Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op de NHL 2018/2019 (IJshockey)

In dit topic komen voorlopig de volledige voorbeschouwingen van ijshockeywedstrijden uit de NHL. Voel je vrij om hier zelf ook tips te delen.


Toegevoegd door forummod:

Wil je meer weten over het wedden op ijshockey wedstrijden? Lees dan het artikel die hierover in het kenniscentrum staat.

2 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar jorditoma
Country flagjorditoma in 28-11-2018 19:39 Overige sporten en evenementen
in 28-11-2018 19:39 Overige sporten en evenementen
281 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Voorbeschouwingen zondag 6 januari [1/2]

Vegas Golden Knights - New Jersey Devils (22:00 uur)

Voor de Vegas Golden Knights wacht zondagavond een ontmoeting met de New Jersey Devils. De Golden Knights staan er na het goede debuutseizoen ook dit jaar goed voor, terwijl de Devils in de vorm van Mackenzie Blackwood goud in handen lijken te hebben.


Vegas Golden Knights: Winst in Anaheim

De Golden Knights maakten vorig seizoen als expansieteam hun debuut in de NHL. Afgedankte spelers van de overige ijshockeyteams vonden onderdak in Vegas en het begin van een sprookje was geschreven. Door keihard voor elkaar te werken maakte coach Gerard Gallant een nauwelijks te kloppen ploeg van de Golden Knights. Het team reikte tot de finale van de Stanley Cup-finale, waar de Washington Capitals uiteindelijk een maatje te groot bleken.


Dit seizoen was de start iets minder, maar inmiddels ziet het publiek weer het vertrouwde spel van vorig seizoen. De Golden Knights zijn sinds 28 december alweer vijf wedstrijden op rij ongeslagen. Tegen de uit vorm verkerende Ducks kwamen ze in het begin van de tweede periode op achterstand, maar deze werd binnen enkele minuten weer omgebogen. Ondanks dat er kansen lagen om de score verder uit te bouwen bleef het bij een 3-2 overwinning.


New Jersey Devils: Kruipen uit dal

De New Jersey Devils hebben het al het hele seizoen moeite om tot een reeks overwinningen te komen, maar na de kerstonderbreking waren daar ineens vier overwinningen uit vijf verschillende wedstrijden. De 22-jarige Mackenzie Blackwood had hier een groot aandeel in. De goalie maakte de afgelopen wedstrijden een betrouwbare indruk en dit gaf het team het nodige vertrouwen. Zo werd er bijvoorbeeld knap met 5-2 gewonnen bij de Boston Bruins en was er een 4-0 shutout-overwinning op de Vancouver Canucks.


De goede prestaties van Blackwood kwamen als geroepen. Cory Schneider kreeg in negen gespeelde wedstrijden gemiddeld 4.66 goals tegen en Keith Kinkaid in dertig wedstrijden drie goals gemiddeld. Blackwood doet het dus aanzienlijk beter met een gemiddelde van 1.86. Wat de prestaties van de Devils des te knapper maakt is dat ze met Taylor Hall nog steeds hun meest waardevolle speler missen. De aanvaller was dit seizoen namelijk al goed voor elf goals en 26 assists.


Prognose: Afwezigheid Blackwood breekt de Devils op

De Golden Knights maken net als vorig seizoen indruk in het eigen Honda Center. Alleen de Tampa Bay Lightning presteren beter in eigen huis. De Devils zijn juist één van de minst presterende uitteams van de NHL. Het behaalde tijdens uitduels slechts dertien punten uit 21 wedstrijden. Doelman Blackwood miste de training voor het duel met de Golden Knights en is naar alle waarschijnlijk niet beschikbaar. Ik laat de tips afhangen van zijn eventuele afwezigheid.


