Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedtips van: Ceetnn

Met de start van het nieuwe jaar, start ik ook met een nieuw topic. Ik zal hier mijn (wed)tips delen. Ik had eerder al een gelijkaardig topic lopen, maar door de wijziging van het platform was het onoverzichtelijk geworden. Daarnaast heb ik ook gewoon even een pauze genomen omdat andere dingen de prioriteit kregen, but here I am.

Laten we hopen dat we het nieuwe jaar via deze weg ook goed inzetten!


Te beginnen met deze:


Engeland - National South

Eastbourne Borough - Whitehawk: 1 @1.83 (FT: 1-4)

Eastbourne Borough staat 14e, Whitehawk 22e en laatste. De bezoekers wonnen dit seizoen nog niet. Het speelde slechts 4 keer gelijk, telkens thuis. Op verplaatsing pakte het nog geen punten.


E. Borough doet het ook niet super, maar weet wel wat winnen is. Een week geleden speelden beide ploegen tegen elkaar, toen won Eastbourne Borough met 0-1.


Daarnaast incasseert Whitehawk veel doelpunten (63) en scoort het moeilijk (17). Wie graag op goals speelt: BTTS NO @2.60 of Whitehawk -1.5 goals @1.57 zijn altijd een gokje waard in mijn ogen.


Engeland - League One

Scunthorpe United - Bury: 1 @1.83 (FT: 1-0)

Scunthorpe is hier in mijn ogen simpelweg de betere ploeg en moet thuis de laatste in de stand Bury kunnen kloppen. Scunthorpe staat 4e in de stand en speelt dusver een goed seizoen. Bury kon bovendien nog niet winnen op verplaatsing.


De heenwedstrijd eindigde op 0-1, ook deze keer zou Scunthorpe de wedstrijd winnend moeten afronden. De laatste 5 onderlinge duels eindigden telekens op een overwinning voor Scunthorpe.

2 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar ceetnn
Country flagceetnn in 1-01-2018 11:22 Leden topics
in 1-01-2018 11:22 Leden topics
107 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Even hier nog eens wat plaatsen.


UEFA Nations League (20:45)

Slovenië – Kosovo: Slovenië wint @1.95



Ik vind deze quotering redelijk hoog staan. Van (veel) coronagevallen bij de Slovenen is volgens mij niet echt sprake, althans ik heb er niks over gelezen. Ook ander spectaculair nieuws ben ik niet tegengekomen. Ook het Kosovaars elftal is zo goed als compleet.



Slovenië speelde een paar dagen geleden 0-0 gelijk tegen Azerbeidzjan. Een magere uitslag, al gaat het slechts om een oefeninterland. Bovendien speelde Slovenië niet met hun sterkste elf, een aantal spelers sloten pas later aan op training – ook veel wissels gebeurd, zoals dat in een oefeninterland wel vaker het geval is. Onder andere blikvanger en Atlético Madrid-doelman Jan Oblak speelde niet. Kosovo verloor vriendschappelijk van Albanië.



De Slovenen zitten niet in een aartsmoeilijke groep. Enkel Griekenland lijkt me evenwaardig. Tegen Moldavië wonnen ze twee keer en eerder pakten ze ook al de volle buit in Kosovo. Groepswinst zit er voor de Slovenen in. Als ze straks tegen Kosovo de klus klaren, wacht op de slotspeeldag in Griekenland de wedstrijd om de koppositie. Met twee punten voorsprong zou Slovenië dan al genoeg hebben aan een gelijkspel – tenzij Griekenland punten laat liggen tegen Moldavië, dan zijn ze met een overwinning tegen Kosovo al zeker van groepswinst.



Kosovo en Moldavië zullen op de slotspeeldag wellicht uitmaken wie degradeert. Een degradatie zou voor beide ploegen overigens geen ramp zijn, want dat wacht volgend seizoen een – op papier – makkelijkere groep, wat dan weer meer winstkansen met zich meebrengt.



