Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op darten: Premier League 2021

De Premier League is de enige major van de PDC die in competitieverband in plaats van knock-out wordt gespeeld, wat het een uniek toernooi maakt. Naast deze toernooivoorbeschouwing zullen er natuurlijk ook weer enkele wedstrijdvoorbeschouwingen volgen. Mocht je vragen, opmerkingen of tips voor dit toernooi hebben, dan ben je zeker welkom deze in dit topic te plaatsen! 


Premier League Darts 2021


Voorheen werd er bij de Premier League elke donderdag een speelronde afgewerkt tot aan de finaledag. Om het reizen te beperken zijn er nu meerdere speeldagen achter elkaar gepland, zoals dat aan het einde van de Premier League van vorig jaar ook al gebeurde. De eerste negen speelronden worden gespeeld over een 'best of 12 legs' format waarbij een 6-6 gelijkspel dus mogelijk is. De volgende zeven speelronden worden gespeeld over een 'best of 14 legs' format waarbij een 7-7 gelijkspel mogelijk is. Een overwinning levert twee punten op, een gelijkspel levert beide spelers één punt op. Het totale schema is als volgt:


  • Maandag 5 april tot en met vrijdag 9 april: Speelronde 1 t/m 5
  • Maandag 19 april tot en met donderdag 22 april: Speelronde 6 t/m 9 (Na speelronde 9 vallen de twee spelers die de minste punten hebben verzameld af)
  • Woensdag 5 mei t/m vrijdag 7 mei: Speelronde 10 t/m 12
  • Maandag 24 mei t/m donderdag 27 mei: Speelronde 13 t/m 16
  • Vrijdag 28 mei: Finale play-offs tussen de vier spelers met de meeste punten na speelronde 16. Halve finale best of 19 legs, finale best of 21 legs.


Deelnemers met achter elke speler de odds om bovenaan de competitie te eindigen na speelronde 16


Michael van Gerwen (3.25 op William Hill)

Michael van Gerwen eindigde tijdens de eerste zeven edities van de Premier League waarvoor hij werd uitgenodigd op de eerste plaats in de competitie en wist vijf van de zeven finales te winnen. Vorig jaar was daarmee een unieke editie, Mighty Mike eindigde zesde in de competitie en haalde dus niet eens de slotdag.


Net als vorig jaar is Michael niet de ongenaakbare speler. Hij haalde op géén van de acht Players Championships de finale (hoewel hij niet aan allemaal meedeed), verloor op The Masters zijn openingsduel van Jonny Clayton en verloor op het UK Open de halve finale met 11-5 van Luke Humphries.


Gerwyn Price (4.00 op Betfair)

Gerwyn Price wist bij géén van zijn drie deelnames de finaledag te halen. In de afgelopen twee jaar kwam hij wel dichtbij, hij eindigde twee maal als vijfde.


Price wist begin dit jaar zijn eerste wereldtitel te winnen maar ook hij is nog niet heel dominant dit jaar. Op het UK Open kwam hij net als Van Gerwen tot de halve finale maar The Iceman verloor deze met 11-5 van James Wade. Wel wist Gerwyn half maart op twee van de vier Players Championships de finale te halen, waarvan hij er ook nog één won.


Peter Wright (6.00 op Betfair)

Peter Wright nam al zeven keer deel aan de Premier League en haalde in 2017 de finale, waarin hij meerdere matchdarts miste en de finale toch nog verloor. Vorig jaar kwam hij tot de halve finale, de grote titel bleef dus nog uit.


Wright gaat niet in topvorm naar dit toernooi zoals vorig jaar wel het geval was. Hij kwam op het afgelopen WK niet verder dan de derde ronde en verloor op het UK Open zijn eerste duel van Dave Chisnall. Op het laatste Players Championship haalde hij eindelijk weer zijn topniveau. Hij won de finale van Gerwyn Price en gooide een gemiddelde van ruim 101 punten per beurt.


Jonny Clayton (7.50 op Betfair)

Het is niet vreemd dat Jonny Clayton bij zijn debuut direct bij de top vier wordt geschat door de bookmakers. De Welshman startte het nieuwe jaar met de hoofdprijs op The Masters en haalde op vier van de acht Players Championships de finale, waarvan hij er twee won. De enige keer dat hij teleurstelde dit jaar was tijdens het UK Open, toen hij na een sterke start met 10-3 verloor van Krzysztof Ratajski.


Gary Anderson (11.00 op Betfair)

Gary Anderson is de veteraan op dit toernooi, hij deed namelijk al negen keer eerder mee en won twee keer de titel. Twee jaar geleden moest hij zich last minute terugtrekken door een rugblessure, vorig jaar haalde hij de halve finale. Hij heeft niet de beste twee jaar achter de rug, maar de Schot haalde wél de finale op het afgelopen WK. Op het UK Open verloor hij zijn openingsduel van Dirk van Duijvenbode en op de zeven Players Championships waar hij aan meedeed haalde hij geen enkele keer de kwartfinale. Het is maar de vraag of hij de WK-vorm heeft.


