Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Excel Betting Sheet: Netto Profit en ROI

In navolging van het topic van Timbarret (http://www.voetbalwedden.net/topic/excel-bet-tracker-2013-1612/)
Heb ik een sheet ontwikkeld waarbij de Netto Profit en ROI berekend worden.
Voor degene die geinteresseerd zijn kunnen em hier downloaden:
Edit : Link weggehaald, er komt te staan : Sorry, the file you requested is not available.
en dan Click here to start download from sendspace
Als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag :)
ps. een bedankje is natuurlijk altijd leuk he en kost niks (y) ;-)
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar onzemichael
Country flagonzemichael in 3-02-2013 13:52 Hulp en advies
in 3-02-2013 13:52 Hulp en advies
27 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Hulp gevraagd met Excel
In cel D5 staat de volgende formule: "=100/(100+SOM(C3:C4))*C5"
In cel D6 staat de volgende formule: "=100/(100+SOM(C3:C5))*C6"
In cel D7 staat de volgende formule: "=100/(100+SOM(C3:C6))*C7"
In cel D8 staat de volgende formule: "=100/(100+SOM(C3:C7))*C8"
Zoals je ziet blijft alles hetzelfde, behalve die laatste twee: C4 en C5 worden C5 en C6, C5 en C6 worden daarna C6 en C7, enzovoorts. Nou wil ik dus dat patroon voor die hele D-kolom doortrekken. D8, D9, t/m Doneindig. Als ik dat doe verandert hij C3 ook mee in C4/C5 e.d. en die moet juist constant blijven en op C3 blijven staan. Hoe doe ik dat? Zonder alles handmatig te moeten doen?
De formule rekent per bet-resultaat het percentage winst/verlies t.o.v. mijn actuele BR uit van desbetreffende bet.
0 Vind ik leuk's
I drink your milkshake! I DRINK IT UP!
Hallo Chomp,
Zet C3 tussen dollartekens en je hebt denk ik wat je wilt bereiken. De formule zou dan worden:
'=100/(100+SOM($C$3:C4))*C5'
C4 en C5 veranderen wel en C3 blijft staan.
Als het goed is moet dat werken!
0 Vind ik leuk's
Top, Stefhan (y)
Wat een eenvoudige oplossing, trouwens :-$
0 Vind ik leuk's
I drink your milkshake! I DRINK IT UP!
Pff als ik dit lees voel ik me wel een noob zeg :p
Ben blij dat er een antwoord is, ik kan wel goed een sheet invullen (h)
0 Vind ik leuk's
Ik bak ook he-le-maal niks van Excel, Knight. Drama (n)
Ik wil winsten/verliezen per bet t.a.v. m'n BR weten. Naarmate mijn BR groeit, zouden de stakes mee moeten groeien (en als mijn BR krimpt, stakes krimpen). Ideaal zou zijn om de percentages winsten/verliezen zo constant mogelijk te houden - onafhankelijk van de grootte van mijn BR.
Ik merk dat ik nu met bedragen begin te spelen waar ik nog nooit eerder om heb gespeeld. Aparte ervaring: een denkbeeldig plafond dat ik moet zien te verhogen. Ik ben onervaren met deze grotere stakesn, en ik wil voorkomen dat ik daardoor anders ga spelen. Voorzichtiger, kansen laat liggen, daardoor slechte dingen ga spelen. Maar ik wil wel doorgroeien, want ik speel niet met mijn investering, maar met gewonnen geld, dus onverantwoord ben ik niet. Ik zie dan dat een winst van 2-3% t.a.v. mijn BR heel aardig is, maar dat een fors verlies ineens 5-6% van mijn BR kan zijn. Of een uitschieter zoals Chelsea 8,24%, dat is een flinke hap!
Het is als op hoger niveau schaken: voor de wedstrijd nooit naar de rating van je tegenstander kijken en je daar door laten leiden. Dat beïnvloed je spel. Ik kijk naar mijn stakes en dan denk ik wel 's, damn. Dat wil ik voorkomen, vandaar een poging e.e.a. terug te koken naar percentages.
0 Vind ik leuk's
I drink your milkshake! I DRINK IT UP!
kan iemand hem re-uploaden? de link werkt niet meer
0 Vind ik leuk's
sport is iets heel moois thierryz1.blogabet.com
http://www.aussportsbetting.com/2013/12/04/excel-betting-tracker-v2-14-released-standard-and-advanced-versions/
Gewoon die link jou versie zoeken, werkt helemaal top deze sheet (y)
O ja chomp volgens mij ben je gewoon goed bezig!
0 Vind ik leuk's
Ik gebruik momenteel deze: Betting Tracker Standard v2.14 (Euro version)
Op zich is deze helemaal top, alleen doordat ik de cash out functie op Betfair gebruik klopt er eigenlijk niks meer van mijn return %.
Ik moet daardoor loss bets invoeren wat eigenlijk geen loss bets zijn, heeft iemand een idee of tips om dit op te lossen?
0 Vind ik leuk's
K zal t weekend eens er naar kijken als ik wat tijd over heb. Opzich kan ik redelijk programmeren in excel dus maken wat je maar wilt. Alleen moet ik even de tijd neme om te snappen wat je allemaal wilt.
0 Vind ik leuk's
Interessant topic, ga straks zeker thuis even testen hoe het allemaal werkt.
0 Vind ik leuk's
http://donfrank0.blogabet.com

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.