Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedtips van: Ceetnn

Met de start van het nieuwe jaar, start ik ook met een nieuw topic. Ik zal hier mijn (wed)tips delen. Ik had eerder al een gelijkaardig topic lopen, maar door de wijziging van het platform was het onoverzichtelijk geworden. Daarnaast heb ik ook gewoon even een pauze genomen omdat andere dingen de prioriteit kregen, but here I am.

Laten we hopen dat we het nieuwe jaar via deze weg ook goed inzetten!


Te beginnen met deze:


Engeland - National South

Eastbourne Borough - Whitehawk: 1 @1.83 (FT: 1-4)

Eastbourne Borough staat 14e, Whitehawk 22e en laatste. De bezoekers wonnen dit seizoen nog niet. Het speelde slechts 4 keer gelijk, telkens thuis. Op verplaatsing pakte het nog geen punten.


E. Borough doet het ook niet super, maar weet wel wat winnen is. Een week geleden speelden beide ploegen tegen elkaar, toen won Eastbourne Borough met 0-1.


Daarnaast incasseert Whitehawk veel doelpunten (63) en scoort het moeilijk (17). Wie graag op goals speelt: BTTS NO @2.60 of Whitehawk -1.5 goals @1.57 zijn altijd een gokje waard in mijn ogen.


Engeland - League One

Scunthorpe United - Bury: 1 @1.83 (FT: 1-0)

Scunthorpe is hier in mijn ogen simpelweg de betere ploeg en moet thuis de laatste in de stand Bury kunnen kloppen. Scunthorpe staat 4e in de stand en speelt dusver een goed seizoen. Bury kon bovendien nog niet winnen op verplaatsing.


De heenwedstrijd eindigde op 0-1, ook deze keer zou Scunthorpe de wedstrijd winnend moeten afronden. De laatste 5 onderlinge duels eindigden telekens op een overwinning voor Scunthorpe.

2 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar ceetnn
Country flagceetnn in 1-01-2018 11:22 Leden topics
in 1-01-2018 11:22 Leden topics
107 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Spanje - La Liga

Getafé - Malaga: Getafé win to nil @2.60 (FT: 1-0)


Getafe doet het prima op eigen veld, enkel grote ploegen als Barcelona, Real Madrid en Sevilla konden er gaan winnen. Tegen de 'zwakkere' ploegen hield het vooralsnog telkens de 3 punten thuis. Defensief zit het goed bij Getafé, al missen ze straks wel hun sterkhouder en verdediger Djené.


Malaga doet het (nog steeds) niet goed in Spanje. Vorige week werd er verloren van Espanyol. Vooral op verplaatsing presteert het ondermaats. Het kon één keer winnen buitenshuis en wist eveneens nog maar 4 keer te scoren (2 keer in 2 wedstrijden) op verplaatsing. Daarnaast missen ze met Rolan en Bastón twee offensieve spelers, die samen goed zijn voor 5 van de 14 gemaakte doelpunten. Dat kan voor een ploeg als Malaga toch tellen.


Een volgende driepunter lijkt voor Getafé straks in het verschiet tegen de voorlaatste in de stand. Door de offensieve problemen bij Malaga (en de zeer degelijke defensie van de thuisploeg) zie ik de bezoekers tevens niet scoren vanavond.

Bericht gewijzigd door ceetnn op vr 12 jan. 2018, 21:52
1 Vind ik leuk's

Duitsland - Bundesliga

Bayer Leverkusen - Bayern München: 1X @1.95 (FT: 1-3)


Straks speelt Bayer tegen... Bayern, oftewel Leverkusen tegen München.Twee ploegen die het goed doen in Duitsland. Leverkusen staat knap vierde en is dit seizoen nog ongeslagen in eigen huis. Het heeft zelfs 12 wedstrijden na elkaar niet verloren in de Bundesliga.


München is de eenzame leider in Duitsland. In haar laatste wedstrijden voor de winterstop verliep het redelijk stroef. Vaak (vooral op verplaatsing) werd er maar met één goaltje verschil gewonnen. Daarnaast is straks topschutter Lewandowski niet van de partij.


Het is geleden van 2013 dat de ploeg uit München nog eens kon winnen op Leverkusen.


