Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Verbeteringen tipscompetitie 2014

Achter de schermen wordt hard gewerkt aan nieuwe dingen op de site, een belangrijk onderdeel hiervan is de tipscompetitie. In de nieuwsbrief ontbrak de link naar dit nieuwe topic, maar nu is hij er dan toch. In dit topic mogen alle leden aangeven wat ze anders willen aan de tipcompetitie en wat we moeten gaan verbeteren. Alle input is welkom en wordt met beide handen in ontvangst genomen. Na verloop van tijd wordt dit geëvalueerd en komen we hierop terug. En gaan we kenbaar maken hoe we verder gaan met de tipcsompetitie.
Ik zou zeggen brand los en houd het netjes, we willen gewoon wat ideeën van jullie kant horen
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar vincent129
Country flagvincent129 in 14-10-2013 12:58 Algemeen
in 14-10-2013 12:58 Algemeen
49 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Las dat er net alweer een forum was met een soort van valspelen, daarom willen wij nogmaals vragen hoe jullie de opzet willen zien volgend seizoen.
Dus even concreet:
Hoeveel tips moet je plaatsen per maand
Hoeveel maanden moet je actief tippen ( mag je dus 10/12 maanden tippen of is gewoon elke maand van belang)
Moet er een minimale odd aan vast zitten aan de hoeveel heid tips die je plaatst?
Wat is jullie mening hier over
0 Vind ik leuk's
Eeuwig trouw aan onze liefde FC Groningen. 03/05/2015 mooiste dag in de historie, Winst KNVB Beker
Ik zeg dat je gewoon 11 maanden lang actief moet tippen met minimaal 50/75 tips per maand op minimale odds van 1,4/1,5
0 Vind ik leuk's
dit is maar n suggestie: minimaal 50 tips per maand
elke maand actief
mogelijkheid om combi s te plaatsen
meer bet-mogelijkheden(bijv. europian handicap)


groeten en succes mootje1509
0 Vind ik leuk's
Misschien de mogelijkheid om te betten op spelers to score?
0 Vind ik leuk's
mootje1509:
dit is maar n suggestie: minimaal 50 tips per maand
elke maand actief
mogelijkheid om combi s te plaatsen
meer bet-mogelijkheden(bijv. europian handicap)


