Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Boksen - Voorbeschouwingen van Tom800

Beste vw'ers,


Sommigen onder jullie kennen mij nog van enkele jaren terug wanneer ik de voorbeschouwingen voor de Belgische competitie schreef. Ondertussen ben ikzelf al langere tijd gestopt met wedden op het voetbal en was daardoor inactief op deze website.


De afgelopen jaren is mijn interesse in de oeroude bokssport wel echter toegenomen. Boksen is nog steeds één van de meest populaire sporten ter wereld en lokt nog altijd miljoenen kijkers. De sport is voornamelijk enorm populair binnen de UK en USA. Ook in België en Nederland begint de sport steeds meer aan populariteit te winnen.


De komende weken/maanden ga ik voorlopig in deze topic voorbeschouwingen maken, wedstrijden analyseren en prognoses schrijven. Ik ben voornamelijk een fan van de zwaardere gewichtsklassen.


Interessant om te weten


  • Per gewichtsklasse zijn er vier grote bonden waar boksers een wereldtitel kunnen winnen. Sommige gewichtsklassen hebben dan ook 4 wereldkampioenen, in andere klassen zijn er kampioenen die meerdere wereldtitels in hun bezit hebben. Bij de zwaargewichten is Anthony Joshua bijvoorbeeld de wereldkampioen binnen de WBA, WBO & IBF, en is de Amerikaan Deontay Wilder de WBC-wereldkampioen.


  • Omwille van de verschillende boksbonden, promotoren, tv-kanalen en managers is het voor sommige bonden moeilijk om bepaalde boksers tegen elkaar te laten uitkomen, meestal vanwege de financiële belangen. Zo snakt de bokswereld naar de ultieme titelkamp van Anthony Joshua tegen Deontay Wilder, maar kan men voorlopig geen akkoord vinden.


  •  Kampioenschappen voor de wereldtitel houden 12 ronden van 3 minuten in. Daarnaast komen 10 ronden en 8 ronden geregeld voor in 'gewone' kampen, waar meestal weinig op het spel staat.3 juryleden schrijven (zo goed als altijd) anoniem hun beoordeling na elke ronde. Men kan 10 punten behalen na elke ronde. Als een bepaalde bokser zijn tegenstander domineert, zal hij een 10-9 ronde toegekend worden. Indien hij zijn tegenstander één keer heeft neergehaald (knockdown), zal hij een 10-8 ronde toegekend krijgen. Ronden kunnen ook 10-10 gescoord worden.Indien er een KO plaatsvindt, zijn de scores van deze ronden logischerwijze niet van toepassing. Na de kamp zal de ring announcer de scores bekendmaken. Indien alle juryleden het eens zijn, krijgt de winnaar een overwinning toegekend (unanimous decision). Het kan ook zijn dat de juryleden elkaar tegenspreken, zo kunnen majority decisions, split decisions eveneens de winnaar aanduiden.


  • De meeste juryleden zijn meestal niet objectief in hun beoordeling. De bokser die het in eigen land opneemt tegen een buitenlander, zal gemakkelijk ronden toegekend worden dan diens uitdager indien een ronde evenwichtig verloopt.


  • Kampioenschappen voor de wereldtitel houden 12 ronden van 3 minuten in. Daarnaast komen 10 ronden en 8 ronden geregeld voor in 'gewone' kampen, waar meestal weinig op het spel staat.De meeste kampen vinden op zaterdag plaats. In Amerika vinden de grootste wedstrijden pas plaats om zondagochtend (omstreeks 4u onze lokale tijd), in Engeland zal het zaterdagavond omstreeks 23u onze tijd zijn. Hetzelfde geldt voor Rusland & Duitsland. Een ander populair tijdstip is vrijdagavond, al komt dit minder voor.


  • Voor de grote kampen kan je weken/maanden op voorhand als je weddenschappen ingeven. Voor de kleinere kampen kan je soms pas vrijdag of zaterdag op de dag zelf de noteringen verwachten.


Ik zal proberen elke vrijdag mijn voorbeschouwingen te schrijven voor het weekend. Mijn voorbeschouwing bestaat uit een objectief deel (analyse) en een subjectief deel (prognose). Uiteraard beslissen jullie zelf wat jullie met de informatie doen. Ben ik fout in al mijn prognoses, dan hebben jullie tenminste nog de objectieve analyse om jullie eigen prognose te maken :)


Alvast veel succes gewenst!

5 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar tom800
Country flagtom800 in 19-04-2019 16:39 Overige sporten en evenementen
in 19-04-2019 16:39 Overige sporten en evenementen
59 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Opnieuw tijd voor enkele voorbeschouwingen!