Soit, op papier is Slovenië gewoon beter en mogen ze met niks minder dat een overwinning tegen Kosovo tevreden zijn. Ik geef ze zo'n 65% à 70% kans om te winnen, dus in deze bet zit in mijn ogen value. De quotering @1.95 is te spelen bij Betfirst (al gezakt, stond eerst op @2.00), andere bookmakers schommelen rond de 1.90 – 1.80.



Spanje, Segunda División (14:00)

Leganés – Alcorcón: Leganés wint 1.90



Van een streekderby gesproken. De kloof tussen beide ploegen in de stand is groter dan de geografische afstand tussen de twee Madrileense clubs. Leganés en Alcorcón liggen op een steenworp van elkaar, een leuke affiche dus.



Leganés startte aarzelend aan het nieuwe seizoen, maar doet het de laatste weken redelijk goed, met name op eigen veld. Van de zes thuiswedstrijden dit seizoen won Leganés er vijf. Met een vijfde plek in het klassement strijdt het in de Spaanse tweede klasse mee om promotie. Leganés mist een vijftal spelers wegens interlandverplichtingen en blessureleed.



Alcorcón doet het een pak slechter. Het staat met 4 punten afgetekend laatste. Een thuisoverwinning op speeldag twee en een punt op verplaatsing op speeldag één. Nadien volgden er acht nederlagen op een rij. Neen, het draait niet lekker daar. Bovendien mist Alcorcón twee basisspelers wegens schoring: vaste verdediger José Carlos en middenvelder Castro. Verdediger Fidel Escobar is er ook niet bij wegens interlandverplichtingen. Bij de bezoekers zit er met Antonio Anquela een nieuwe coach op de bank. Alcorcón gaat een moeilijke namiddag tegemoet tegen Leganés, zo lijkt het.



Update: ondertussen is de quotering gestegen naar @1.90 voor een thuisoverwinning. Leganés moet een vijftal spelers missen (Alcorcón mist er vier) en tegen degradatieploegen pakte Leganés dit seizoen nog niet veel punten. Dat lijkt de verklaring te zijn van de stijging. Hoe dan ook blijft dit een mooie quotering om mee te pakken.

Bericht gewijzigd door ceetnn op zo 15 nov. 2020, 21:51
1 Vind ik leuk's

Een paar 'suggesties' voor morgen/straks:



België

KV Mechelen – Beerschot: Beerschot wint of gelijkspel @1.80



KV Mechelen doet het de laatste weken verre van onaardig, maar staat nog steeds ongelukkig met een half been in de kelder van het klassement. Revelatie Beerschot blijft me dit seizoen keer op keer in positieve zin verrassen, Losada doet het daar goed.



Good old Igor de Camargo zit met een blessure aan de kant en zal niet spelen bij KV Mechelen, een speler die toch nog steeds 't één en 't ander betekent voor Malinwa. Beerschot kampt ook met een aantal blessures, maar draaischijf Raphael Holzhauser is wel van de partij – onlangs contractverlenging.



Ondanks dat Mechelen het de laatste weken dus beter doet, zie ik Beerschot niet meteen verliezen Achter de Kazerne. Ze spelen goed, ze zijn prima in vorm, en de quotering voor Beerschot wint of speelt gelijk staat in mijn ogen gewoon aan de hoge kant. 



België

RFC Seraing - Union Sint-Gillis: +2.5 goals @1.80



Hier houd ik het kort: de nummer twee tegen de nummer één in de Belgische eerste klasse B. Wie de competitie volgt weet dat deze ploegen garant staan voor doelpunten, ga hun laatste wedstrijden maar na. Ik verwacht een leuke pot, inclusief doelpunten. De quotering vind ik hoog genoeg om mee te pakken.