groeten en succes mootje1509

Thanks voor je berichtje we nemen alles mee, een minimaal aantal tips lijkt me ook top om in te voeren, het moet zin hebben om iemand het hele jaar te volgen
marijnx3:
Misschien de mogelijkheid om te betten op spelers to score?
\
wel een idee, maar het gaat ook voornamelijk om de opzet. daar nog ideeen over?
0 Vind ik leuk's
Eeuwig trouw aan onze liefde FC Groningen. 03/05/2015 mooiste dag in de historie, Winst KNVB Beker
Prijzen laten bepalen op het ROI als alle tips LSP zijn geplaatst. Hiermee kan je zien of iemand echt een goede tipper is. Nu heb je vaak dat mensen met een hoog ROI alleen maar lage odds met lage stakes gaan plaatsen om hun prijs te verzekeren. Slim, maar lijkt me niet de bedoeling uiteindelijk.
0 Vind ik leuk's
Er zijn 2 tipcompetitie's, nl de maandelijkse en deze die dan meetelt voor de jaarlijkse. Zowel bij beide zou een minimum EN een maximum aan tips moeten zijn , met een GEMIDDELDE minimum odd van bijv 1,5 voor beide competitie's
a) de maandelijkse competie zou bijv een minimum van 60 tips (zoals nu het geval is ) per maand en een maximum van bijv 300 tips per maand. De minimum = om te voorkomen dat bijv spelers die geluk hebben met 4 à 10 tips met een hoge odd toch te verplichten verder te spelen.
De maximum = om te voorkomen dat spelers bijv 1000 tips plaatsen per maand , en dat zijn dan meestal tips under0,5 goals ( met zeer hoge odd ) en tips zoals over 5 ( of meer zelfs ) goals , deze hebben ook meestal een hoge odd. Want dat gebeurd de laatste maanden meer en meer , er worden 100'en tips gespeeld , allemaal bijv under 0,5 goals of over 6,5 goals . Als daar 1 tip op de 10 correct van is , dan heb je direkt een hoge LSP ( wegens de hoge odd van deze tip ) . Om deze gelijkaardige LSP te hebben met "normale" tips , moet je op 10 tips bijna de helft juist hebben. En als je dan onbeperkt tips kan plaatsen , dan is automatisch de kans groter dan je een ZEER hoge LSP haalt door simpelweg elke maal zulke tip te gebruiken , want je moet er maar bijv 1 of 2 correct hebben op 10 tips je LSP loopt direkt op. Dus een maximum aantal tips zou geen slecht idee zijn.
Ook zou je per maand aan een gemiddelde (minimum) odd bijv 1,5) moeten komen, dit om spelers te ontmoedigen die honderden tips plaatsen met een odd van bijv 1,05 of 1,1 ( zo zijn er ook heel veel ) en de winstkans op zulke odds is iets groter dan bij een tip met odd 1,8 bijv. Bij je stats zou je dan kunnen zien hoeveel tips je reeds gespeeld hebt, hoeveel je er nog moet of mag spelen , en wat je gemiddelde odd die maand is, zo dat je weet dat je volgende tips bijv iets hogere odd moeten hebben.
b) de jaarlijkse competitie : zoals nu het geval is , zie je dat de "top" enkele goeie maanden heeft gehad met hoge LSP en ROI , en dan spelen ze de rest van het jaar weinig of geen tips meer , ofwel tips met zeer lage odd ( = hogere kans om deze tip te winnen = extra LSP en ROI, dus hun totaal LSP / ROI zakt niet en ze blijven bovenaan staan ) .Om dit dus te voorkomen , moet iemand die dus meespeelt voor de jaarlijkse tipcompetitie ook elke maand een minimum aan tips plaatsen . En hier dan ook misschien hetzelfde systeem toepassen als bij de maandelijkse competitie , ook met een GEMIDDELDE odd van x per maand ( kwestie om te vermijden dat ze hun minimum te behalen tips spelen door tips te plaatsen met zeer lage odds , om zo dan weer te zorgen dat ze niet zakken met hun LSP / ROI).
Ik denk wanneer deze zaken toegepast worden in de tipcompetitie er veel meer variatie zal zijn en zullen de verschillen tussen de LSP van de eerste en de andere veel minder hoog zijn dan zoals heden het geval is.
Zelf heb ik de tipcompetie gewonnen, maand 5, en dit door gewoon een mix van allerlei tips te geven (dus zeker geen tientallen tips under 0,5 of tientallen tips zoals over 5 of meer goals)
0 Vind ik leuk's
@spartacus en @spartaan10: Bedankt voor de inbreng.
We nemen het mee!
0 Vind ik leuk's
Hakuna Matatttta.
Prima post van Spartacus. Zelf zou ik kiezen voor een minimum odd van 1.40 bij alle tips in plaats van een gemiddelde. Bets van 1.39 of lager zijn mijns inziens nauwelijks tipwaardig te noemen en dienen enkel ter ophoging van het aantal.
Mijn avontuur in de tipcompetitie zit er op voor dit jaar. De afgelopen maand heb ik getracht mijn ROI van 115% na een kleine 400 tips verder op te hogen door mijn strategie te veranderen (veel meer tips van anderen + 10/10). De hoofdprijzen waren toch niet meer haalbaar. Dit is niet gelukt en bij deze staak ik de poging. Ik ben benieuwd naar de veranderingen in de tipcompetitie en zal dan besluiten of ik wel of niet mee ga doen. Succes met de verbeteringen!
0 Vind ik leuk's
Ik zou de volgende dingen doen denk ik:
Tips
Aantal zo houden, 600 in een jaar is prima wat mij betreft dat is net als de tipcompetitie minimaal 50.Wat mij betreft is dat makkelijk haalbaar.
Maanden
Alle maanden dient meegespeeld te worden met een minimaal van 30 tips per maand (aantal maanden 10/12 ivm met zomerstop hierdoor hou je de optie open), dat is 1 per dag wat mij betreft is dat redelijk. Hierdoor heb je ook de optie om de ene maand weinig te tippen en de volgende maand meer, maar kunnen mensen je wel die maand volgen voor die minimale aantal tips.
Frequentie prijzengeld
Er een zomer en winter competitie van maken hierdoor kan er vaker iets worden gewonnen, wat mij betreft deel je het prijzengeld door 2 hierdoor heb je ook meer winnaars. Ik bedoel ik zou blij zijn met 1250, maar ook met 625 hoor ;) wetende dat ik de volgende 6 maanden weer kans maak (overigens is hier het minimum aantal tips 300 dan, met 5/6 minimaal 30 tips)
Bookmakers
Voeg aub pinnacle/sbo/188bet weer toe, mensen die hier tippen kunnen makkelijker meegespeeld worden en voor hogere stakes.
Odds
Odds zijn niet up to date waardoor er picks zijn waarvan de value al totaal af is vaak. Pickte vandaag een DNB @ bwin voor 2,7 terwijl deze al uren op 2,25 staat. Voor 2,7 zou ik deze pick altijd spelen, maar voor 2,25 niet hierdoor krijgt je meer een blogabet ervaring waarbij het uitnodigt om mee te spelen.
Weddenschappen
European Handicaps toevoegen, misschien nog meer dingen zoals balbezit, to score etc. hoeft wat mij betreft niet per sé maar maakt de tipcompetitie wel lekker breed en volledig.
Denk dat ik de belangrijkste punten die ik vind wel heb benoemd nu. Wat mij betreft moet de tipcompetitie een competitie zijn waaraan mensen meedoen die waardevolle picks genereren voor andere die playable zijn en winstgevend. Hiervoor is aan de ene kant de waardering een motivatie en aan de andere kant het eventuele prijzengeld.
0 Vind ik leuk's
It's not gambling if you always win

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.