Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op Darten: Grand Slam of Darts 2019

Aanstaande zaterdag gaat de Grand Slam of Darts 2019 van start, de één-na-laatste test voor het WK. Dit is het enige televisietoernooi waarin spelers van de PDC en de BDO tegen elkaar strijden. Naast deze toernooivoorbeschouwing zullen er natuurlijk ook weer veel wedstrijdvoorbeschouwingen en wedtips volgen. Mocht je vragen, opmerkingen of tips over dit toernooi hebben, dan ben je zeker welkom deze in dit topic te plaatsen!


Grand Slam of Darts 2019


Van zaterdag 9 november tot en met zondag 17 november wordt de dertiende editie van de Grand Slam of Darts gespeeld in Wolverhampton. De opzet van het toernooi is als volgt:


9-12 november: Poules van vier waarbij ieder één keer tegen elkaar speelt, best of 9 legs

13-14 november: Tweede ronde, best of 19 legs

15-16 november: Kwartfinales, best of 31 legs

17 november: Halve finales en finale, best of 31 legs


Als alle spelers drie poulewedstrijden hebben gespeeld gaan de twee met de meeste punten door. Mochten spelers op een gelijk aantal punten eindigen, dan gaat degene met het beste legsaldo door. Is dit ook gelijk, dan volgt er een 9-dart shootout waarbij de spelers die gelijk zijn geëindigd moeten proberen met negen darts zoveel mogelijk punten te behalen. Zo won Darren Webster twee jaar geleden van Mark Webster met 301-298 en ging Darren dus door naar de knock-outfase.


Voormalige winnaars


De Grand Slam is één van de meest prestigieuze titels bij de PDC, niet voor niets heeft Gary Anderson in meerdere interviews geroepen hier ooit nog de Eric Bristow Trophy te willen winnen. Het prijzengeld is ten opzichte van vorig jaar met £100,000 verhoogd en bedraagt nu in totaal £550,000. Alleen op het WK en op de World Matchplay valt meer te verdienen voor de Order of Merit.


Van de voorgaande twaalf Grand Slams wist legende Phil Taylor er zes te winnen. Zijn reeks titels werd alleen onderbroken door Raymond van Barneveld (2012) en de enige BDO-winnaar ooit Scott Waites (2010). Na het tijdperk Taylor won Michael van Gerwen de titel drie maal op rij (2015-2017). Vorig jaar wist Gerwyn Price op dit podium zijn eerste titel op een major te winnen na een controversiële finale waarin tegenstander Gary Anderson een 8-11 voorsprong uit handen gaf en uiteindelijk 16-13 verloor van de Welshman.


Deelnemers


De winnaars van de grote PDC-toernooien: Van Gerwen, Price, Cross, Aspinall, Gurney, Van den Bergh (Jeugd-WK), Wright & G. Anderson (World Cup landenteams)

De runner-ups van de grote PDC-toernooien: Smith, Chisnall, Wade, Noppert, Schindler (Jeugd-WK), Lennon & O’Connor (World Cup landenteams)

Als er uit bovenstaande nog geen zestien spelers zijn, dan de hoogst gerankte winnaars van de EuroTour: White

Acht beste spelers van de PDC-qualifiers op 4 november: Clemens, Harrington, Thornton, Dolan, Hughes, Webster, R. Smith, A. Lewis

De winnaars van de grote BDO-toernooien: Durrant, Williams, Suzuki

Aangevuld tot acht spelers via BDO-ranking: Harms, Ashton, Veenstra, Parletti, Warren


De Nederlandse spelers die dus aan de oche verschijnen zijn Van Gerwen, Noppert (PDC), Harms en Veenstra (BDO), de Belgische is Van den Bergh (PDC).


Titelfavorieten met daarachter hun ranking en odd voor toernooiwinst:


Michael van Gerwen (#1, odd 2.20 bij Betway)

Michael van Gerwen was afgelopen weken in topvorm en onderstreepte dat met het winnen van de World Grand Prix, Champions League of Darts en de World Series of Darts Finals. Van de vier televisietoernooien in de afgelopen maand won hij er dus drie. Op het European Championship verloor hij in de eerste ronde van Ross Smith die bij de loting toevallig opnieuw aan de Brabander gekoppeld is. 


Mighty Mike is ingedeeld in de relatief zware groep A met Adrian Lewis, Ross Smith en Jim Williams. De twee spelers die deze groep overleven komen in de tweede ronde en kwartfinale uit tegen de winnaars uit groep B met daarin Wade, Lennon en Harms.