Griekenland

Lamia - PAOK Saloniki: +1.5 goals PAOK Saloniki @1.76



Grieks voetbal in de namiddag met Lamia tegen PAOK Saloniki. Lamia staat met twee punten en nul overwinningen laatste in Griekenland, PAOK staat derde met achttien punten en is een ploeg met naam en status in Griekenland. De Grieken hebben het PSV twee keer meer dan lastig gemaakt in Europa. Trainer zal allicht ietwat roteren, maar normaliter moet de nummer drie in de stand gewoon de drie punten pakken tegen rode lantaarn Lamia. Een overwinning voor de bezoekers heeft weinig value, maar +1.5 doelpunten vind ik wel mooi genoeg om te spelen. Scoren kunnen ze.



Nog een interessant weetje: laatste zes onderlinge duels won PAOK telkens zonder tegendoelpunt. Die odd ligt rond de @2.00, ook een mooie, al vind ik zulke bets altijd lastig om te spelen (slikken dit seizoen namelijk geregeld een doelpuntje).



Portugal

Estoril – Vizela: Estoril wint @1.86



Geen competitie die ik op de voet volg, maar een wedstrijd die er voor mij uitspringt. Estoril is leider in de Portugese tweede klasse en ontvangt promovendus en de huidige nummer negen in de stand Vizela. Estoril boekte de afgelopen weken prima resultaten en doet het op eigen bodem dit seizoen eveneens goed. Vizela doet het als promovendus ook goed, maar kent vooral problemen buitenshuis (1 op 12). Tegen de sterkere teams uit de reeks kwam Vizela nog niet uit.



Ik geef Estoril een relatief grote kans om de drie punten thuis te houden. De quotering vind ik zeker oké om te spelen. Aangezien ik de competitie niet zo goed ken, speel ik deze bet low stake.

Bericht gewijzigd door ceetnn op wo 2 dec. 2020, 11:17
6 Vind ik leuk's

Jammer van het slot in Estoril. Seraing en Union Sint-Gillis vielen tegen. Beerschot en PAOK lagen wel in de lijn van de verwachtingen.



Soit, een paar tips en suggesties voor de Champions League vanavond:



Olympique Marseille - Olympiakos Piraeus: Olympique Marseille AH 0 @1.74



Olympique Marseille kent vooralsnog geen al te best seizoen. In de Champions League pakte het nog geen enkel punt, iets wat ongetwijfeld pikt bij de Franse traditieclub. Doorstoten naar de volgende ronde in de Champions League zit er niet meer in, de Europa League (plek drie in de stand) vormt noodgedwongen plan B. Op eigen veld verliezen tegen het Griekse Olympiakos - dat drie punten meer telt - is met andere woorden geen optie.



Marseille verloor vorige week tegen Porto met 0-2, al vond ik de Fransen zeker niet de mindere in een relatief matige pot voetbal die vooral heel wat kaarten opleverde. Tegen Nantes werd er afgelopen weekend in de competitie opnieuw wat vertrouwen getankt met een 3-1-overwinning, dat zag er beter uit. Nemanja Radonjic kampt met een blessure en Leonardo Balerdi is geschorst.



Wat de Grieken betreft: zij hebben een degelijke kans om in de europa league verder te spelen. Tegen Porto en twee keer Manchester City pakte Olympiakos geen punten, tegen Marseille in de heenwedstrijd dus wel de volle buit (1-0). In Griekenland doet Olympiakos het uiteraard elk seizoen prima, maar écht degelijke tegenstand is er onvoldoende. Een Aris Saloniki van afgelopen weekend is op papier natuurlijk niet te vergelijken met Marseille. Hoe dan ook zullen de Grieken hun best doen om een resultaat in Frankrijk te boeken, maar ze moeten het wel stellen zonder de ervaren Mathieu Valbuena, Ahmed Hassan Mahgoub (COVID-19) en Vasilis Sourlis (COVID-19). Overigens zijn er nog een paar twijfelgevallen.