Indien Blackwood niet keept bij de Devils:

Vegas Golden Knights @1.76 (Unibet, high)

Vegas Golden Knights -1,5 handicap @2.20 (Unibet, medium)


Update: Blackwood ontbreekt wegens een blessure

Bericht gewijzigd door jorditoma op ma 7 jan. 2019, 19:09
2 Vind ik leuk's

Voorbeschouwingen zondag 6 januari [2/2]

Pittsburgh Penguins - Chicago Blackhawks (02:00 uur)

De Chicago Blackhawks gaan vannacht op bezoek bij de Pittsburgh Penguins in de PPG Paints Arena. De Penguins hebben zich de laatste weken een favoriete rol voor het winnen van de Stanley Cup toegeëigend. Voor de Blackhawks verloopt het seizoen daarentegen stuk minder rooskleurig.


Pittsburgh Penguins: Blijven maar winnen

Dat de Pittsburgh Penguins in bloedvorm verkeren, is een klein understatement. Het team is bezig aan een zegereeks van acht wedstrijden en net als de afgelopen zeven wedstrijden won het tegen de sterke Winnipeg Jets opnieuw in reguliere speeltijd. Dat zegt veel over de kwaliteit van het team, want hier zaten een groot aantal overtuigende overwinningen tussen.


Meest recent tegen de Jets kwam de ijshockeyvereniging uit Pittsburgh halverwege de eerste periode in een kort tijdsbestek op een 2-0 voorsprong en keek vervolgens niet meer om. Er lopen bij de Penguins voorin in de vorm van Sydney Crosby, Evgeni Malkin en Phil Kessel enorm veel kwaliteit rond, maar ook in defensief opzicht blinkt het team de laatste weken uit. Gedurende de zegereeks kregen de Pens slechts negen goals tegen.


Chicago Blackhawks: Moet progressie boeken

Voor de Chicago Blackhawks lijkt het een seizoen om snel te vergeten. Het team was de afgelopen jaren eigenlijk altijd een zekerheidje voor de play-offs, maar vorig jaar stelde het hevig teleur met een zevende en laatste plaats in de Central Division. Ook dit jaar houdt het dus nog niet bepaald over. De Hawks kregen al 156 goals tegen. Met zoveel tegendoelpunten is het lastig om een goede reeks neer te zetten.


Vlak voor de kerstonderbreking werd er enigszins verrassend drie keer op rij gewonnen en ook daarna kon het team nog twee maal juichen. De Blackhawks hebben de goede resultaten vooral te danken aan het uitstekende keeperswerk van Collin Delia. De 24-jarige goalie is de vervanger van eerste doelman Corey Crawford, maar wist de afgelopen wedstrijden te excelleren. Zijn ploeggenoten hielpen hem in de meest recente nederlaag tegen de New York Islanders niet bepaald. Toch wist hij hier nog 47 van de vijftig schoten tegen te houden.


Prognose: Penguins winnen onderling duel eindelijk weer eens

De Penguins zijn misschien wel het heetste team uit NHL van de afgelopen weken. Toch hebben ze het altijd lastig met de Blackhawks, zo gingen de laatste vijf onderlinge ontmoetingen allemaal verloren. Zo'n drie weken geleden gingen de Penguins in een uitduel bijvoorbeeld nog met 6-3 onderuit. Toch verwacht ik niet dat het Delia lukt om zijn team vannacht op de been te houden tegen een tegenstander die zo goed in vorm is.


Pittsburgh Penguins -1 handicap @2.2 (Unibet, medium)

Bericht gewijzigd door jorditoma op ma 7 jan. 2019, 19:09
0 Vind ik leuk's

Ik had een systeembet (dubbles), waarbij teams met 2 of 3 goals verschil precies moeten winnen. 2 goed was winst geweest, bij 3 of meer werd het nog interessanter.


Vegas (3-2)

Washington (2-3)

Hurricanes (4-5)

Winnipeg (5-1)

Pittsburgh


Wat een drama zeg. Uitgerekend vandaag geen Empty-netters. Ja, bij Winnipeg, maar die maakte er daarna nog een. Van de week ging het op die manier best lekker.

Bericht gewijzigd door 03060 op ma 7 jan. 2019, 02:10
0 Vind ik leuk's

@03060 Jammer dat de empty-netters deze keer dan net niet voor je vallen. Je zat in ieder geval op de goede wedstrijden. Voor mij ook de tweede keer in een week bij Vegas. Door de iets safere -1 is deze gelukkig nog ongeldig.