Jose De Sousa (15.00 op Betfair)

Ook Jose De Sousa debuteert op dit toernooi. Dit heeft de Portugees natuurlijk te danken aan zijn titel op de Grand Slam of Darts, de enige major tot nu toe waar hij voorbij de derde ronde kwam. Op het UK Open kwam het 180-kanon tot de achtste finale, waar hij met 10-9 van Michael van Gerwen verloor.


Dimitri van den Bergh (21.00 op William Hill)

De derde debutant is Dimitri van den Bergh. Hij heeft zijn uitverkiezing te danken aan zijn titel op de World Matchplay vorig jaar. De Belg haalde ook nog de halve finale op de Grand Slam of Darts en klom in rap tempo omhoog in de top tien van de wereld. Sindsdien heeft hij vrij weinig laten zien. Zo verloor hij zijn openingsduel op The Masters met 6-2 van Chris Dobey, verloor hij zijn openingsduel op het UK Open met 10-5 van Luke Woodhouse en wist hij op geen van de acht Players Championships voorbij de tweede ronde te komen. De tegenvallende prestaties kunnen deels te maken hebben met het herstel van een kruisbandoperatie die Dimitri in februari moest ondergaan.


Nathan Aspinall (34.00 op William Hill)

Nathan Aspinall won twee jaar geleden het UK Open en haalde vorig jaar bij zijn debuut de finale van de Premier League. Waarom schalen de bookmakers hem dan bij de drie zwaksten in dit jaar? Aspinall heeft sinds die finale eigenlijk geen moment meer het niveau gehaald dat hij daarvoor haalde. Zo verloor hij op het WK zijn tweede wedstrijd van Vincent van der Voort en verloor hij op het UK Open in de eerste wedstrijd van Krzysztof Ratajski. Op de eerste twee Players Championships dit jaar zagen we verbetering en haalde hij de halve finale, maar op de volgende zes vloertoernooien won hij nog slechts drie wedstrijden in totaal.


Rob Cross (41.00 op William Hill)

Rob Cross wordt eigenlijk door niemand nog gezien als een outsider voor de grote titels, toch is hij nog steeds knap de nummer vijf van de wereld. Dit zal echter snel veranderen als Cross geen goed jaar heeft, in 2019 haalde hij namelijk veel prijzengeld binnen met titels op de World Matchplay en het European Championship. In datzelfde jaar haalde hij ook de finale van de Premier League.


Cross verloor op het afgelopen WK zijn openingsduel van Dirk van Duijvenbode, verloor op The Masters zijn eerste wedstrijd van Mervyn King en verloor op het UK Open zijn tweede wedstrijd van James Wade. Daarnaast kwam Cross op het eerste Players Championship tot de kwartfinale maar wist hij vervolgens op geen van de volgende zeven toernooien voorbij de derde ronde te komen. De bookmakers zien een bijrol voor de Engelsman en dat is gezien zijn prestaties niet vreemd.


Glen Durrant (67.00 op William Hill)

Glen Durrant wont vorig jaar de competitie én de finaledag van de Premier League, toch geven de bookmakers hem de minste kans op een eindzege. De drievoudig BDO-wereldkampioen heeft het coronavirus gekregen en is sindsdien nog zelden de oude aan de oche. Op het UK Open verloor hij een matig openingsduel van Danny Noppert, zoals Durrant op het WK ook al teleurstelde. Glen haalde op één van de acht Players Championships de kwartfinale en kwam verder niet voorbij de tweede ronde.


Voorspelling

Dit is een erg lastig jaar om vooraf een eindranking te voorspellen. Voorheen werd er om de week gespeeld terwijl er nu meerdere dagen achter elkaar wordt gespeeld, waardoor de vorm in die week cruciaal is in plaats van de vorm over zeventien weken tijd. De verwachtingen van de bookmakers zijn in ieder geval niet vreemd op basis van recente prestaties. Langzaamaan komen er meer outright odds online bij de bookmakers, dus ik zal later nog kijken of ik daar interessant bets zie op bijvoorbeeld degradanten of spelers die in de top vier eindigen en als dit zo is een nieuwe post maken.


Op televisie

De Premier League wordt in Nederland uitgezonden door RTL7, dat op sommige dagen de wedstrijden via RTL Z uitzendt. Je vindt het speelschema hier. In België worden er ook steeds meer toernooien uitgezonden, VTM 4 zal de wedstrijden van de Premier League voor het eerst uitzenden dit jaar!

3 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar donnynedved
Country flagdonnynedved in 2-04-2021 18:32 Overige sporten en evenementen
in 2-04-2021 18:32 Overige sporten en evenementen
21 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

De top ligt dicht bij elkaar en de tijden dat MVG 110 gemiddeld gooide zijn wel voorbij. De top gooit nu 100-105 gemiddeld en dat kunnen ze bijna allemaal wel.

