Wedtips van: Ceetnn
Met de start van het nieuwe jaar, start ik ook met een nieuw topic. Ik zal hier mijn (wed)tips delen. Ik had eerder al een gelijkaardig topic lopen, maar door de wijziging van het platform was het onoverzichtelijk geworden. Daarnaast heb ik ook gewoon even een pauze genomen omdat andere dingen de prioriteit kregen, but here I am.
Laten we hopen dat we het nieuwe jaar via deze weg ook goed inzetten!
Te beginnen met deze:
Engeland - National South
Eastbourne Borough - Whitehawk: 1 @1.83 (FT: 1-4)
Eastbourne Borough staat 14e, Whitehawk 22e en laatste. De bezoekers wonnen dit seizoen nog niet. Het speelde slechts 4 keer gelijk, telkens thuis. Op verplaatsing pakte het nog geen punten.
E. Borough doet het ook niet super, maar weet wel wat winnen is. Een week geleden speelden beide ploegen tegen elkaar, toen won Eastbourne Borough met 0-1.
Daarnaast incasseert Whitehawk veel doelpunten (63) en scoort het moeilijk (17). Wie graag op goals speelt: BTTS NO @2.60 of Whitehawk -1.5 goals @1.57 zijn altijd een gokje waard in mijn ogen.
Engeland - League One
Scunthorpe United - Bury: 1 @1.83 (FT: 1-0)
Scunthorpe is hier in mijn ogen simpelweg de betere ploeg en moet thuis de laatste in de stand Bury kunnen kloppen. Scunthorpe staat 4e in de stand en speelt dusver een goed seizoen. Bury kon bovendien nog niet winnen op verplaatsing.
De heenwedstrijd eindigde op 0-1, ook deze keer zou Scunthorpe de wedstrijd winnend moeten afronden. De laatste 5 onderlinge duels eindigden telekens op een overwinning voor Scunthorpe.
Engeland - Premier League
Southampton - Crystal Palace: X2 @1.86 (FT: 1-2)
Southampton zit momenteel in een dip. Het wacht al 8 wedstrijden op een overwinning. Het gelijkspel op Manchester United zorgt misschien voor vertrouwen, maar echt overtuigen deed het niet.
Crystal Palace doet het na een zwak seizoensbegin terug beter in de competitie. In de laatste 10 wedstrijden werd er slechts éénmaal verloren, thuis (nipt) tegen Arsenal. Twee dagen geleden hield het Manchester City nog op een gelijkspel. Momenteel schat ik Palace sterker in dan de thuisploeg.
Portugal - Liga NOS
Rio Ave - Pacos de Ferreira: 1 @1.70 (FT: 4-2)
Rio Ave is bezig aan een behoorlijk seizoen. Thuis weet het dit seizoen tegen 'zwakkere' ploegen vaak de 3 punten thuis te houden.
Pacos de Ferreira is dit seizoen één van die zwakkere ploegen. De laatste weken stelt het teleur. Het pakte in de competitie slechts 1 op 15. Op verplaatsing kon het zelfs nog niet winnen. De ploeg zit in een serieuze dip en ook op het veld van Rio Ave wordt het een moeilijk opdracht om punten te rapen.
Rio Ave lijkt me, met een volledig fitte kern, straks te sterk voor de bezoekers.
Wie van statistieken houdt kan zich ook aan deze bet wagen: 1 & -3.5 goals @2.05. Zeker geen verkeerde quotering als je weet dat in de laatste 13 confrontaties er telkens 3 doelpunten of minder werden gescoord.
Portugal - Liga NOS
Benfica - Sporting CP: BTTS @1.83 (FT: 1-1)
Benfica - Sporting CP: Correct score 1-1 @6.70 (FT: 1-1)
In Portugal wacht een interessant duel tussen de nummer drie en twee in de stand. Benfica is thuis ijzersterk en won dit seizoen tot nog toe al haar thuiswedstrijden. Sterker nog Benfica is in haar laatste 30 thuiswedstrijden in de competitie ongeslagen.
Toch is er een zekere maar. Ik vind Benfica dit seizoen minder dominerend spelen dan voordien. Op verplaatsing kent het veel moeite en het speelde eerder dit seizoen een dramatische CL-campagne waar er thuis wél 3 keer verloren werd tegen CSKA Moskou, Mancheter United en Basel. Ze zijn thuis dus zeker te kloppen. Benfica is wel zo goed als iedere thuiswedstrijd zeker van een doelpunt.
Sporting CP is prima bezig dit seizoen. Er werd nog niet verloren in de competitie en het staat gedeeld tweede met Porto. De weg naar doel wordt redelijk eenvoudig gevonden, ook op verplaatsing. Dit seizoen scoorde het in alle competities minsten éénmaal op verplaatsing (op het CL-duel tegen Barcelona na).
Het is een wedstrijd dat vaak evenwichtig verloopt en met het kleinste verschil beslist wordt. Ook straks verwacht ik een gelijkaardig scenario. Ik schat, rekening houdend met de huidige vorm van beide ploegen, Sporting CP iets sterker in, maar thuis is en blijft Benfica een moeilijk te bekampen tegenstander.
Deze twee ploegen staan, zoals eerder gezegd, garant voor doelpunten, ook vanavond ga ik daarvan uit. Beide ploegen moeten instaat zijn (minstens) één keer te prikken. Het is moeilijk een winnaar aan te duiden. Een gelijkspel geef ik een redelijke kans, vandaar een gokje op 1-1.
Engeland - Premier League 2
Leicester City U23 - Tottenham Hotspur U23: 1 @1.55 (FT 6-1)
Ik ga eerlijk zijn dat ik bij deze bet vooral kijk naar de statistieken in de rangschikking. Die zeggen eenvoudig dat Tottenham op verplaatsing nog geen punten kon pakken (en tevens alleen op een laatste plaats staat) en dat Leicester het goed doet met een tweede plaats. Leicester wist 2 van de laatste 3 confrontaties te winnen, éénmaal werd het een gelijkspel.
All-in ga ik hier in ieder geval zeker niet, daar is de competitie mij te onbekend voor. Ik zet deze wellicht ergens in een kleine combi, waar ik deze quotering voldoende hoog voor vind.