Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Zweedse Allsvenskan 2013

Een pick voor zaterdag in de wedstrijd Kalmar - Häcken:
Ranégie to score, 3/10 @3.35 (Unibet)
Mathias Ranégie is het seizoen goed begonnen. In 596 minuten voetbal wist hij 6 keer te scoren (gemiddeld 1 doelpunt per 99 minuten). Afgelopen weekend was hij nog trefzeker in de thuiswedstrijd tegen AIK (3-1 winst). Vorig seizoen wist hij in 2319 minuten 12 keer te scoren (gemiddeld 1 goal 193 per minuten).
Van de volgende Kalmar-spelers is het twijfelachtig of ze tijdig fit zijn voor deze wedstrijd:
Paulus Ajajuuri (v, 4 wedstrijden, waarvan 0 als invaller)
Daniel Sobralense (m, 6 wedstrijden, waarvan 0 als invaller)
Abiola Dauda (a, 6 wedstrijden, waarvan 4 als invaller)
Häcken is de meest technische ploeg van de twee. Het veld van Kalmar is in een veel betere staat dan dat van Häcken; wellicht kunnen we hier dus spreken van "uit-voordeel." Nadeel is wellicht de bekerwedstrijd van afgelopen woensdag: Kalmar wist zijn tegenstander tijdens de normale speeltijd van zich af te schudden, terwijl Häcken na strafschoppen uitgeschakeld werd (en dus meer minuten in de benen heeft). Ranégie kreeg echter rust en mocht op de bank beginnen.
Kalmar kreeg tot dusverre in haar 3 thuiswedstrijden 3 doelpunten tegen.
Vorig seizoen wist Häcken deze wedstrijd met 1-3 te winnen. Ranégie was twee keer trefzeker.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar jeroenunibet81
Country flagjeroenunibet81 in 13-05-2011 21:58 Voetbal
in 13-05-2011 21:58 Voetbal
326 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Mooie bet weer jeroen (y)
Mijn tip: Alles tegen Malmo is +EV, wat speelt deze ploeg slecht hun laatste 3 wedstrijden. 2x verlies en 1x gelijk. Daarvoor wonnen ze 4 maal, maar ze zitten in de put ;-)
0 Vind ik leuk's
Goede tip met onderbouwing die mij zeker overhaalt om ook mee te pakken ! Heb nog even gekeken en Hacken heeft het meest gescoord tot nu toe in de Allsvenskan.Verder heeft M. Ranégie een mooi gemiddelde hij scoorde in 7 wedstrijden 6x tot nu toe.
0 Vind ik leuk's
Toto Sigarenboer
Een pick voor morgen in de Zweedse Allsvenskan voor de wedstrijd Kalmar - AIK:
Ricardo Santos to score, 3/10 @3.20 (Nordicbet)
Het nieuwe stadion blijkt een goede uitwerking te hebben op Kalmar: alle 4 thuiswedstrijden werden gewonnen. Aangezien het op vreemde bodem wat minder wil vlotten (4 punten in 5 uitwedstrijden), is Kalmar terug te vinden op de vierde plek. De laatste wedstrijd ging met 0-1 verloren, maar dat was vooral te danken aan de keeper van Helsingborg die keer op keer in de weg stond.
Bij AIK is het van hetzelfde laken een pak. Thuis weet het de punten doorgaans wel in eigen zak te houden (12 punten uit 5 thuiswedstrijden), maar buitenshuis moet het het stellen met twee schamele puntjes uit vier wedstrijden. AIK ging afgelopen wedstrijd met 0-2 onderuit tegen Gefle.
Ricardo Santos heeft tot dusverre 3 keer gescoord in 537 minuten voetbal (1 goal per 179 minuten voetbal). Al deze doelpunten scoorde hij in thuiswedstrijden. AIK heeft in Turina een heel behoorlijke keeper, maar ik denk niet dat hij morgen zijn doel schoon kan houden. AIK heeft in haar 4 uitwedstrijden 8 doelpunten tegen gekregen. Hopelijk kan Ricardo Santos hier morgen een aantal doelpunten aan toevoegen.
0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."