Kortom, voor Marseille is het een “must win game”. Voor de Grieken is het vooral zaak om niet te verliezen. Als l'OM de lijn van afgelopen weekend weet door te trekken heb ik geloof in een Franse thuiszege. All-in op een overwinning speel ik niet, maar de quotering AH (0) @1.74 vind ik zeker mooi genoeg om mee te pakken.



Voorts speel ik deze combi nog: @2.20

FC Porto – Manchester City: FC Porto EH 2 @1.53

Liverpool – Ajax: Ajax EH 2 @1.44



Manchester City is al zeker van de volgende ronde. Idem voor Porto, zo goed als. Een punt geeft de Portugezen 100% zekerheid. Daarnaast zijn de resultaten van Porto de afgelopen weken ook prima. City overtuigt me dit seizoen minder dan de afgelopen jaren. Tegen kelderploeg Burnley werd er afgelopen weekend ruim gewonnen (5-0), maar tegen de sterkere ploegen blijven de goede resultaten vooralsnog grotendeels uit. Een ruime zege van de The Citizens in Porto verwacht ik niet (en is ook gewoon niet nodig).



Ook Liverpool is de afgelopen weken op de sukkel, mede door heel wat blessureleed. Ajax doet het daarentegen prima en kan mits een resultaat in Liverpool de volgende ronde in de Champions League ruiken. Ten Hag zet zijn mannen alvast op scherp en gelooft in een goed resultaat tegen een gehavend Liverpool, en ik volg zijn redenering. Anfield blijft uiteraard Anfield, maar een ruime overwinning van The Reds lijkt me straks niet aan de orde.

Bericht gewijzigd door ceetnn op wo 2 dec. 2020, 11:17
1 Vind ik leuk's

Europa League vanavond, maar daar zie ik op voorhand niet meteen iets interessant bij om te spelen



Spanje

Sporting Gijón - Albacete: Sporting Gijón wint @1.75



De nummer vijf tegen de nummer laatst in de stand nemen het vanavond in de Spaanse Segunda División tegen elkaar op. Op papier is de thuisploeg – ondanks een aantal matige resultaten - de favoriet. Er wordt gesuggereerd dat de vele wedstrijden de spelers fysiek parten speelt, maar dat excuus wuift de coach weg. Gijón zit met enkele blessures, waaronder hun rechtsachter.



Albacete staat na vier nederlagen op een rij laatste in de stand. Een trainerswissel was deze week het resultaat – iets wat vaak voor nieuw leven zorgt. De nieuwe trainer haalt aan dat de komende twee wedstrijden van cruciaal belang zijn om uit de negatieve spiraal te komen, maar de bezoekers kampen met een aantal blessures achterin en ook op het middenveld moeten ze straks een van het beste spelers missen.



Op verplaatsing is de balans van Albacete dramatisch met slechts één puntje uit zeven wedstrijden. Gijon doet het aan de andere kant op eigen veld prima met vijf gewonnen wedstrijden en twee gelijke spelen uit zeven wedstrijden. Fans of geen fans maakt uiteraard een verschil, maar als je een sterk ‘thuisteam’ bent blijft daar toch nog een groot deel van overeind.



De trainerswissel bij Albacete is geen onbelangrijke factor in dit verhaal, maar door de blessures achterin (drietal) en op het middenveld (tweetal) ben ik niet geneigd te zeggen dat de hekkensluiter veel gaat rapen tegen Gijon. De quotering is ondertussen al iets gezakt (zal nog wel beetje zakken denk ik), maar ik vind hem nog net oké om te spelen.



België

KAS Eupen – KV Mechelen: Gelijkspel @3.50



Een inhaalwedstrijd tussen – in mijn ogen – twee gelijkwaardige teams. Wat hun voetbal betreft konden beide ploegen gerust een aantal plekken hoger in de stand staan.



