Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedtips van: Ceetnn

Met de start van het nieuwe jaar, start ik ook met een nieuw topic. Ik zal hier mijn (wed)tips delen. Ik had eerder al een gelijkaardig topic lopen, maar door de wijziging van het platform was het onoverzichtelijk geworden. Daarnaast heb ik ook gewoon even een pauze genomen omdat andere dingen de prioriteit kregen, but here I am.

Laten we hopen dat we het nieuwe jaar via deze weg ook goed inzetten!


Te beginnen met deze:


Engeland - National South

Eastbourne Borough - Whitehawk: 1 @1.83 (FT: 1-4)

Eastbourne Borough staat 14e, Whitehawk 22e en laatste. De bezoekers wonnen dit seizoen nog niet. Het speelde slechts 4 keer gelijk, telkens thuis. Op verplaatsing pakte het nog geen punten.


E. Borough doet het ook niet super, maar weet wel wat winnen is. Een week geleden speelden beide ploegen tegen elkaar, toen won Eastbourne Borough met 0-1.


Daarnaast incasseert Whitehawk veel doelpunten (63) en scoort het moeilijk (17). Wie graag op goals speelt: BTTS NO @2.60 of Whitehawk -1.5 goals @1.57 zijn altijd een gokje waard in mijn ogen.


Engeland - League One

Scunthorpe United - Bury: 1 @1.83 (FT: 1-0)

Scunthorpe is hier in mijn ogen simpelweg de betere ploeg en moet thuis de laatste in de stand Bury kunnen kloppen. Scunthorpe staat 4e in de stand en speelt dusver een goed seizoen. Bury kon bovendien nog niet winnen op verplaatsing.


De heenwedstrijd eindigde op 0-1, ook deze keer zou Scunthorpe de wedstrijd winnend moeten afronden. De laatste 5 onderlinge duels eindigden telekens op een overwinning voor Scunthorpe.

2 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar ceetnn
Country flagceetnn in 1-01-2018 11:22 Leden topics
in 1-01-2018 11:22 Leden topics
107 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Engeland - Premier League

Southampton - Crystal Palace: X2 @1.86 (FT: 1-2)


Southampton zit momenteel in een dip. Het wacht al 8 wedstrijden op een overwinning. Het gelijkspel op Manchester United zorgt misschien voor vertrouwen, maar echt overtuigen deed het niet.


Crystal Palace doet het na een zwak seizoensbegin terug beter in de competitie. In de laatste 10 wedstrijden werd er slechts éénmaal verloren, thuis (nipt) tegen Arsenal. Twee dagen geleden hield het Manchester City nog op een gelijkspel. Momenteel schat ik Palace sterker in dan de thuisploeg.

Bericht gewijzigd door ceetnn op di 2 jan. 2018, 23:02
1 Vind ik leuk's

Portugal - Liga NOS

Rio Ave - Pacos de Ferreira: 1 @1.70 (FT: 4-2)


Rio Ave is bezig aan een behoorlijk seizoen. Thuis weet het dit seizoen tegen 'zwakkere' ploegen vaak de 3 punten thuis te houden.


Pacos de Ferreira is dit seizoen één van die zwakkere ploegen. De laatste weken stelt het teleur. Het pakte in de competitie slechts 1 op 15. Op verplaatsing kon het zelfs nog niet winnen. De ploeg zit in een serieuze dip en ook op het veld van Rio Ave wordt het een moeilijk opdracht om punten te rapen.


Rio Ave lijkt me, met een volledig fitte kern, straks te sterk voor de bezoekers.


Wie van statistieken houdt kan zich ook aan deze bet wagen: 1 & -3.5 goals @2.05. Zeker geen verkeerde quotering als je weet dat in de laatste 13 confrontaties er telkens 3 doelpunten of minder werden gescoord.