0 Vind ik leuk's

Voorbeschouwing dinsdag 8 januari

Toronto Maple Leafs - Nashville Predators (01:00 uur)

Vannacht staan er slechts vijf wedstrijden op het programma in de NHL. Eén van de topwedstrijden is de ontmoeting tussen de Toronto Maple Leafs en de Nashville Predators. Beide teams kunnen na het reguliere seizoen hoge ogen gooien in de play-offs. Wie van beide gaat er vannacht met de winst vandoor?


Toronto Maple Leafs: Shutout-overwinning tegen de Canucks

De Toronto Maple Leafs zijn in de Eastern Conference de eerste achtervolgers van de Tampa Bay Lightning met 56 punten. De IJshockeyclub was bezig aan een goede reeks van vijf overwinningen op rij toen het op 30 december in eigen huis tegen een 4-0 shutout-nederlaag liep tegen de New York Islanders. De wedstrijd erna ging ook verloren tegen de Minnesota Wild. Al hadden de Maple Leafs hier meer schoten op doel en ook een groter aantal kansen.


De negatieve reeks werd afgelopen weekend uiteindelijk een halt toe geroepen met een shutout-overwinning op de Vancouver Canucks. Jacob Markstrom keepte geen goede wedstrijd voor de Canucks en moest in totaal vijf keer in het net vissen. Hutchinson keepte zijn eerste duel tegen de Wild en zag er toen niet uit, maar hield tegen de Canucks dus wel de nul. De Canadees keepte dit seizoen ook al vier wedstrijden voor de Florida Panthers en kreeg hier gemiddeld 4.18 goals tegen.


Nashville Predators: Op een veilige play-off plaats

De Nashville Predators doen het de afgelopen jaren goed in de NHL. De afgelopen vier jaar wist het team van coach Peter Laviolette telkens de play-offs te bereiken. Het hoogtepunt beleefde de ploeg twee jaar terug toen het tot de finale van de Stanley Cup doordrong. De Pittsburgh Penguins hadden uiteindelijk zes wedstrijden nodig om de ijshockeyclub uit Nashville te verslaan.


Ook dit jaar zijn de Predators weer goed op weg om zich te kwalificeren voor deelname aan de play-offs. De voorsprong op de Minnesota Wild in de Central Division bedraagt tien punten al hebben zij nog wel drie wedstrijden tegoed ten opzichte van de Predators. Het team was bezig aan een negatieve reeks van tien verloren uitwedstrijden op rij. Deze werd op de laatste dag van december doorbroken met een overwinning bij de Washington Capitals.


Prognose: Doelpuntrijke wedstrijd

Door de afwezigheid van Garrett Sparks en Frederik Andersen moeten de Maple Leafs weer een beroep doen op Hutchinson. Tegen de zwakke Canucks wist hij de nul te houden, maar ik verwacht dat dit vanavond niet zal lukken. Daarnaast beschikken de Predators met Pekka Rinne over een goalie die ook niet bepaald constant presteert. Ik zie hier aardig wat doelpunten vallen en het uitteam moet ook een mooie bijdrage kunnen leveren aan de total.


Maple Leafs - Predators: Total Goals Over 6 @1.83 (Unibet, medium)

Nashville Predators Team Goals Over 2,5 @1.68 (Unibet, medium)

Bericht gewijzigd door jorditoma op ma 7 jan. 2019, 20:02
0 Vind ik leuk's

Voorbeschouwingen woensdag 9 januari [1/2]

Boston Bruins - Minnesota Wild (01:00 uur)

Vannacht staan er maar liefst elf wedstrijden op het programma in de NHL. De Boston Bruins ontvangen tijdens een vroege wedstrijd in de eigen TD Garden de Minnesota Wild. Weten de Bruins hun zegereeks uit te breiden?