Eupen won vorig weekend met 3-1 van Charleroi, en ook de twee gelijke spelen tegen Standard (2-2) en Waasland-Beveren (1-1) hadden de Oostkantonners kunnen en misschien wel moeten winnen. Een degelijke ploeg, die zoals elk seizoen relatief vlot weet te scoren.



KV Mechelen deed het tegen Club Brugge (2-2) en Charleroi (3-3) al goed, en na hun driepunter op het veld van Zulte Waregem (1-2) had Malinwa vorig weekend ook minimaal een punt moeten pakken tegen Beerschot, maar een rode kaart gooide roet in het eten (2-3).



Twee ploegen die me de laatste weken zeker kunnen bekoren, maar moeilijk om een winnaar aan te duiden. Eupen speelde dit seizoen al zeven keer gelijk van de dertien wedstrijden, bij Mechelen staat dat aantal op drie. Een aantal blessures aan beide kanten, Aster Vranckx is geschorst bij Mechelen.



Ondanks dat beide ploegen weinig opschieten met een punt, lijkt me een gelijkspel tussen deze twee evenwichtige teams zeker een optie. Voor @3.50 neem ik deze low stake mee. Zowel Eupen als Mechelen scoren en slikken geregeld wat doelpunten. BTTS en gelijkspel @3.90 is ook altijd een optie om de quotering nog wat op te krikken.

Bericht gewijzigd door ceetnn op vr 4 dec. 2020, 11:28
2 Vind ik leuk's

Duitsland

Union Berlijn - Borussia Dortmund: Borussia Dortmund scoort als eerste en wint de wedstrijd: nee @1.84 (Unibet)



Even een wat andere soort bet die ik op Unibet tegenkwam.



Union Berlijn kent dusver een prima tweede seizoen in de Bundesliga met een voorlopige zesde stek in het klassement. Met slechts twee nederlagen uit twaalf wedstrijden, verkijken heel wat ploegen in Duitsland zich op de Berlijnse ploeg van het volk. Enkel Augsburg - in het begin van het seizoen – en stadsgenoot Hertha Berlijn wonnen tegen Union (de nederlaag in de stadsderby tegen Hertha had overigens zeker vermeden kunnen worden, maar een rood karton gooide na de openingstreffer roet in het eten bij Die Eisernen). Hoe dan ook een stugge ploeg, zo ondervond ook Bayern München een week geleden (1-1). Tegenvaller zijn de schorsing en blessures van een aantal spelers.



Na de trainerswissel bij Dortmund pakten de Borussen op Werder Bremen de volle buit, en dat was welgekomen na de zware thuisnederlaag tegen Stuttgart (1-5). Het loopt allemaal iets stroever, iets minder efficiënt sinds de blessure van wonderkind Erling Håland. De Noor zal er ook tegen Union niet bij zijn. Ondanks het blessureleed bij de thuisploeg wacht Dortmund in mijn ogen straks een moeilijke avond tegen Union Berlijn dat niks te verliezen heeft.



Na even wat statistieken opgezocht te hebben valt trouwens op dat Union Berlijn 7 van zijn 25 doelpunten in het openingskwartier van een wedstrijd scoort – in de eerste helft staat de teller in totaal op 10 stuks. Dortmund scoorde dusver 4 van zijn 25 doelpunten voor de rust, een ploeg dat vooral na de pauze in actie schiet - wat doelpunten betreft.