De thuisploeg lijkt met zeker instaat om een puntje of meer thuis te houden. München verloor eerder dit seizoen al op Hoffenheim en Mönchengladbach. Een wedstrijd tegen Leverkusen is tevens altijd lastig.


Leverkusen DnB @3.00 is trouwens ook een prima quotering.

Bericht gewijzigd door ceetnn op vr 12 jan. 2018, 21:40
0 Vind ik leuk's

Frankrijk - Ligue 2

Orléans - Reims: BTTS @1.95 (FT: 0-2)


Orléans weet vooral op eigen veld de goal staan. Het scoorde in 10 thuiswedstrijden 19 keer. Het kreeg er 14 tegen. Op één thuiswedstrijd na, scoorde het in al haar wedstrijden op eigen terrein. Met het bezoek van de leider hebben ze niet veel te verliezen, maar is een punt of meer altijd welkom. 


Reims scoort met 36 treffers vlot in de Ligue 2. Op verplaatsing vonden ze 14 keer de weg naar doel, en slikten ze 9 tegendoelpunten. Er werd, op één uitwedstrijd na, altijd op verplaatsing gescoord. 


De statistieken zijn in ieder geval interessant en zitten mee. Op het veld zal Reims geen puntenverlies willen leiden tegen een middenmotor, om de kloof met de nummer twee in de stand niet kleiner te zien worden.


Orléans kan met minder druk aan de partij beginnen, maar alle punten zijn natuurlijk welkom (zeker op eigen veld). Ze staan immers niet al te ver boven een degradatieplek.


Beide ploegen willen ongetwijfeld het nieuwe jaar goed inzetten. Het kan een leuke pot voetbal worden, met scorende teams aan beide kanten.

Geen belangrijke afwezigen. 

Bericht gewijzigd door ceetnn op vr 12 jan. 2018, 20:53
0 Vind ik leuk's

Duitsland - Bundesliga

Werder Bremen - Hoffenheim: 1 DnB @1.83 (FT: 1-1)


Werder Bremen start het nieuwe jaar met degradatiezorgen, maar sloot desondanks 2017 met een goed gevoel af. De laatste wedstrijden behaalde het goede resultaten, waaronder een overwinning tegen Dortmund. Vooral op eigen veld begon het eindelijk punten te pakken.


Een oefenmatch tegen Twente tijdens de winterstop werd vlot gewonnen met 4-0. De belangrijkste afwezige bij de thuisploeg lijkt met middenvelder Bartels te zijn.


Hoffenheim draait goed mee in de subtop van het klassement, maar eindigde 2017 met wisselvallige resultaten. Op verplaatsing loopt het niet al te lekker. Met Demirbay, Amiri en Akpoguma missen ze straks een aantal belangrijke spelers.


De heenwedstrijd werd met 1-0 gewonnen door Hoffenheim, in de beker was het de beurt aan Bremen met diezelfde score.


De thuisploeg kan met een goed gevoel aan de partij beginnen. Punten pakken is echter wel de boodschap, om zo snel mogelijk veiligere oorden op te zoeken. Met de moeizame resultaten op verplaatsing, en de nodige blessures, lijkt het met niet evident voor de bezoekers om de 3 punten mee naar Hoffenheim te nemen.


Ik moet er wel bij zeggen dat ik deze wedstrijd in een combi speel. Zo'n eerste duel na de winterstop houdt enig risico in.

Bericht gewijzigd door ceetnn op za 13 jan. 2018, 16:29
0 Vind ik leuk's

Frankrijk – Ligue 1

Stade Rennes – Marseille: BTTS @1.83 (FT: 0-3)


Rennes tankte vertrouwen deze week met een 4-2-overwinning tegen Toulouse in de beker. Die lijn willen ze ongetwijfeld doortrekken in de competitie, nadat het 1 op 9 pakte in haar laatste drie wedstrijden van 2017. Afwachtend zullen ze niet spelen.


