind ik leuk's

Deontay Wilder – Dominic Breazeale


Analyse


In de nacht van zaterdag op zondag verdedigt de Amerikaanse WBC-kampioen Deontay Wilder zijn wereldtitel bij de zwaargewichten. Tegenstander van dienst is eveneens een Amerikaan, met name Dominic Breazeale.


Deontay Wilder, ook wel ‘The Bronze Bomber’ genoemd, is in zijn carrière na 41 kampen nog steeds ongeslagen. Hij won 40 kampen, waarvan liefst 39 op KO. In zijn laatste kamp werd een draw afgeroepen na zijn duel tegen het fenomeen Tyson Fury. Velen zagen Fury als logische winnaar na twaalf ronden, toch was de jury onverdeeld. 1 jurylid zag Fury winnen, 1 gaf de overwinning aan Wilder en 1 jurylid hield het op een draw. Fury domineerde het merendeel van de kamp, maar viel twee maal op het canvas en kreeg dus twee knockdowns tegen. Het typeert de kracht van Wilder.


Wilder is immers op technisch vlak bijlange geen topbokser, maar maakt zijn gebrek aan skills goed met een onwaarschijnlijke, explosieve oerkracht. Hij is de grootste puncher in het boksen en kan een partij met één slag helemaal omkeren. Wilder is een atletische bokser die naast zijn punching power ook over een uitstekende snelheid beschikt.


Dominic ‘Trouble’ Breazeale heeft momenteel 20 overwinningen achter zijn naam staan. Ook hij beschikt over een goede punch, aangezien 18 van de 20 zeges op KO vielen. Breazeale leed 1 nederlaag, toen die andere kampioen bij de zwaargewichten (Anthony Joshua) hem in 2016 in 7 ronden KO sloeg. Breazeale is technisch een degelijke bokser, kan vrij goed incasseren en beschikt over heel wat kracht. Desondanks is hij traag (zowel in het voetenwerk als in zijn slagen) en defensief niet al te sterk.


Beide boksers koesteren wrok tegen elkaar. Breazeale claimde dat de entourage van Wilder hem enkele jaren geleden in een hotel aanviel en ook zijn gezin lastig viel. Er werd zelfs een rechtszaak opgestart. Breazeale beschikt dus over een bijkomende motivatie om zijn revanche te behalen.


Prognose


Deontay Wilder start als grote favoriet aan het duel tegen Dominic Breazeale. Er wordt verwacht dat de logge Breazeale de harde slagen van Wilder maar moeilijk zal kunnen ontwijken. Desondanks heeft de uitdager zelf ook de kracht om Wilder tegen het canvas te werken, dus ook dat valt niet uit te sluiten. Ik geloof dat dit een kamp van zeer korte duur zal worden. Beide boksers zien elkaar als rivalen en kunnen elkaar maar moeilijk luchten. Wilder zal na de kritiek van de afgelopen maanden over zijn vermeende nederlaag tegen Fury zich maar al te graag opnieuw bewijzen. Ik vermoed dan ook dat we een snelle KO te zien zullen krijgen, wellicht in het voordeel van de wereldkampioen. De over/under staat op 7,5 ronden, interessant genoeg in mijn ogen om deze te spelen.


Mijn inzet


Under 7,5 rounds @1.83 Marathonbet

0 Vind ik leuk's

Robert Alfonso – Iago Kiladze


Analyse


Voor de kamp om de wereldtitel krijgen we ook een andere ongeslagen bokser aan het werk te zien, met name Robert Alfonso. De 32-jarige Cubaan is in 18 kampen ongeslagen en behaalde in al zijn wedstrijden een zege. Desondanks kon hij maar 8 kampen op KO winnen. Een laag aantal KO’s, zeker als je weet dat zijn tegenstanders maar van zeer laag niveau waren. Zijn grootste overwinning boekte Alfonso eerder dit jaar in februari, tegen de maar liefst 48-jarige Ray Austin.


Austin is met zijn hoge leeftijd al lang voorbij zijn beste vorm, maar wist het toch nog uit te houden tegen Alfonso. Na zes ronden leed hij een nederlaag op punten. Voorts versloeg hij nog nooit iemand binnen de top-200.