Rob Cross (#2, odd 10.00 bij Betfair)

In 2018 rees de vraag of Rob Cross een one day fly was of echt bij de top kon aanhaken. Inmiddels is er geen twijfel over mogelijk, Cross heeft zijn tweede plaats op de Order of Merit verdiend. Hij is gewend aan het mediacircus van de PDC en wordt ook steeds beter in meerdere topwedstrijd op één dag spelen. Deze zomer won hij de World Matchplay en afgelopen maand voegde hij daar de titel van het European Championship aan toe. Daarnaast haalde hij de finale op het UK Open en de Premier League.


Voltage is ingedeeld in groep E met Dave Chisnall die ook in goede vorm is. De poule wordt gecomplementeerd door Jamie Hughes en Lisa Ashton, die de laatste twee BDO-majors bij de vrouwen won. De winnaars worden hierna gekoppeld met groep F waarin Wright, Noppert, Harrington en Warren zitten.


De outsiders:


Van Gerwen wist sinds zijn WK-winst vijf van de acht televisietoernooien op zijn naam te schrijven, Rob Cross pakte twee grote titels. De enige andere speler die een titel pakte was Nathan Aspinall (odd 26 voor toernooiwinst bij Betvictor) die het UK Open won en tot de kwartfinale kwam op de World Grand Prix vorige maand. Ook Gerwyn Price (odd 13 bij Williamhill) is een outsider, hij kwam op het European Championship tot de finale vorige maand en haalde de halve finale op de World Grand Prix. Bovendien is hij ingedeeld in het zwakste kwart van dit toernooi. Peter Wright (odd 12 bij Betfair) heeft de kwaliteiten om toernooien te winnen, toch lukt dit hem op televisie nooit. Vorige maand haalde hij de finale van de Champions League of Darts waarin hij 10-7 voorkwam in een race naar elf legs. Hij hoefde dus nog slechts één leg te winnen maar verloor 10-11 van Van Gerwen. Verder is Dave Chisnall in topvorm (odd 23 bij Betfair) en haalde hij op de drie tv-toernooien afgelopen maand een kwartfinale, halve finale en finale. De tijd lijkt dus rijp voor zijn eerste tv-titel. Gary Anderson (odd 17 bij Betfair) lijkt geen outsider. Hij is sinds zijn blessure van begin dit jaar geen moment de oude geweest en gooide op de World Series Finals vorige week zijn laagste gemiddelde op televisie ooit door een nieuwe blessure.


Voorspelling


De groepswedstrijden gaan slechts over 9 legs waardoor verrassingen vaak voorkomen. Bets zoals ‘Van Gerwen wint groep A’ zijn daardoor zeer risicovol tegen quotes van 1.33, goede spelers zijn het meest kwetsbaar in korte partijen. Er staan weinig interessante toernooibets online maar gezien de loting gisteren pas is gedaan voeg ik hier voor zaterdag misschien nog bets aan toe.


Mijn toernooitips:


Gerwyn Price to win quarter 2 @ 2.50 (Betfair,Low)

Gerwyn Price is ingedeeld in het zwakste kwart van het toernooi. Op papier is Gary Anderson hier de grote concurrent maar de Schot is niet in vorm en gooide vorige week zijn slechtste partij ooit door een ogenschijnlijke blessure.


Not to qualify from Group F Ryan Harrington @ 1.40 (Betfair,High)

De zoon van tweevoudig World Matchplay-kampioen Rod Harrington staat 95e op de PDC Order of Merit en gooit op de vloertoernooien vaker gemiddelden onder in de tachtig dan richting de negentig. Ik zie hem bij zijn televisiedebuut niet bij de bovenste twee eindigen in een poule met Wright, Noppert en Warren.


Op televisie

Voor de liefhebber die naast het wedden ook live de wedstrijden wil bekijken, zijn de wedstrijden te zien op RTL7. Doordeweeks beginnen de uitzendingen om 19.30 uur, in het eerste weekend wordt al eerder begonnen met de uitzending. Het volledige schema is hier te vinden: http://www.rtl7darts.nl/tvgids ;

2 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar donnynedved
Country flagdonnynedved in 6-11-2019 18:18 Overige sporten en evenementen
in 6-11-2019 18:18 Overige sporten en evenementen
17 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Hierbij mijn tips:


High stake:

Gerwyn Price - Mikuru Suzuki --> price leg handicap - 3,5 @ 1.68

Rob Cross - Lisa Ashton --> cross leg handicap -3,5 @1,80


In een combi quotering van @3,02. Beide wereldtoppers van de mannen zouden toch minimaal met 5-1 moeten kunnen winnen van (met alle respect) deze vrouwen.

Ik doe er zelf Danny Noppert wint tegen Ryan Harrington bij @1,40. Combi maakt @4,23. Noppert behoorlijk goed in vorm, die normaal gesproken 10 punten gemiddeld hoger gooit dan Harrington.