Marseille knokt vanboven mee voor (wellicht het hoogst haalbare) een tweede plaats. Op verplaatsing is het vaak harken voor de punten, ook straks zal dat het geval zijn. Marseille is wel een taaie klant met slecht drie nederlagen in de competitie, waaronder een 1-3-nederlaag tegen Rennes. In de beker kende het vorige week de nodige moeilijkheden tegen tweedeklasser Valenciennes


Opmerkelijk, Marseille scoorde in iedere uitwedstrijd in de Ligue 1 dusver. Ook de wedstrijden van Rennes zijn vaak voorzien van de nodige doelpunten. Exact een maand geleden speelde beide ploegen nog 2-2 tegen elkaar in de Coupe de la Ligue.


Ik verwacht straks een aantrekkelijk wedstrijd met de nodige doelpunten.

Bericht gewijzigd door ceetnn op za 13 jan. 2018, 22:08
0 Vind ik leuk's

Spanje - La Liga

Levante - Celta de Vigo: +2.5 goals @1.95 (FT: 0-1)


Het is een wedstrijd in de kelder van het klassement, waar winnen voor beide teams de boodschap is. Levante zit in een dip, zeker na de pijnlijke bekeruitschakeling tegen Espanyol eerder deze week. De thuisploeg heeft iets recht te zetten.


Ook Celta de Vigo vloog genadeloos uit de beker. Er werd met 5-0 verloren van Barcelona. Met Levante treffen ze straks een evenwaardige tegenstander om opnieuw te knokken voor de drie punten.


Waar het mij vooral om te doen is, zijn de doelpunten. Levante scoort relatief moeilijk, vooral tegen grotere en sterk defensieve ploegen. Tegen ploegen van hun kaliber, zit een goaltje er wel in. Bovendien is Celta defensief niet al te sterk. De bezoekers scoren wel vlot, maar krijgen er ook meer dan genoeg tegen.


Een statistiekje erbij halen dat voor mij misschien wel de doorslag gaf. In alle uitwedstrijden van Celta de Vigo werd er minimaal drie keer gescoord, dat is niet niks. Bovendien zijn er geen offensieve afwezigen bij beide ploegen. Ik verwacht strijd en een antwoord van de thuisploeg, en zoals altijd offensief voetbal van de bezoekers. Doelpunten dus.

Bericht gewijzigd door ceetnn op zo 14 jan. 2018, 12:43
0 Vind ik leuk's

Spanje - Segunda Division

Cadiz - Cordoba: 1 @1.83 (FT: 2-0)


Cadiz won negen van haar tien laastte wedstrijden in de competitie, waaronder vijf keer thuis. In de beker tegen Sevilla werd er wel tweemaal verloren, maar dat is niet schandalig. Het staat in de Spaanse tweede klasse op een tweede plaats. Puntenverlies tegen deze kelderploeg is niet aan de orde. Barral, goed voor 4 doelpunten, is geschorst.


Cordoba vinden we helemaal onderin de rangschikking terug. Thuis doen ze het nog acceptabel, maar op verplaatsing is het gewoon slecht. Op verplaatsing werd er in de laatste tien wedstrijden negen keer verloren.


Geen excuses voor de nummer twee in de Segunda Division, met minder dan 3 punten mogen ze niet tevreden zijn.

Bericht gewijzigd door ceetnn op zo 14 jan. 2018, 17:04
1 Vind ik leuk's

Portugal - Liga NOS

Moreirense - Vitória Setúbal: 1 DnB @1.62 (FT: 2-2)


We vinden beide ploegen onderin de rangschikking terug. Ondanks een 16e plaats in het klassement doet Moreirense het de laatste weken voor haar kunnen niet slecht. Tegen Porto en Benfica werd verloren, niet abnormaal, maar tegen o.a. Deportivo Aves en Vitória Guimarães werd er wel gewonnen.


Op eigen veld behaalden het nog maar één overwinning, maar desondanks blijft het thuis een moeilijk te kloppen team. Er wordt regelmatig gelijk gespeeld. Enkel Benfica, Porto, Braga en Tondela konden er gaan winnen, op die laatste ploeg na allemaal ploegen uit de top 4. Op eigen veld moeten ze tegen een rechtstreeks concurrent instaat zijn om de 3 punten thuis te houden.


