Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Strategie: 1-0 Correct Score layen (Betfair)

Ik ga weer eens wat nieuws proberen.
Het afgelopen weekend heb ik zo'n 20 wedstrijden in de gaten gehouden in competities waar veel wordt gescoord. Dit heb ik in Excel gedaan, maar ben zo handig geweest om dat niet op te slaan. Ik heb daar telkens als test (dus niet echt ingezet) op het layen (zeggen dat het niet gebeurt) op 1-0 Correct Scores voor de favoriet.
Hierbij zijn de odds natuurlijk heel erg van belang. Bij het layen van 0-0 heb je vaak odds van boven de @20, dus als dat een keer fout gaat, moet ik heel vaak iets goed hebben om het verlies te compenseren. Daarom ging ik naar de 1-0 kijken en let ik voornamelijk op odds van rond de @10 (liefst lager), met een maximum van @12.
Van belang is dus dat de favoriet zelden met 1-0 wint en dat de lay-odd van 1-0 dan ook in ieder geval maximaal @12 is. Er zijn tal van clubs in diverse competities die vaak een goal tegenkrijgen (voornamelijk uit) of gewoon veel scoren.
Net als met veel strategiën op Betfair is een grote bankroll zeer gewenst. Ik zal hier verder gaan testen zonder inleg en met een virtueel saldo van € 500. Mijn doel is per weddenschap € 10 te winnen. Bij een lay-odd van @10 is mijn liability (wat ik kwijt kan raken) in dat geval € 90,00, Ik wil maximaal 20% van mijn bankroll op het spel zetten. Omdat ik even met ronde getallen wil testen zal ik de Betfair-commissie even buiten beschouwing laten.
Wanneer win ik de weddenschap?
Simpel: het moet geen 1-0 worden voor de favoriet. Een doelpunt van de underdog is dus al voldoende voor een winnende weddenschap.
Wanneer ik dit systeem in het echt ga spelen, kan ik natuurlijk tussentijds een eventuele 1-0 backen (zeggen dat het gebeurt), wanneer de favoriet bijvoorbeeld al snel op 1-0 komt (zie Ajax gisteren). Op dat moment is de back-odd een stuk hoger dan de aanvankelijke lay-odd vóór de wedstrijd. In het val van Ajax: de lay-odd van 1-0 was vóór de wedstrijd @11, maar na de 1-0 was dat @26. Ook als het lang 0-0 blijft, kan ik op het eind nog mijn weddenschap indekken door de 1-0 te backen, als die hoger is dan de lay-odd die ik pre-match pakte.
Beginsaldo: € 500
Aantal weddenschappen: 0
Goed: 0
Fout: 0
Winst/verlies: € 0
Huidig saldo: € 500
Testwedstrijd 1
Doncaster v Watford
Bet: Lay Correct Score 0-1
Stake: € 10,00
Odds: @8.8
Liability: € 78,00
Motivatie: Watford is in uitwedstrijden niet sterk, terwijl Doncaster thuis al vijf keer in de laatste zes wedstrijden de nul heeft gehouden. Het is dus al zeer de vraag of Watford uberhaubt gaat winnen. Ook wist Watford maar drie keer de nul te houden in uitwedstrijden.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar pico020
Country flagpico020 in 11-03-2014 16:53 Hulp en advies
in 11-03-2014 16:53 Hulp en advies
50 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Doncaster staat 1-0 voor, dus die bet is binnen. (y)
Beginsaldo: € 500,00
Aantal weddenschappen: 1
Gemiddelde odd: @ 8.8
Goed: 1
Fout: 0
Winst/verlies: € 10,00
Huidig saldo: € 510,00
0 Vind ik leuk's
pico020:
Doncaster staat 1-0 voor, dus die bet is binnen. (y)
Beginsaldo: € 500,00
Aantal weddenschappen: 1
Goed: 1
Fout: 0
Winst/verlies: € 10,00
Huidig saldo: € 510,00