Boston Bruins: Gaan voor vijf op een rij

Eén van de meest in vorm verkerende teams zijn de Boston Bruins. De goede reeks heeft het team zeker geen windeieren gelegd, want momenteel bevindt de ijshockeyclub zich op een derde plaats in de Atlantic Division. Tot aan het eind van het seizoen zal het naar verwachting een strijd worden met de Buffalo Sabres en de Montréal Canadiens voor de laatste play-off plaatsen uit de divisie. Het team van coach Bruce Cassidy presteert vooralsnog thuis uitstekend met vijftien overwinningen uit twintig wedstrijden. Hiermee moet het alleen de Vegas Golden Knights en de Tampa Bay Lightning voor zich dulden.


Daarnaast kunnen de Bruins ook goede statistieken weerleggen als het gaat om spelen na twee dagen rust. twintig van de laatste 26 wedstrijden leverden in deze situatie namelijk een overwinning op. Dat het team uit een kwalitatief brede selectie bestaat, komt de laatste wedstrijden steeds beter tot uiting en daarnaast beschikt Cassidy met Patrice Bergeron, David Pastrnak, en Brad Marchand ook nog eens over één van de sterkste lijnen uit de NHL.


Minnesota Wild:

Ook de Minnesota Wild presteren de laatste wedstrijden uitstekend. De afgelopen weken stonden er veel thuiswedstrijden op het programma en hier kwam het team niet bepaald tot goede resultaten. 29 december won het knap op bezoek bij de Winnipeg Jets en vervolgens konden ze ook de in vorm verkerende Pittsburgh Penguins niet stoppen. De drie uitduels daarna werden vervolgens wel allemaal weer gewonnen. Hier zaten met de Toronto Maple Leafs en de Montréal Canadiens ook geen slechte tegenstanders tussen.


De vijfde plaats in de Central Division zou aan het eind van het seizoen genoeg zijn voor deelname aan de play-offs, maar het team heeft gelukkig nog even de tijd om naar boven te kijken. De Dallas Stars en Colorado Avalanche zijn in ieder geval nog binnen schootsafstand. Zach Parise leidt het team momenteel met 38 punten. Vannacht lijkt coach Bruce Boudreau te kiezen voor Alex Stalock in de goal. Hiermee levert de ploeg wel kwaliteit in.


Prognose: Boston Bruins winnen

Beide teams boeken de laatste wedstrijden goede resultaten. Ik ben vooral onder de indruk van de brede selectie van de Bruins. Ik kan niet om de goede statistiek van het thuisteam na twee dagen rust heen. Bovendien spelen de Wild ook de tweede helft van een back-to-back wedstrijd. Ik speel ook de over, omdat deze in zeven van de laatste negen wedstrijden van de Bruins winnend is geweest.


Boston Bruins @1.94 (Unibet, medium)

Over 5,5 Total Goals @1.84 (Unibet, small)


Bericht gewijzigd door jorditoma op di 8 jan. 2019, 21:40
1 Vind ik leuk's

Voorbeschouwingen woensdag 9 januari [2/2]

Vegas Golden Knights - New York Rangers (04:00 uur)

De Vegas Golden Knights zijn momenteel het het heetste team uit de NHL en zij nemen het vannacht in een thuisduel op tegen de New York Rangers, die het momenteel juist zwaar te verduren hebben. Weten de Rangers vannacht voor de verrassing van de avond te zorgen?


Vegas Golden Knights: Blijven winnen

Het verhaal van de Vegas Golden Knights is bij de meeste ijshockeyliefhebbers inmiddels wel bekend. Vorig jaar lukte het de ijshockeyvereniging om als nieuw opgericht expansieteam de finale van de Stanley Cup te halen. Marc-Andre Fleury verdedigde jarenlang het doel van de Pittsburgh Penguins, maar blonk vorig jaar uit in het shirt van de Golden Knights. Thuis zijn de prestaties ook dit seizoen weer indrukwekkend. Op de Tampa Bay Lightning staat geen maat, maar op hun na is er geen enkel team dat thuis zo goed wist te presteren als de ijshockeyclub uit Vegas.


Eén van de redenen voor de goede thuisprestaties is toch ook dat teams minder geconcentreerd zijn. Vegas heeft voor iedereen iets magisch en dat geldt ook voor ijshockeyspelers. Coach Gerard Gallant zag zijn team meest recent thuis enigszins verrassend op een 2-0 achterstand komen tegen de laag geklasseerde New Jersey Devils, maar deze achterstand werd nog in de tweede periode omgebogen.