Vitória Setúbal won nog niet op verplaatsing en speelde slechts tweemaal gelijk. Statistieken die in het nadeel spreken van de voorlaatste in de stand. Ze wachten in de competitie al bijna 3 maanden op een overwinning. Een dikke week geleden bleef het thuis nog steken op een gelijkspel tegen de laatste in de stand Estoril. Ook straks zie ik ze niet veel rapen.


Frankrijk - Ligue 2

Lens - Sochaux: BTTS @1.73 (FT: 0-1)


Beide ploegen staan in het midden van het klassement. Punten pakken om zo hoog mogelijk te eindigen in het klassement is de boodschap, om enerzijds een waterkans om een plek in de top 3 te bemachtigen levend te houden en om anderzijds 'definitief' de degradatieplaatsen achter zich te laten.


Een open wedstrijd die alle kanten op kan gaan en dus ook aan beide kanten doelpunten kan opleveren.


@2.80


Ik speel deze twee wedstrijden in een combi. Kijken of dat straks een verstandige keuze was.

Bericht gewijzigd door ceetnn op di 30 jan. 2018, 21:55
0 Vind ik leuk's

Frankrijk - Ligue 2

Reims - Tours: Reims win to nil @2.20 (FT: 1-0)


Reims staat comfortabel aan de leiding in de Ligue 2. Het won haar laatste 5 wedstrijden in de competitie. Het is 3 maanden gelden dat het nog eens verloor in de competitie en al 4 maanden geleden dat dit op eigen veld gebeurde. Thuis slikte het slechts 3 tegendoelpunten.


Tours staat eenzaam laatste en lijkt de degradatie niet meer te kunnen ontlopen. Scoren is met slechts 10 doelpunten een groot probleem. Op verplaatsing kon het zelfs nog maar 3 keer scoren. De laatste keer dat er in de competitie op verplaatsing werd gescoord is tevens al ruim 3 maanden geleden.


Op papier moet dit een makkie zijn voor de thuisploeg. Meestal zijn dit wel de moeilijkste wedstrijden dus of het een echte afstraffing wordt weet ik niet. Tours zie ik in ieder geval niet scoren, waardoor Reims aan bijvoorbeeld twee doelpunten al genoeg zou hebben.


Er zijn bij Reims overigens geen belangrijke afwezigen. Tours moet het wel doen met twee doelmannen die dit seizoen nog niet veel aan spelen toekwamen.

Ik vind de quotering voor deze bet best aantrekkelijk en zie er value in. Wie toch voor een doelpuntenkermis van Reims gaat: Reims EH -1 @1.90

Bericht gewijzigd door ceetnn op di 16 jan. 2018, 21:56
0 Vind ik leuk's

Engeland - Championship

Derby County - Bristol City: 1 @2.00 (FT: 0-0)


Derby zit momenteel in een zeer goede flow. Er werd 6 keer gewonnen en 2 keer gelijk gespeeld in haar laatste 8 competitiewedstrijden. Thuis zullen ze opnieuw vol vertrouwen en motivatie de wedstrijd tegen concurrent Bristol aanvatten. Thuis won het 8 van haar 13 thuiswedstrijden.


Een goede week geleden verlengde trainer Rowett zijn contract bij Derby en liet daarmee Stoke City links liggen. Ook dit moet vertrouwen uitstralen naar spelers en supporters.


Bristol City doet het ook goed in de Championship, maar zit momenteel wel in een serieuze dip. Er werd, inclusief beker, 5 keer na elkaar verloren. Iets wat (willen of niet) ook het vertrouwen aantast.


Bovendien speelt het deze week nog bekervoetbal tegen Manchester City. Met een 2-1-nederlaag in de heenwedstrijd, is straks de terugwedstrijd zeker niet overbodig. Ook dit kan meespelen in het achterhoofd. Op verplaatsing verloor Birstol dusver nog maar 2 keer.


De thuisploeg heeft de goede vorm te pakken en kan straks profiteren van de mindere vorm van Bristol City om de kloof in het klassement uit te diepen. De bezoekers zijn een beetje het noorden kwijt lijkt me.


Ik vind de quotering in ieder geval interessant genoeg om straks de kaart van Derby te trekken.

Bericht gewijzigd door ceetnn op vr 19 jan. 2018, 21:39
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.