Iago Kiladze is een 33-jarige Georgische bokser die in de VS woont en daar ook al meerdere kampen heeft gebokst. In 30 kampen behaalde hij 26 zeges, waarvan 18 op KO. Kiladze leed tot op heden 4 nederlagen, allen op KO.


Kiladze beschikt niet over de allerbeste vorm, want vorig jaar leed hij maar liefst 3 opeenvolgende nederlagen. Desondanks hoeft dat niet veel te betekenen, want hij nam het 3 keer op rij op tegen iemand uit de top-15. Kiladze toonde zich competitief in al deze kampen, maar toch was hij niet goed genoeg om het langer dan de zesde ronde uit te houden.


Prognose


De opeenvolgende nederlagen van Kiladze zorgen ervoor dat de bookmakers Alfonso naar voren schuiven als topfavoriet. Desondanks ben ik van mening dat deze kamp alle kanten uit kan. Alfonso nam het zelf nog nooit op tegen een tegenstander van hoog niveau en zou in mijn ogen eveneens 3 nederlagen geleden hebben, moest hij het tegen dezelfde tegenstand opnemen als Kiladze.


Alfonso is via de Cubaanse school technisch meer dan behoorlijk, maar beschikt over weinig kracht en verschijnt dikwijls uit vorm aan een kamp. Kiladze is in dan opzicht in het voordeel. De Georgiër beschikt over een goede conditie, is degelijk op alle vlakken en verschijnt altijd in vorm. Tenzij de bookmakers iets meer weten dan mij, zie ik niet in waarom Kiladze de underdog zou zijn voor dit gevecht. Ik raad aan om hier voor de underdog te gaan en zie Kiladze een overwinning boeken!


Inzet


Kiladze wint @ 11 (bet365), ook op Marathonbet beschikbaar voor 9.8. Ik raad odds boven 5 aan, deze zullen wellicht nog zakken. Ook kan het raadzaam zijn op DNB te spelen.

Bericht gewijzigd door tom800 op do 16 mei 2019, 17:18
0 Vind ik leuk's

Alfonso vs Kiladze nu beschikbaar bij alle bekende bookmakers.

0 Vind ik leuk's

Joe Joyce vs Alexander Ustinov


Analyse


In het Lamex Stadium van de Engelse vierdeklasser FC Stevenage vindt morgenavond ook een boksgala plaats. Een interessante kamp bij de zwaargewichten is die tussen giganten Joe Joyce en Alexander Ustinov.


Joe Joyce is een 33-jarige Britse bokser die eind 2017 pas de overstap maakte van de amateurs naar de profs. Tot nu toe bokste hij 8 kampen. Joyce won al zijn kampen op KO en zou vanwege zijn late aansluiting bij de profs het liefst van al zo snel mogelijk voor de wereldtitel boksen. 'The Juggernaut' woog in op 118 kg en is een grote, logge bokser die over veel kracht en een uitstekende kin beschikt. Zijn snelheid is wellicht zijn grootste nadeel. In de 8 kampen die hij tot nu toe betwiste, werd hij weinig op de proef gesteld. Met zijn kracht en unieke stijl kende hij geen enkel probleem met zijn tegenstanders.


Alexander Ustinov is een ervaren Wit-Rus die tegen het einde van zijn carrière aankijkt. Ustinov woog in op 127 kilogram en is 2m02 groot, 4 cm groter dan Joyce. In 37 kampen behaalde Ustinov 34 overwinningen, waarvan 25 op KO. Hij leed 3 nederlagen, waarvan 2 opeenvolgende nederlagen eind 2017 en eind 2018. Net zoals Joyce is Ustinov aan de trage kant, en op zijn 42ste is de taaie Wit-Rus wellicht nog uit op enkele mooie 'paydays'.