Portugal - Liga NOS

Benfica - Sporting CP: BTTS @1.83 (FT: 1-1)

Benfica - Sporting CP: Correct score 1-1 @6.70 (FT: 1-1)


In Portugal wacht een interessant duel tussen de nummer drie en twee in de stand. Benfica is thuis ijzersterk en won dit seizoen tot nog toe al haar thuiswedstrijden. Sterker nog Benfica is in haar laatste 30 thuiswedstrijden in de competitie ongeslagen.


Toch is er een zekere maar. Ik vind Benfica dit seizoen minder dominerend spelen dan voordien. Op verplaatsing kent het veel moeite en het speelde eerder dit seizoen een dramatische CL-campagne waar er thuis wél 3 keer verloren werd tegen CSKA Moskou, Mancheter United en Basel. Ze zijn thuis dus zeker te kloppen. Benfica is wel zo goed als iedere thuiswedstrijd zeker van een doelpunt.


Sporting CP is prima bezig dit seizoen. Er werd nog niet verloren in de competitie en het staat gedeeld tweede met Porto. De weg naar doel wordt redelijk eenvoudig gevonden, ook op verplaatsing. Dit seizoen scoorde het in alle competities minsten éénmaal op verplaatsing (op het CL-duel tegen Barcelona na).


Het is een wedstrijd dat vaak evenwichtig verloopt en met het kleinste verschil beslist wordt. Ook straks verwacht ik een gelijkaardig scenario. Ik schat, rekening houdend met de huidige vorm van beide ploegen, Sporting CP iets sterker in, maar thuis is en blijft Benfica een moeilijk te bekampen tegenstander.


Deze twee ploegen staan, zoals eerder gezegd, garant voor doelpunten, ook vanavond ga ik daarvan uit. Beide ploegen moeten instaat zijn (minstens) één keer te prikken. Het is moeilijk een winnaar aan te duiden. Een gelijkspel geef ik een redelijke kans, vandaar een gokje op 1-1.


Engeland - Premier League 2

Leicester City U23 - Tottenham Hotspur U23: 1 @1.55 (FT 6-1)


Ik ga eerlijk zijn dat ik bij deze bet vooral kijk naar de statistieken in de rangschikking. Die zeggen eenvoudig dat Tottenham op verplaatsing nog geen punten kon pakken (en tevens alleen op een laatste plaats staat) en dat Leicester het goed doet met een tweede plaats. Leicester wist 2 van de laatste 3 confrontaties te winnen, éénmaal werd het een gelijkspel.


All-in ga ik hier in ieder geval zeker niet, daar is de competitie mij te onbekend voor. Ik zet deze wellicht ergens in een kleine combi, waar ik deze quotering voldoende hoog voor vind.

Bericht gewijzigd door ceetnn op wo 3 jan. 2018, 23:32
1 Vind ik leuk's

Lekker bezig man! Ik blijf je volgen!

1 Vind ik leuk's

Portugal - Liga NOS

Portimonense - Belenenses: +1.5 goals Portimonense @1.95 (FT: 0-0)


Portimonense doet het voornamelijk thuis goed. Op eigen veld wordt er dan ook redelijk vlot gescoord. In 7 thuiswedstrijden vond het 14 keer de weg naar doel.


Portimonense neemt het straks op tegen een tegenstander die minder vlot scoort, Belenenses. In 8 uitwedstrijden incasseerde het 18 tegentreffers en kon het slechts éénmaal winnen. In haar laatste 4 uitwedstrijden scoorde het zelfs niet en slikte het 9 tegendoelpunten.


De thuisploeg is straks de favoriet en ik zie ze ook de 3 punten thuis houden, weliswaar met de nodige doelpunten. De bezoekers missen bovendien hun 'eerste' doelman (Muriel), wat misschien ook een belangrijk detail kan vormen.


Desalniettemin blijft Belenenses een stugge ploeg, maar hun vorm op verplaatsing is momenteel alles behalve goed. Portimonense lijkt me instaat om straks minimaal 2 keer te scoren.