Low stake:

Gerwyn Price - Mikuru Suzuki --> Correct score 5-0 @ 3,25

Rob Cross - Lisa Ashton --> Correct score 5-0 @ 3,50


Combi @ 11,38


3 Vind ik leuk's

De eerste voorbeschouwingen staan online. Ik ben het met hoppi eens wat betreft de twee vrouwenwedstrijden. Zij zouden het een aantal mindere spelers misschien lastig kunnen maken maar als Cross en Price hun normale niveau halen zouden ze kansloos er af moeten gaan. Let op dat je bij de 5-0 bet voor beiden een hogere quote krijgt als je de -4,5 handicap pakt bij unibet!


Naast dat ik bij beiden de -3.5 handicap heb staan heb ik ook bij Bwin 'most 180s' in combi gezien de quotes daar vrij hoog zijn.


Aspinall - Schindler

Chisnall - Hughes

Cross - Ashton

Price - Suzuki

Anderson - Paletti

1 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

@Donny al een idee met wie je Aspinall gaat combineren? BVD!

0 Vind ik leuk's
Op za. 9 nov. 2019, 12:05 schreef rikj1994:

@Donny al een idee met wie je Aspinall gaat combineren? BVD!

Het is een vrij lastige speeldag. In dit korte format kan bijna iedereen van iedereen winnen en hoop je dus eigenlijk een paar goede underdogs te vinden maar daar springen er niet heel veel bovenuit wat mij betreft. De enige lage odds die ik aan zou durven zijn Aspinall en Gurney, daarnaast zijn Cross en Price bankers naar mijn idee


Aspinall x Cross x Price levert je ongeveer 1.64 keer je inzet op, Gurney er ook nog bij ongeveer 2.15


De underdog met de meeste value zou wel eens Robert Thornton @ 2.62 kunnen zijn gezien Van den Bergh niet bepaald in vorm is.


Ik ga vandaag alle wedstrijden bekijken en heb hopelijk morgen wat meer wedopties dan vandaag!

1 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

Sorry heren. Echt alles ging mis. Ik snap hier echt niks van. Maar je zult zien dat ze van de mindere tegenstanders straks ineens eraf gaan. Ik duik ff onder haha


0 Vind ik leuk's

Gisteren twee teleurstellingen door Cross en Price die niet ruim van de vrouwen konden winnen, daar gebeurde toch bij beiden iets raars in hun hoofd. Gelukkig gingen de overige wedstrijden wel volgens plan, de verdubbelaar met Gurney, Aspinall, Cross en Price was raak, Thornton won als underdog met een quote van 2.62 en ook Brendan Dolan won uit de voorbeschouwingen van vanmiddag.


Voor vanavond staan er weer vier voorbeschouwingen online waarbij ik als verdubbelaar voor Darren Webster wint + Gerwyn Price wint zou gaan @ 1.95 (Unibet) als je niet de singles speelt.

3 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

De verdubbelaar van gisteren kwam binnen, voor vandaag heb ik een nieuwe combi die in de voorbeschouwingen op Clemens en Michael Smith te vinden is. Daarnaast nog een aantal leuke singles!


Het schema voor vanavond:

20.00 Clemens - Veenstra -> Combi is hier te vinden, daarnaast heb ik nog een single tip toegevoegd

20.30 Michael Smith - Schindler -> Combi is hier te vinden

21.00 Chisnall - Ashton

21.30 Gurney - Dolan -> mooie tip op basis van stats

22.00 Wright - Noppert

22.30 Harrington - Warren -> geen voorbeschouwing en geen tip

23.00 Cross - Hughes

23.30 Aspinall - Durrant


2 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

Gisteren kwam de combi binnen, vandaag staat er weer een klaar!


20.00 White - Harms -> combi

20.30 Wade - Lennon -> combi

21.00 Van Gerwen - R.Smith -> combi

21.30 Thornton - Suzuki

22.00 Price - Van den Bergh

22.30 O'Connor - Parletti

23.00 Anderson - Webster

23.30 Lewis - Williams

4 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

Gisteren kwam de combi helaas niet binnen, momenteel zitten we dus op 3/4 winners. Voor vanavond weer een nieuwe combi en wat single tips. Het format vanavond is best of 19 legs oftewel wie het eerst 10 legs wint:


20.00 Chisnall - Harrington -> single bet

21.00 Clemens - Durrant -> twee single bets

22.00 Smith - Gurney -> combi

23.00 Cross - Wright -> single bet

2 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

De laatste achtste finales worden vanavond gespeeld. Twee van de drie bets van de combi van gisteren zijn binnen, daar is alleen nog Anderson to win voor nodig:


20.00 Wade - Lewis -> single bet

21.00 Price - Webster -> single bet

22.00 Van Gerwen - White -> single bet

23.00 Anderson - Thornton -> combi/nieuwe combi optie

Bericht gewijzigd door donnynedved op do 14 nov. 2019, 10:47
6 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.