leuk om eens te kijken of dit uiteindelijk winst gevend gaat worden en of je snel de mist in gaat. Blijf het volgen!
0 Vind ik leuk's
Interessant, ik blijf dit topic ook zeker volgen!
0 Vind ik leuk's
Er is natuurlijk een gevaar vanwege de relatief hoge lay-odds. Als je uitgaat van een gemiddelde lay-odd van @10 dan ben je met één verkeerde bet gelijk € 90,00 kwijt. Daarvoor moet je er dus negen van de tien goed hebben om break-even te draaien. Gelukkig kan ik bij het daadwerkelijk spelen van de bets altijd uitstappen wanneer ik dat nodig acht. Daar moet ik nog een goed uitstapmoment voor kiezen tijdens een wedstrijd.
Het belangrijkste is om de juiste wedstrijden te pakken. Watford was gisteren de lichte favoriet in de uitwedstrijd, maar is in uitwedstrijden gewoon heel matig, terwijl thuisploeg Doncaster thuis sterk bezig was. De enige reden waarom Watford favoriet was, was omdat ze een stuk hoger op de ranglijst stonden. Uiteindelijk werd het 2-1 voor Doncaster.
Daarom denk ik dat, ondanks het risico en het feit dat je er best veel goed moet hebben om een verlies te compenseren, het met de juiste wedstrijdpicks een goede strategie kan zijn. Hopelijk kan ik met het testen een mooie streak opbouwen.
0 Vind ik leuk's
Je kan het beste uitstappen als een wedstrijd lang 0-0 blijft toch? Of zit ik dan mis?
0 Vind ik leuk's
pico020:
Daar moet ik nog een goed uitstapmoment voor kiezen tijdens een wedstrijd.

Je hele liability verliezen is dus virtueel omdat je altijd een uitstapmoment kiest, of heb ik het mis en laat je ze lopen en ga je er gewoon van uit dat je 9 uit 10 moet winnen? Dat lijkt me risicovol en het kost je tijd bij het zoeken van goeie picks.
In het geval van uitstappen zou ik een soccer mystic grafiekje maken om te kijken wat de odds doen en waar uitstappen geschikt is bij bijv. 0-0 / 1-0 / 0-1 en dan gewoon een x percentage van je liability verlies nemen: bijv. 70%.
Ik ben meer een fan van uitstappen als het misgaat, laten lopen als het bijna niet meer mis kan gaan, en als het goed gaat uitstappen op een vast moment om teleurstelling te voorkomen (afhankelijk van m'n strategie). Voordeel is dat je minder risico loopt en veel tijd bespaard aan selectie (soms koffie dik kijken), maar daar staat tegenover dat je veel winst inlevert (zeker gevoelsmatig!).
0 Vind ik leuk's
I drink your milkshake! I DRINK IT UP!
Er zijn natuurlijk maar twee tussenstanden waarbij het mis kan gaan in dit geval: 1-0 voor de favoriet en een 0-0 stand laat in de wedstrijd. Ik moet nog even uitzoeken hoe de 1-0 odds bewegen wanneer het lang 0-0 staat. Echter heb ik van de 25 testbets in en na het weekend maar één wedstrijd gehad waarbij het lang 0-0 stond (en ook eindigde). Juist die wedstrijd kon ik live niet in de gaten houden.
Bij een 1-0 voor de favoriet wordt het een lastiger verhaal. Hoe meer het einde nadert hoe meer de 1-0 odd zal dalen. Echter vallen veel goals in het laatste kwartier, dus daar moet ik dan ook op kunnen vertrouwen. Over het algemeen maakt het ook niet veel uit of je uitstapt of niet. Dit heb ik met veel systemen wel gemerkt. Mijn liability is in dit geval alleen hoger dan bijvoorbeeld bij drawlayen.
Overigens zal ik ook wel eens wat live spelen. Juist de 1-0 layen als het 1-0 staat, als de quote laag is en er een doelpunt 'in de lucht hangt'. Op lange termijn zal de gemiddelde odd over alle bets dan ook dalen. De laatste maanden heb ik veel succes gehad met over 1.5 (zelfde principe) spelen in het laatste kwartier van de wedstrijd.
0 Vind ik leuk's
Heel veel succes allemaal! :)
0 Vind ik leuk's
Heel interessant, veel succes Pico!
0 Vind ik leuk's
Voor vanavond geen testwedstrijd. In principe zijn de CL-wedstrijden opzich wel te doen, maar omdat er weinig tot niets meer op het spel staat vind ik het niet heel interessant. Als PSG met 1-0 voorstaat zal Leverkusen echt niet hun best gaan doen om de 1-1 te maken, bijvoorbeeld. Wellicht dat ik wat live doe en hoop dat City met 0-1 voorkomt bij Barca. Dan wordt het nog interessant.
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.