Bericht gewijzigd door ceetnn op do 4 jan. 2018, 22:08
0 Vind ik leuk's

Italië - Serie A

Chievo Verona - Udinese: BTTS @1.80 (FT: 1-1)


Chievo doet het momenteel niet bepaald goed in de Serie A. Het wacht al 5 wedstrijden op een nieuwe overwinning. Wel hield het AS Roma en eerde Napoli op een 0-0-gelijkspel. Met het bezoek van Udinese krijgen ze een nieuwe kans om voor de 3 punten te gaan. 


Udinese doet het momenteel prima in Italië. Met 5 overwinningen na elkaar is het in de rangschikking opgeklommen naar de zevende plaats. Momenteel zit het in een goede flow en ook op Chievo willen ze die reeks ongetwijfeld verderzetten. 


Een open wedstrijd zit er dus aan te komen waarin beide ploegen voor de 3 punten gaan. Een eerste nederlaag in het nieuwe jaar willen beide ploegen ongetwijfeld vermijden. Dit biedt in mijn ogen mogelijkheden op doelpunten aan beide kanten. 


Opvallend is dat Chievo, op de twee brilscores tegen Napoli en Roma na, altijd thuis wist te scoren. Die wedstrijden eindigden bovendien allemaal op een 'BTTS'. Udinese doet nog 'straffer' door zelfs elke uitwedstrijd en goaltje mee te pikken (Serie A). De statistieken zitten dus in ieder geval al mee.


Kanttekening (maar wel belangrijk): beide ploegen missen een aantal sleutelfiguren. De topschutter van Chievo, Inglese, is nog twijfelachtig en zal wellicht starten op de bank.


Hoe dan ook, ik verwacht strijd, inzet en... doelpunten.

Bericht gewijzigd door ceetnn op vr 5 jan. 2018, 18:57
0 Vind ik leuk's

Spanje - La Liga

Atlético Madrid - Getafé: Atlético Madrid win to nil @1.80 (FT: 2-0)


Atlético doet het prima in La Liga. Het staat op een tweede plaats en verloor nog niet op eigen veld. Promovendus Getafé doet het ook goed met een achtste plaats.


Op verplaatsing loopt het echter minder vlot bij Getafé met slechts één overwinning en zeven gemaakte goals. Atlético scoort op eigen veld ook verrassend weinig, maar kreeg (thuis) in de competitie slechts 3 tegengoals te verduren.


De thuisploeg is kwalitatief beter dan de bezoekers en zeker in het eigen stadion wil het geen misstap begaan tegen deze - op papier - zwakkere ploeg.


De Madrilenen moeten deze wedstrijd gewoonweg winnen en dat zie ik ze ook doen, weliswaar zonder al te veel spektakel. Eén of twee doelpunten lijkt me voldoende. Getafé zal het moeilijk hebben om een gaatje te vinden. Ik ga uit van een zuinige, zakelijke overwinning van de thuisploeg.


Als we gaan kijken naar de onderlinge confrontaties zien we dat Atlético regelmatig won met het kleinste verschil (1-0, 2-0), of bleef steken op een brilscore.


Bericht gewijzigd door ceetnn op za 6 jan. 2018, 14:26
0 Vind ik leuk's

Bekervoetbal in Engeland: altijd interessant en onvoorspelbaar, maar er zijn toch een aantal wedstrijden waar ik me aanwaag.


Engeland - FA Cup

Exeter City - West Bromwich: 1X @2.55 (FT: 0-2)


West Bromwich doet het niet goed dit seizoen en staat voorlaatste in de competitie. Het wacht al 21(!) wedstrijden op een overwinning (inclusief EFL). De focus zal ongetwijfeld liggen op de competitie, om het behoud te willen verzekeren. 


Exeter City speelt in League Two (vierde klasse) waar het niet onaardig bezig is. Het zal extra gemotiveerd zijn om een eersteklasser uit het bekertoernooi te spelen. Exeter kan voor een stunt zorgen en deze aantrekkelijk quotering laat ik niet liggen.