Clayton is in goede doen en kan wel eens verassen het hele jaar door.

Ben vooral benieuwd wat DVDB kan dit jaar, vind het een goede speler en kan ook gewoon 105 gemiddeld gooien en de tripples erin rammen.

Helaas door de Corona is een goed beeld van de spelers lastig vind ik.

Ook een Durrant kan ik niet goed inschatten. En Cross komt er wel weer aan maar die is nog te druk met zn tuin......

Aspinall vind ik stug en maar lijkt niet in de beste vorm.

De Sousa zal zeker iedereen tegenstand kunnen bieden en zal zeker geen pot dik verliezen.

Anderson moeten we ook altijd nog maar weer zien gezien zijn blessure gevoeligheid. Dat is meer alles of niets voor mijn gevoel.

Bij Price die veel heeft gewonnen is ook de vraag in hoeverre hij nog dat beetje extra kan brengen.

Wright zal net als anders wel meedoen voor een top 4 plek.

We zullen het wel zien maar dat het dicht bij elkaar zal gaan liggen in de wedstrijden lijkt me vrij zeker en als ik toch 2 namen moet noemen die eruit gaan na de eerste fase dan gaat mijn gevoel uit naar Durrant en Aspinall. Maar ja, die 2 namen heb ik vrijwel altijd fout dus dan worden het 2 anderen, maar wie??

Ook Van Gerwen zie ik niet zomaar de top 4 halen. Die extra versnelling is er niet meer en zie ik ook nooit meer terug komen. En ze zijn al helemaal niet meer bang voor hem. Als dat maar goed gaat..........................

0 Vind ik leuk's

Price is positief getest en wordt vervangen door Wade

0 Vind ik leuk's

Mooi dagje darts vandaag!

Hier mijn bet

Van gerwen wint x1.72

Van gerwen moet gewoon Van vdberg winnen denk dat vdberg iet wat nerveus aan de ockey verschijnt.


Aspinall wint x1.91

Veel te hoge odd als je het mij vraagt. Durrant is compleet uit vorm ook aspinall is nog wat zoekende maar verwacht hem de betere vanavond.


De souza most 180 x 1.57

De souza tegen rob cross. De souza is altijd een speler die veel 180 gooit ook op de domste momenten. Aangezien rob cross ook vaak naar de 19 gaat zie ik dit als ez money.


Wright dnb 1.73

Lastige pot.. Clinton toch de man in vorm. Maar wel een nieuwkomer in de pl. Verwacht dus dat Wright deze pot wel wint voor de zekerheid een draw no bet.


In combo heeft deze bet een odd van 9.56 en zou naar mijn mening moeten kunnen vallen.

0 Vind ik leuk's

Momenteel geen outrights beschikbaar, zoals Davey al zei is Price vervangen door Wade. Ik heb hiervoor nog geen interessante opties gezien maar misschien is dat anders als je odds opnieuw online komen. De voorbeschouwingen bewaar ik voor wanneer we de spelers in actie hebben gezien.

0 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

Ga je tips weer volgen donnynedved

0 Vind ik leuk's
Pain is temporary. Quitting lasts forever.

De eerste voorbeschouwing staat online:


Glen Durrant - Dimitri van den Bergh 🇧🇪

0 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

Een erg fijn begin van onze weddenschappen op deze Premier League, de medium tip aan odds van 1.90 is juist

3 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don
Bericht gewijzigd door donnynedved op Thu 8 Apr 2021, 15:55
1 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don


je link werkt niet;

0 Vind ik leuk's
KK-AA-KK

Gecorrigeerd! Hij is natuurlijk sowieso altijd te bereiken via de voorbeschouwingen sectie :)


Nog een extra tip vanuit mijn Telegram kanaal:


🎯 Darts - Premier League

Weddenschap: Clayton over 99.5 highest checkout

Odds: 1,83

Bookmaker: William Hill

Stake: Low


Jonny Clayton gooide sinds het UK Open in 11 van de 16 wedstrijden een finish van minimaal 100, waaronder in 11 van de laatste 14. Vorig jaar was hij de nummer 6 van de PDC qua meeste 101+ finishes (95 stuks) en toen was hij nog niet eens in de topvorm van nu.


De bookmakers verwachten een overwinning van de Welshman en gezien zijn scorend vermogen zal hij ook in de legs die Cross mag beginnen kansen krijgen op een hoge checkout. Cross is echter wel goed genoeg in vorm om druk te zetten in de legs van Clayton en de eigen legs uit te gooien als Clayton de hoge finish mist in de legs van Cross gezien hij deze week 45% van zijn dubbels raakte. William Hill is de enige bookmaker die een line onder de 100 aan durft te bieden. Gezien een speler bij een uitgooi van 100 twee pijlen op een dubbel kan krijgen en Clayton vorig jaar 11 van zijn 95 101+ finishes op exact 101 uitgooide is het verstandig dus deze line aan te houden en bij William Hill te spelen.

0 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.