Prognose


Joe Joyce is uiteraard de topfavoriet bij de bookmakers. Ustinov vormt weinig tot geen gevaar, want hij komt dichter bij zijn pensioen en beschikt niet over de punch om Joyce KO te meppen. Joyce komt dicht bij een kans om voor de wereldtitel te boksen en kan zich geen misstap veroorloven. Daarnaast heeft Joyce al een kamp gepland voor midden Juli, dus zijn team heeft eveneens veel vertrouwen dat dit een eenvoudige klus wordt. Ustinov stond vroeger bekend om zijn goede incasseringsvermogen, maar in zijn laatste 2 kampen liet hij zich echter kwetsbaar opmerken, wat niet verwonderlijk is op zijn leeftijd. Ustinov zal proberen zo lang mogelijk te overleven tegen the Juggernaut, maar in mijn ogen zal hij zich toch snel gewonnen geven. Ik vermoed dat het team van Ustinov na 5 of 6 ronden de handdoek in de ring zal gooien.


Mijn inzet


Under 7,5 rounds @ 1.72 (Ladbrokes)


Round Group Betting - Joyce to win (rounds 4-6) @ 3.25 (bet365) (small stake)

0 Vind ik leuk's
Op do. 16 mei 2019, 12:01 schreef tom800:

Robert Alfonso – Iago Kiladze


Analyse


Voor de kamp om de wereldtitel krijgen we ook een andere ongeslagen bokser aan het werk te zien, met name Robert Alfonso. De 32-jarige Cubaan is in 18 kampen ongeslagen en behaalde in al zijn wedstrijden een zege. Desondanks kon hij maar 8 kampen op KO winnen. Een laag aantal KO’s, zeker als je weet dat zijn tegenstanders maar van zeer laag niveau waren. Zijn grootste overwinning boekte Alfonso eerder dit jaar in februari, tegen de maar liefst 48-jarige Ray Austin.


Austin is met zijn hoge leeftijd al lang voorbij zijn beste vorm, maar wist het toch nog uit te houden tegen Alfonso. Na zes ronden leed hij een nederlaag op punten. Voorts versloeg hij nog nooit iemand binnen de top-200.


Iago Kiladze is een 33-jarige Georgische bokser die in de VS woont en daar ook al meerdere kampen heeft gebokst. In 30 kampen behaalde hij 26 zeges, waarvan 18 op KO. Kiladze leed tot op heden 4 nederlagen, allen op KO.


Kiladze beschikt niet over de allerbeste vorm, want vorig jaar leed hij maar liefst 3 opeenvolgende nederlagen. Desondanks hoeft dat niet veel te betekenen, want hij nam het 3 keer op rij op tegen iemand uit de top-15. Kiladze toonde zich competitief in al deze kampen, maar toch was hij niet goed genoeg om het langer dan de zesde ronde uit te houden.


Prognose


De opeenvolgende nederlagen van Kiladze zorgen ervoor dat de bookmakers Alfonso naar voren schuiven als topfavoriet. Desondanks ben ik van mening dat deze kamp alle kanten uit kan. Alfonso nam het zelf nog nooit op tegen een tegenstander van hoog niveau en zou in mijn ogen eveneens 3 nederlagen geleden hebben, moest hij het tegen dezelfde tegenstand opnemen als Kiladze.


Alfonso is via de Cubaanse school technisch meer dan behoorlijk, maar beschikt over weinig kracht en verschijnt dikwijls uit vorm aan een kamp. Kiladze is in dan opzicht in het voordeel. De Georgiër beschikt over een goede conditie, is degelijk op alle vlakken en verschijnt altijd in vorm. Tenzij de bookmakers iets meer weten dan mij, zie ik niet in waarom Kiladze de underdog zou zijn voor dit gevecht. Ik raad aan om hier voor de underdog te gaan en zie Kiladze een overwinning boeken!


Inzet


Kiladze wint @ 11 (bet365), ook op Marathonbet beschikbaar voor 9.8. Ik raad odds boven 5 aan, deze zullen wellicht nog zakken. Ook kan het raadzaam zijn op DNB te spelen.

Wow, net de kamp bekeken. Kiladze was duidelijk de betere bokser , maar de corrupte juryleden hielden het helaas op een draw...

0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.