Sergey Kovalev vs Anthony Yarde


Aankomende zaterdag staat de WBO-titel op het spel bij de lichtzwaargewichten. De Rus Sergey Kovalev verdedigt zijn wereldtitel tegen zijn Britse uitdager Anthony Yarde.Kovalev zit op zijn 36ste in de herfst van zijn carrière. De zware puncher die ook 'Krusher' genoemd wordt, won tot nu toe 33 van zijn 37 kampen. Maar liefst 28 KO's kon hij op zijn palmares schrijven. Kovalev bokst sinds 2013 non-stop voor wereldtitels en is dus al langer een gevestigde waarde op topniveau. Zijn carrière verliep tot nu toe op z'n zachtst gezegd turbulent. Buiten de ring kleurde hij al een paar keer buiten de lijntjes met enkele incidenten. Daarnaast was er een zeer jammerlijke gebeurtenis waarbij een tegenstander van hem gedurende een kamp zo zwaar toegetakeld was, dat hij daags nadien overleed. 2 nederlagen leed hij tegen dezelfde tegenstander, Andre Ward, en vorig jaar werd hij KO geslagen door de Colombiaan Alvarez. Begin dit jaar nam Kovalev echter zijn revanche door diezelfde Alvarez op punten te kloppen.Zijn tegenstander van zaterdag, Anthony Yarde, beschikt over heel wat minder ervaring.


Yarde lijkt op een bodybuilder en startte pas met boksen vanaf zijn 19de. 12 amateurkampen en 18 professionele wedstrijden later bokst hij voor de wereldtitel. Yarde maakte tot nu toe indruk bij de profs, al dient daar wel een kanttekening bij gemaakt te worden. Hij won al zijn 18 kampen, waarvan 17 op KO. Zeer indrukwekkende cijfers, maar Yarde kwam nog geen enkele keer uit tegen iemand uit de ... top-60. Zijn laatste tegenstander, Travis Reeves, was als 66ste geklasseerd en werd in 5 ronden KO geslagen.


Prognose


Het is een ongelofelijk grote sprong dat Yarde zaterdag maakt. In de thuishaven van Kovalev (Chelyabinsk, Rusland) neemt hij het op tegen de wereldkampioen. De bookmakers zijn nog vriendelijk voor de uitdager. Zij zien Kovalev als lichte favoriet, maar geven de Brit best nog vrij veel kans (2.50) op een grootse stunt. Kovalev maakte eerder dit jaar indruk tegen Alvarez, maar kwam recent in het nieuws dat hij uit een vliegtuig werd gezet na een handgemeen. Hij zou daarbij ook de nodige dosis alcohol hebben binnen gewerkt... Het is nog even wachten tot de weging, maar Kovalev heeft zo veel meer ervaring dan zijn uitdager dat er al heel wat moet mislopen. Yarde is nog nooit een puncher zoals Kovalev tegen gekomen en zal volgens mij hard onder de indruk zijn van de omstandigheden. Ik vermoed dat Kovalev korte metten maakt met Yarde en op KO zal winnen, mogelijks binnen de eerste zes ronden.


Tips


Kovalev wint @ 1.62 (Betfred)

Kovalev wint op KO, TKO or DQ @ 2.45 (Betfred)

Kovalev wint in ronden 1-6 @4.33 (Ladbrokes)

2 Vind ik leuk's

Aleksei Papin - Ilunga Makabu


Op de undercard van Kovalev vs Yarde vindt er ook een duel bij de cruisergewichten plaats. De Rus Aleksei Papin (11-0, 10 KO's) neemt het op tegen de Congolees Ilunga Makabu (25-2, 24 KO's). Papin heeft veel ervaring als amateur en deed voordien ook aan kickboksen. Tot nu toe verliep zijn parcours als professionele bokser vlekkeloos. 11 overwinningen met 10 KO’s, waarvan zijn beste overwinning komt tegen Ismayl Sillah, een voormalig uitdager voor de wereldtitel. Sillah overleefde welgeteld 2 minuten en 7 seconden alvorens hij op het canvas werd gewerkt.


Ilunga Makabu is eveneens een voormalig uitdager voor de wereldtitel. De Congolese bokser is een southpaw en is een explosieve puncher. Ondanks zijn oerkracht kan hij zelf maar matig incasseren. Zo leed hij zijn beide nederlagen op KO en geraakt hij in elk topgevecht wel snel uit balans. In zijn vorig duel in Rusland won hij op KO tegen Kudryashov, maar zelf werd hij daar ook meermaals bijna KO geklopt.