Engeland - FA Cup

Blackburn Rovers - Hull City: 1 @2.10 (FT: 0-1)


Blackburn Rovers tegen Hull City is een beetje hetzelfde verhaal als hierboven. Hull City, actief in de Championship, staat er niet al te best voor in de competitie. Het staat nog net boven de degrdadatie plaatsen en moet het ook al 5 wedstrijden doen zonder overwinning. Zeker op verplaatsing stelt het dit seizoen niet veel voor. Ook hier zal de focus op de competitie liggen. 


Blackburn staat derde in de League One (derde klasse) en zit dus met minder kopzorgen. Thuis speelt het prima. Een plaats in de volgende ronde zien ze vast en zeker zitten. 


Engeland - FA Cup

Fulham - Southampton: 1DnB @2.10 (FT (0-1)


Southampton speelt een matig/zwak seizoen. Het zit in een serieuze dip en zakt steeds verder weg in de stand. Het kon 9 wedstrijden op rij niet meer winnen. Op verplaatsing overtuigd het niet. Een bekeruitschakeling zal vermeden willen worden, maar de vraag is niet van of ze het willen, maar of ze het kunnen. 


Fulham is een taaie klant. Ook zij spelen een matig seizoen maar lijken er de jongste weken stilaan door te komen met een aantal belangrijke overwinningen. Een duel tegen een eerste klasser is altijd mooi meegenomen en zorgt voor de nodige gedrevenheid. 


Ik verwacht dat het moeilijk zal worden voor Southampton om in Londen te gaan winnen. Fulham kan met vertrouwen aan de partij beginnen. 


En dan kan ik het niet te laten om een gokje te wagen op volgend rijtje:


Engeland - FA Cup

Fleetwood Town - Leicester: 2 @1.54 (FT: 0-0)


Engeland - FA Cup

Aston Villa - Peterborough Utd: 1 @1.68 (FT: 1-3)


Engeland - FA Cup

Wolverhampton Wanders - Swansea City: 1 @1.75 (FT: 0-0)


Engeland - FA Cup

Norwich City - Chelsea: 2 @1.48 (FT: 0-0)


Engeland - FA Cup

Queens Park Rangers - MK Dons: 1 @1.74 (FT: 0-1)


Italië - Serie A

Cagliari - Juventus: 2 @1.34 (FT: 0-1)


@15.62

Bericht gewijzigd door ceetnn op za 6 jan. 2018, 21:40
0 Vind ik leuk's

Spanje - La Liga

Valencia - Girona: BTTS @1.80 (FT: 2-1)


Valencia staat ondanks de iets mindere resultaten de afgelopen weken nog steeds in de top 3. Straks nemen ze het op tegen Girona, de nummer 10 in de stand. 


Het zal een lastige wedstrijd worden voor de thuisploeg, want Girona is best een taaie klant. Bovendien moet Valencia het zonder Zaza, Montoya (beiden geschorst), Jimenez en Murillo doen. Een aantal belangrijke pionnen die zullen ontbreken als je het mij vraagt. Girona mist Alcalá. 


Het zal allesbehalve vanzelf gaan voor de thuisploeg. Bij Girona is het minder van moeten. Een puntje pakken zou al mooi zijn en daar acht ik ze misschien ook wel voor instaat. Eerder dit seizoen versloeg het ook al Real Madrid, om maar te zeggen dat ze het ook tegen 'grotere' ploegen kunnen.


Thuis doet Valencia het goed. Ondanks het ontbreken van topschutter Zaza, moet scoren lukken. Girnoa weet evenzeer wat scoren is, ook op verplaatsing. Aan iedere kant zie ik dus wel een goaltje vallen en misschien blijft het wel bij die 1-1.


Italië - Serie A

AS Roma - Atalanta: BTTS @1.75 (FT: 1-2)


AS Roma speelt momenteel op een wisselvallig niveau. Het verloopt allemaal niet vlot en het liet in haar laatste wedstrijden regelmatig punten liggen. Ze hebben een sterke thuisreputatie en die zullen ze straks opnieuw in de verf willen zetten. Nainggolan zal niet van de partij zijn.