Tijd om dit topic wat nieuw leven in te blazen.
19.05 uur:
Elfsborg-Goteborg: over 2.5 goals @ 2.25 (Marathonbet, SBO) 5/10
Odd ligt wat te hoog naar mijn mening. Elfsborg is thuis een zeer lastig te bespelen tegenstander. In de eigen Boras Arena ligt een kunstgrasveld en dat is ideaal voor het spel dat Elfsborg speelt, namelijk goed verzorgd combinatievoetbal. Thuis proberen ze de tegenstander altijd onder druk te zetten en juist daar liggen de kansen voor Goteborg vanavond. In de achterhoede laat Elfsborg namelijk nog wel eens wat steekjes vallen.
Na een teleurstellend seizoen vorig jaar (7e plek) is Goteborg dit seizoen een van de vele teams die aanspraak mag maken op het kampioenschap. Het lijkt allemaal te klikken en met name achterin zijn ze degelijk. Voorin hebben ze voldoende snelheid om onder de druk van Elfsborg uit te kunnen voetballen.
Qua selectie kent Goteborg weinig problemen, Elfsborg mist middenvelder Jorgensen door een schorsing. Ik verwacht niet dat dit heel veel effect heeft op de wedstrijd. Weersvoorspelling is gunstig voor Boras, vanavond is het droog bij een graad of 11. Prima voetbalweer als je het mij vraagt. Om eerlijk te zijn verwacht ik dat beide teams zullen gaan scoren vanavond maar aangezien die odd op 1.91 ligt kies ik voor wat meer risico en pak de 2.25 voor de over 2.5 goals. GL!
0 Vind ik leuk's
Woensdag 19.00 uur:
Oster-Hacken: over 2.5 goals @ 2.21 (12bet) 8/10
Ik blijf erbij dat wedstrijden waarin Oster betrokken is eerder over 2.5 zullen gaan dan under 2.5. De statistieken uit de eerste 3 wedstrijden (1 over, 2 under) wijzen wat anders uit maar het wedstrijdbeeld liegt niet. Met name thuis tegen Helsingborg (uitslag 1-1) had met meer goals kunnen en moeten eindigen. Syrianska (0-1 winst Oster) was aanvallend gezien te zwak. Hacken is onder Gerhardsson een traditioneel over team. Vorig seizoen waren zij het team dat betrokken was bij de meest doelpuntrijke wedstrijden (gem. 3.43 per wedstrijd). Hiermee stonden ze redelijk ruim boven de nr. 2 qua doelpuntrijke wedstrijden, namelijk Atvidabergs (gem. 3.2 per wedstrijd). De coach van Atvidabergs uit dat seizoen (Thomsson) heeft dit seizoen de leiding bij Oster.
Hacken heeft na een moeizame start (0-3 verlies tegen Goteborg en 0-0 bij Kalmar) dit weekend eindelijk weer eens gewonnen. Meteen werd het doelpuntrijk, namelijk 4-0 tegen Djurgarden. Belangrijk is dat diverse aanvallers wisten te scoren (Makondele, Ericsson en El Kabir 2x). Hacken is een team dat niet afhankelijk is van 1 specifieke doelpuntenmaker.
Een odd van 2.21 voor 3 goals of meer is echt te gortig mijns inziens. Beide teams kunnen makkelijk een doelpunt maken en zijn verdedigend niet 'rock solid'. Vrij forse stakes voor mijn doen. 8 units op over 2.5 @ 2.21. GL!
0 Vind ik leuk's
Even kort, wedstrijd begint zo.
19.00 uur:
Accam (Helsingborg) to score @ 2.60 (Expekt) 3/10
Helsingborg-Mjallby. Zoals ik al eens beschreven heb is Helsingborg qua doelpunten met name afhankelijk van de spelers die achter de lange Simovic (1.98m) spelen. Ook vandaag is dat weer het vaste trio (Accam, Bedoya, Lindstrom). Wat ik van Helsingborg gezien heb dit seizoen viel me niet tegen. Samenwerking tussen Simovic en de opkomende mannen is nog niet optimaal maar Accam is ook prima in staat zichzelf in stelling te brengen. In de eerste thuiswedstrijd tegen Djurgardens (3-0 winst) was hij ook 2x trefzeker. Mijn verwachting is dat Mjallby Helsingborg het spel gaat laten maken. Met een redelijk lang centraal duo, Sudic en Arokoyo zijn beiden 1.88m, zie ik opnieuw kansen voor de opkomende mensen achter Simovic. Voetbalweer is prima in Helsingborg met een graad of 10 en onbewolkt. 3 units @ 2.60 GL!