Nog wat statistieken: Union Berlijn scoort gemiddeld na 31 minuten zijn eerste doelpunt (in thuiswedstrijden is dat zelfs na 22 minuten) en krijgt er pas gemiddeld een tegen rond minuut 54. Dortmund scoort gemiddeld zijn eerste doelpunt na 47 minuten, en slikt een eerste tegendoelpunt gemiddeld na 27 minuten. Toch een gegeven om in het achterhoofd te houden. (bron: https://nl.soccerway.com/matches/2020/12/18/germany/bundesliga/1-fc-union-berlin/bv-borussia-09-dortmund/3331704/head2head/)



Veel statistieken en cijfers, maar die zijn er niet voor niets. Tevens is het wel vaker zo dat de underdog op voorsprong weet te komen tegen een op papier sterker team. Hoe dan ook lijkt met dit wel een interessante bet om te spelen. Deze week ook gespeeld bij FC Barcelona tegen Real Sociedad, en Bayern tegen Wolfsburg: die gingen goed. Kijken hoe deze uitpakt (al is het maar om aan te geven dat dit soort bets soms ook een mooie quotering hebben).



Met een fitte/volledige kern bij Union Berlijn had ik hier gerust high stake op willen spelen, nu houd ik de inzet lager. We'll see this evening.

Bericht gewijzigd door ceetnn op vr 18 dec. 2020, 21:34
3 Vind ik leuk's

België

Zulte Waregem - Sint-Truiden: Totaal aantal kaarten Sint-Truiden: over 2,5 kaarten @2.10


STVV bengelt onderaan het klassement en kan zich op Waregem geen puntenverlies veroorloven. De Kanaries behoren tot een van de ‘vuilste’ ploegen in België, met 39 gele kaarten en 5 rode kaarten (https://www.hbvl.be/cnt/dmf20201216_98565688). Een Sankhon, Caufriez, Teixeira, Konaté (als ie speelt) en zelfs een mopperende Suzuki zijn spelers die zich geregeld laten verleiden tot een kaart.


Bovendien zullen de spelers die voordien weinig kansen kregen of niet zeker zijn/waren van een basisplek, zich onder Peter Maes extra willen bewijzen met strijd en grinta, iets waar Maes vorige week niet tevreden over was bij de wisselspelers “sommige jongens deden niet mee”. Een degradatieduel is het niet echt te noemen, maar de belangen aan Truiense kant zijn wel hoog. Een wedstrijd - nogmaals - op het scherpst van de snee voor hun. Ik zie wel value in deze kaartenbet.

Bericht gewijzigd door ceetnn op za 19 dec. 2020, 19:57
1 Vind ik leuk's

Duitsland

Elversberg - Borussia Mönchengladbach: BTTS @3.30 (betway)



Bekervoetbal in Duitsland, altijd gevaarlijke wedstrijden om een winnaar aan te duiden, dus dat doe ik ook niet. De bet BTTS @3.30 vind ik daarentegen wel hoog staan, net omwille van het feit dat het een bekerwedstrijd is.



Gladbach mag dan wel de torenhoge favoriet zijn, een doelpunt bij een gedreven ploeg uit de lagere reeksen is in dit soort wedstrijden zeker niet uit te sluiten. Elversberg is een ploeg uit de Duitse Regionalliga (Südwest) waar het voorlopig vijfde staat (met 32 gescoorde doelpunten in 15 wedstrijden, waarvan 17 gescoord op eigen veld). Beide ploegen zullen wellicht roteren (dan kijk ik ook vooral naar de bezoekers).



In de media is te lezen dat Elversberg – hoe kan het ook anders – toeleeft naar deze wedstrijd, een hoogtepunt op het einde van het jaar. Hun verdediging kampt met blessureproblemen, dus die zal stevig op de proef genomen worden. Voorts willen ze de aanvallende kansen die ze in de wedstrijd krijgen, ten volle benutten - de vraag is natuurlijk hoeveel kansen ze zullen krijgen.



Hoe dan ook, een doelpunt is snel gemaakt, en @3.30 BTTS vind ik relatief hoog staan voor een bekerwedstrijd (ook omdat Gladbach niet altijd even zuiver is). Mijn kennisbeperking over de thuisploeg en het feit dat het bekervoetbal is en blijft, zorgt ervoor dat mijn inzet enigszins beperkt blijft.

Bericht gewijzigd door ceetnn op wo 23 dec. 2020, 10:01
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.