Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Strategie: 1-0 Correct Score layen (Betfair)

Ik ga weer eens wat nieuws proberen.
Het afgelopen weekend heb ik zo'n 20 wedstrijden in de gaten gehouden in competities waar veel wordt gescoord. Dit heb ik in Excel gedaan, maar ben zo handig geweest om dat niet op te slaan. Ik heb daar telkens als test (dus niet echt ingezet) op het layen (zeggen dat het niet gebeurt) op 1-0 Correct Scores voor de favoriet.
Hierbij zijn de odds natuurlijk heel erg van belang. Bij het layen van 0-0 heb je vaak odds van boven de @20, dus als dat een keer fout gaat, moet ik heel vaak iets goed hebben om het verlies te compenseren. Daarom ging ik naar de 1-0 kijken en let ik voornamelijk op odds van rond de @10 (liefst lager), met een maximum van @12.
Van belang is dus dat de favoriet zelden met 1-0 wint en dat de lay-odd van 1-0 dan ook in ieder geval maximaal @12 is. Er zijn tal van clubs in diverse competities die vaak een goal tegenkrijgen (voornamelijk uit) of gewoon veel scoren.
Net als met veel strategiën op Betfair is een grote bankroll zeer gewenst. Ik zal hier verder gaan testen zonder inleg en met een virtueel saldo van € 500. Mijn doel is per weddenschap € 10 te winnen. Bij een lay-odd van @10 is mijn liability (wat ik kwijt kan raken) in dat geval € 90,00, Ik wil maximaal 20% van mijn bankroll op het spel zetten. Omdat ik even met ronde getallen wil testen zal ik de Betfair-commissie even buiten beschouwing laten.
Wanneer win ik de weddenschap?
Simpel: het moet geen 1-0 worden voor de favoriet. Een doelpunt van de underdog is dus al voldoende voor een winnende weddenschap.
Wanneer ik dit systeem in het echt ga spelen, kan ik natuurlijk tussentijds een eventuele 1-0 backen (zeggen dat het gebeurt), wanneer de favoriet bijvoorbeeld al snel op 1-0 komt (zie Ajax gisteren). Op dat moment is de back-odd een stuk hoger dan de aanvankelijke lay-odd vóór de wedstrijd. In het val van Ajax: de lay-odd van 1-0 was vóór de wedstrijd @11, maar na de 1-0 was dat @26. Ook als het lang 0-0 blijft, kan ik op het eind nog mijn weddenschap indekken door de 1-0 te backen, als die hoger is dan de lay-odd die ik pre-match pakte.
Beginsaldo: € 500
Aantal weddenschappen: 0
Goed: 0
Fout: 0
Winst/verlies: € 0
Huidig saldo: € 500
Testwedstrijd 1
Doncaster v Watford
Bet: Lay Correct Score 0-1
Stake: € 10,00
Odds: @8.8
Liability: € 78,00
Motivatie: Watford is in uitwedstrijden niet sterk, terwijl Doncaster thuis al vijf keer in de laatste zes wedstrijden de nul heeft gehouden. Het is dus al zeer de vraag of Watford uberhaubt gaat winnen. Ook wist Watford maar drie keer de nul te houden in uitwedstrijden.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar pico020
Country flagpico020 in 11-03-2014 16:53 Hulp en advies
in 11-03-2014 16:53 Hulp en advies
50 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Nog steeds 1-0 Barca ('81) :P
0 Vind ik leuk's
Ondanks de uitslagen waren dit niet echt goede wedstrijden. PSG was natuurlijk wel snel binnengeweest, maar dat was ook niet te voorspellen. En Barca ging maar op het nippertje.
0 Vind ik leuk's
Dit ga ik zeker volgen
0 Vind ik leuk's
Testwedstrijd 2
Ludogorets v Valencia
Bet: Lay Correct Score 0-1
Stake: € 10,00
Odds: @ 8.8
Liability: € 78,00
Motivatie: Hoewel ik niet zo'n fan ben van Europa League-wedstrijden zie ik hier toch wel een interessante bet in. Ludogorets wordt telkens best wel onderschat terwijl het toch wel heeft laten zien veerkracht te tonen tegen Lazio. Valencia is zeer wisselvallig en ik vraag me dus af of ze wel gaan winnen vanavond. Met een odd van 2+ zijn ze licht favoriet, maar ik zie ze eigenlijk wel een tegentreffer incasseren of zelfs verliezen.
0 Vind ik leuk's
Bij welke bookmaker doe je dit?
0 Vind ik leuk's
De lay-odd van 0-1 staat nu op @8.2. Ik zal de testbet op @8.8 laten staan omdat ik hem op dat moment uitkoos. Ik ga het verloop van de odds tijdens de wedstrijd in de gaten houden.
0 Vind ik leuk's
Valencia kwam snel op 0-1. Daarna Ludogorets een penalty gemist (rode kaart Valencia), toen nog een keer op de paal en daarna ineens 0-2 voor Valencia. Hoe dan ook, bet is binnen. (y)
Beginsaldo: € 500,00
Aantal weddenschappen: 2
Gemiddelde odd: @ 8.8
Goed: 2
Fout: 0
Winst/verlies: € 20,00
Huidig saldo: € 520,00
0 Vind ik leuk's
Even een live test:
Testwedstrijd 3
Tottenham v Benfica
Bet: Lay Correct Score 0-1
Stake: € 10,00
Odds: @ 8.2
Liability: € 72,00
Motivatie: In deze wedstrijd is er niet echt een favoriet volgens de odds. De odds van Tottenham liggen iets lager omdat ze thuis spelen. Na 20 minuten vind ik Tottenham wat beter spelen en mocht Benfica toch 0-1 maken, dan verwacht ik nog wel een goal.
0 Vind ik leuk's
Paar minuten na mijn bet scoorde Benfica de 0-1. Nu is het interessant om de odds te volgen.
Na 30 minuten: @ 4.9 (€ 7,00 verlies)
Na 45 minuten: @ 4.0 (€ 11,00 verlies)
Een eventueel uitstappunt zou kunnen zijn wanneer de back-odd van de 0-1 op @ 2.2 staat. In dat geval verlies ik bij deze bet ongeveer € 29,00, wat met drie goede bets weer is weggepoetst. Ze hebben dus tot die tijd de kans om nog een goal te maken en bij wijze van test zal vandaag dus @ 2.2 als uitstapmoment kiezen (ongeacht wedstrijdbeeld).
0 Vind ik leuk's
En 0-2 voor Benfica. Bet is weer binnen. (y)
Beginsaldo: € 500,00
Aantal weddenschappen: 3
Gemiddelde odd: @ 8.6
Goed: 3
Fout: 0
Winst/verlies: € 30,00
Huidig saldo: € 530,00
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.