New York Rangers: Hoek waar de klappen vallen

Voor de New York Rangers is de gifbeker voorlopig nog niet leeg. Het team is na drie pijnlijke nederlagen afgegleden naar de twaalfde plaats in de Eastern Conference en hun grote concurrent, de New York Islanders, verdwijnen in de Metropolitan Division ook uit zicht. Hierdoor wordt kwalificeren voor de play-offs een steeds lastigere opgave. De afgelopen drie nederlagen waren pijnlijk en dat is een groot understatement. De Rangers kregen maar liefst achttien goals tegen en scoorden er zelfs slechts drie.


De 7-2 thuisnederlaag tegen de in vorm verkerende Pittsburgh Penguins kon gebeuren, hoe groot de nederlaag ook was. 6-1 verlies tegen de Colorado Avalanche en een 5-0 shutout-nederlaag tegen de Arizona Coyotes zijn daarentegen wel beschamend. Henrik Lundqvist is kwalitatief gezien echt wel een goede doelman, maar krijgt simpelweg te weinig ondersteuning van met name zijn verdediging.


Prognose: Golden Knights winnen

Al twee keer eerder deze week was een -1 handicap bet ongeldig, omdat het team met één goal verschil won en vergat een empty-netter te maken om zo de score verder uit te bouwen. Dit zal toch geen derde keer gebeuren zou je zeggen. De Rangers scoren niet en krijgen er een hoop tegen. Een uitwedstrijd tegen de Golden Knights is niet iets waar je dan op zit te wachten. Ik hoop op drie keer scheepsrecht voor een iets comfortabele overwinning van Vegas. Vegas Golden Knights -1 handicap @1.71 (Unibet, medium) Er is een mogelijkheid dat Vegas niet 100% geeft, omdat de volgende ontmoeting met de Sharks wellicht belangrijker is, maar ik vertrouw erop dat ze alsnog alles geven in deze wedstrijd.


Overige tips:

Washington Capitals @1.78 (Unibet, medium)

Tampa Bay Lightning @1.84 (Unibet, medium)

Buffalo Sabres Over 2,5 Team Goals @1.84 (Unibet, medium)

Colorado Avalanche -1 @4.20 (Unibet, small) Avs starten met hun tweede doelman

Bericht gewijzigd door jorditoma op wo 9 jan. 2019, 01:00
0 Vind ik leuk's

Heel dichtbij een mooie sweep


Boston Bruins @1.94 (Medium) (4-0)

Bruins - Wild Over 5,5 Total Goals @1.84 (Small) (4-0)

Washington Capitals @1.78 (Medium) (5-3)

Vegas Golden Knights -1 handicap @1.71 (Medium) (4-2)

Tampa Bay Lightning @1.84 (Medium) (4-0)

Buffalo Sabres Over 2,5 Team Goals @1.84 (Medium) (5-1)

5 Vind ik leuk's

Flames deze nacht ?

0 Vind ik leuk's
Op wo. 9 jan. 2019, 11:43 schreef jorditoma:

Heel dichtbij een mooie sweep


Boston Bruins @1.94 (Medium) (4-0)

Bruins - Wild Over 5,5 Total Goals @1.84 (Small) (4-0)

Washington Capitals @1.78 (Medium) (5-3)

Vegas Golden Knights -1 handicap @1.71 (Medium) (4-2)

Tampa Bay Lightning @1.84 (Medium) (4-0)

Buffalo Sabres Over 2,5 Team Goals @1.84 (Medium) (5-1)

Netjes wederom. Dit was voor mij ook een goed nachtje. Weinig echte verrassingen en paar empty netters die ik nodig had.

@nili007 Komende nacht blijf ik denk ik van alledrie de wedstrijden af. Pre-match durf ik het niet te zeggen en live is me net even te laat deze wedstrijden.

Heel misschien dat ik Ducks nog meepak op (0-2) X en een beetje op (0-3) X, maar die zijn zelf ook hopeloos uit vorm laatste twee weken.

1 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.