Prognose


Dit duel tussen twee ‘punchers’ wordt er eentje om naar uit te kijken.Uit hun gezamenlijke 36 overwinningen vielen er maar liefst 34 op KO. Daarnaast leed Makabu zijn beide nederlagen eveneens op KO, dus is er weinig twijfel dat deze partij ook op een spectaculaire KO zal eindigen.

Papin is volgens mij in het voordeel. Hij is nog vrij ‘fris’ en in het begin van zijn carrière, terwijl Makabu al vele oorlogen heeft uitgevochten en daar reeds merkbaar de gevolgen van draagt. Ook al is Makabu een top puncher, volgens mij maakt hij weinig kans tegen Papin. Het is dan ook erg vreemd dat Papin als underdog naar voren werd geschoven door de bookmakers. Echter is zijn odd van 2.50 al gedropt naar ongeveer 1.75, waarbij hij als lichte favoriet nu geldt. Op sommige bookmakers staat hij echter nog boven 2. Ik vermoed dat Papin dit duel zal winnen en Makabu KO zal kloppen, volgens mij binnen de eerste zes ronden. De noteringen hiervoor zullen wellicht pas op vrijdag of zaterdag beschikbaar zijn.


Tips


Papin wint @ 2.10 (Skybet)

Papin wint op KO @ 2 (Bet365)

Papin wint op KO tussen ronden 1-6 @ nnb

2 Vind ik leuk's

Bedankt, duidelijke interessante stukjes!

1 Vind ik leuk's

Kan je wellicht nog vermelden wat voor stake (low, medium of high) je gebruikt per bet?

0 Vind ik leuk's

Ik vind het bewonderenswaardig dat je deze onvoorspelbare sport zo kunt voorzien van analyses en voorspellingen. Als je dan kijkt naar de hoeveelheid rake wedtips is dat zeker mijn complimenten waard. Interessant om te lezen. Keep up the good work!

2 Vind ik leuk's
Op vr. 23 aug. 2019, 15:07 schreef boostie:

Kan je wellicht nog vermelden wat voor stake (low, medium of high) je gebruikt per bet?

Zal hier in de toekomst meer rekening mee houden!

0 Vind ik leuk's
Op vr. 23 aug. 2019, 15:20 schreef Mangata:

Ik vind het bewonderenswaardig dat je deze onvoorspelbare sport zo kunt voorzien van analyses en voorspellingen. Als je dan kijkt naar de hoeveelheid rake wedtips is dat zeker mijn complimenten waard. Interessant om te lezen. Keep up the good work!

Bedankt voor je positieve feedback! Soms is het inderdaad wel moeilijk te voorspellen, zeker wanneer twee zwaargewichten van 120 kg tegenover elkaar staan. Dan kan je nog blijven analyseren, soms kan 1 punch gewoon het verschil maken.. . Maar momenteel loopt het idd goed, hopelijk blijft het zo.


Is ook gewoon in mijn ogen de leukste sport om op te wedden, aangezien je op 1 iemand inzet en de wedstrijd al na een paar minuten afgelopen kan zijn...


1 Vind ik leuk's

Kovalev won op KO in ronde 11, hij domineerde de kamp tegen Yarde maar had het moeilijk in ronde 8, uiteindelijk deed hij er iets langer over dan verwacht maar een terechte overwinning voor de kampioen.


Kovalev wint @ 1.62 (Betfred)

Kovalev wint op KO, TKO or DQ @ 2.45 (Betfred)

Kovalev wint in ronden 1-6 @4.33 (Ladbrokes)


Papin vs Makabu


Dit was een geweldige kamp waarin Makabu mij enigszins verraste. De Congolees haalde het verrassend genoeg op punten, aangezien 2 van de 3 juryleden hem als winnaar hadden aangeduid. Beide boksers waren in ronde 12 slechts één grote punch verwijderd van een KO. Deze bet is dus jammer genoeg fout gelopen.


Volgende week nieuwe voorbeschouwingen!

2 Vind ik leuk's

Aan alle liefhebbers van het boksen hier, ik heb intussen een eigen mobiele app ontwikkeld die notificaties verstuurt wanneer er een bokswedstrijd van start gaat. De app heet "Ringwalks".


Zoals jullie wel weten, is het vaak erg lastig om in het midden van de nacht op te staan om vervolgens nog enkele uren te wachten alvorens de wedstrijd van start gaat. Met "Ringwalks" zijn deze problemen verleden tijd, je kan zelf je wedstrijden selecteren en de app verstuurt notificaties wanneer deze partijen van start gaan.


Je kan de app downloaden via: www.ringwalks.com/app .


Ook voor diegenen die willen wedden, binnenkort komen er odds van bookmakers bij, statistieken, etc.

Zeker in het oog houden dus 😉

0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.