Atalanta knikkerde deze week Napoli uit de beker en trekt met vertrouwen naar Rome waar ze opnieuw zullen knokken om een punt of meer. 


Roma heeft de beste defensie in de Serie A. Met de matige vorm waarin ze nu vertoeven, kan Atalanta misschien nu profiteren door onder andere een keertje te prikken. 


Statistiekje erbij halen. Atalanta scoorde, op één uitwedstrijd na, in al haar wedstrijden buitenshuis die tevens allemaal eindigden met een BTTS. 


Een interessante, aantrekkelijk wedstrijd met de nodige doelpunten zit er in mijn ogen aan te komen.

Bericht gewijzigd door ceetnn op za 6 jan. 2018, 18:53
0 Vind ik leuk's

Portugal - Liga Nos

Tondela - Vitória Setúbal: BTTS @2.00 (FT: 1-1)


Tondela speelt een matig seizoen, waarin spectaculaire resultaten vooralsnog uitbleven. Op eigen veld heeft het nog niet veel punten kunnen rapen, en kreeg het opvallend veel doelpunten tegen, de meeste van alle Portugese eersteklassers als we kijken naar de thuisstatistieken.


Vitória Setúbal staat laatste in de stand. Het pakte een punt tegen Estoril en eind 2017 werd er in de beker gelijkgespeeld tegen Benfica en gewonnen van Braga. Er is dus een dus beterschap.


Vanavond is het moeilijk om een winnaar aan te duiden. Zowel Tondela als de bezoekers acht ik niet kansloos. Wat ik wel verwacht zijn doelpunten. Beide ploegen slikken regelmatig een aantal tegentreffers, maar kunnen ook scoren als het moet (kijk maar naar Setúbal de jongste wedstrijden).


Het is straks ook van moeten voor beide teams met het oog op de rangschikking. Tondela staat 'maar' 5 punten boven een degradatieplek en zal absoluut thuis willen winnen tegen de laatste in de stand. Voor Vitória Setúbal zijn er ook geen excuses meer: ze moeten tegen dit soort ploegen punten pakken wil het weg raken uit de degradatiezone.


Beide ploegen zullen er volop voor gaan, wat in mijn ogen zal leiden tot offensief voetbal en doelpunten.

Bericht gewijzigd door ceetnn op di 9 jan. 2018, 20:50
2 Vind ik leuk's

Frankrijk - Coupe de la Ligue

Stade Rennes - Toulouse: BTTS @2.00 (FT: 4-2)


Rennes werd dit weekend in de Franse beker op eigen veld overklast door PSG met 1-6. Ook de wedstrijden voor de winterstop verliepen niet al te best. In de kwartfinale van de Coupe de la Ligue heeft Rennes iets recht te zetten, ook voor haar supporters. Een plek in de halve finale is het doel. Op eigen veld Toulouse verslaan is zeker geen onmogelijke opdracht.


Ook de bezoekers willen graag die halve finale bereiken. Het zou de derde zijn in tien jaar tijd. In het weekend versloegen ze in die andere beker thuis Nice met 1-0. Ze trekken dus met een goed gevoel naar Rennes.


Het wordt een beetje een wedstrijd van alles of niets. Voor beide ploegen lijkt dit nog de enige competitie te zijn waarin ze een eventuele finaleplaats/beker(prijs) kunnen bereiken. Ik verwacht een wedstrijd met strijd en inzet, een beetje zoals die van Nice tegen Monaco gisteren.


Ongetwijfeld zullen beide ploegen met de nodige motivatie aan de wedstrijd beginnen. Scoren is voor beide teams geen struikelblok, dus zie ik aan beide kanten wel een doelpunt vallen. Een aantrekkelijke wedstrijd vol overgave. De spelerskernen voor vanavond zijn tevens zeer degelijk.

Bericht gewijzigd door ceetnn op wo 10 jan. 2018, 21:53
2 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.