0 Vind ik leuk's
rapido768:
Tijd om dit topic wat nieuw leven in te blazen.

Goed bezig Rapido! Speel je tips allemaal mee.
Heb de topictitel even aangepast ;)
0 Vind ik leuk's
19.00 uur:
El Kabir (Hacken) to score @ 3.30 (Betsson) 3/10
Hacken is en blijft een aanvallend ingestelde ploeg. Zij voetballen altijd om doelpunten te maken. In de eerste 2 wedstrijden van het seizoen ging het moeizaam en wisten ze niet op het scorebord te komen. Geen hele grote ramp aangezien ze tegen Goteborg (thuis) en Kalmar (uit) speelden. Dat zijn gewoon hele lastige wedstrijden. Afgelopen weekend (thuis tegen Djurgarden) wisten ze eindelijk te scoren en deden dat meteen 4x. Vandaag op bezoek bij promovendus Oster en ik verwacht, zoals eerder ook al beschreven, een doelpuntrijke wedstrijd. El Kabir was in Nederland geen hoogvlieger. In Zweden, toch een niveautje lager, komt hij veel beter tot zijn recht. Bij Mjallby was hij de topscorer en verdiende daarmee zijn transfer naar Hacken afgelopen winter. Bij Hacken moet hij topscorer Waris vervangen en afgelopen weekend was hij 2x trefzeker. Er kunnen behoorlijk veel spelers scoren bij Hacken (Williams, Makondele, Ericsson, El Kabir) maar van deze geef ik El Kabir de beste kans. GL!
0 Vind ik leuk's
mooie wedstrijd vanavond: DJURGÅRDEN VS. BROMMAPOJKARNA quote: 1 (1,80) X (3,45) 2 (4,5) bij unibet.
djurgarden is nog niet tot scoren gekomen de afgelopen 2 wedstrijden. DNB BROMMAPOJKARNA staat op 3,25.

0 Vind ik leuk's
19.05 uur:
Norrkoping-Helsingborg: over 2.5 goals @ 2.10 (Marathonbet, Expekt, BetVictor) 5/10
Thorvaldsson (Norrkoping ) to score @ 3.80 (Unibet) 3/10
Het loopt qua bets nog niet helemaal zoals voorgaande jaren in Zweden. Toch heb ik opnieuw genoeg vertrouwen in deze bet om deze met 5 units te spelen. Norrkoping is namelijk een heel solide team. Zoals al eerder beschreven in een preview zijn er weinig wisselingen geweest afgelopen winter en kunnen ze nagenoeg met dezelfde 11 spelen als vorig seizoen. Een groot voordeel als je het mij vraagt. Helsingborg is behoorlijk wisselvallig begonnen aan het seizoen, toch hebben zij genoeg spelers die doelgevaarlijk zijn.
Norrkoping mist vandaag nog steeds centrale verdediger Wiklander door een schorsing. Helsingborg heeft centrale verdediger Larsson die geschorst is na zijn rode kaart afgelopen weekend tegen Mjallby. Beide spelers zouden normaal gesproken in de basis staan.
Weersvoorspelling is redelijk gunstig voor Norrkoping. In de ochtend regen maar in de middag en avond zou het droog moeten zijn volgens de weersvoorspellingen. Norrkoping speelt op een kunstgrasveld dus heel veel last van eventuele regen (slecht veld) wordt niet verwacht.
Beide teams hebben genoeg aanvallende kwaliteit (Thorvaldsson en Nyman bij Norrkoping / Accam, Lindstrom, Simovic bij Helsingborg) en missen achterin een basisspeler. Gezien de speelstijl van beide clubs verwacht ik hier 3 doelpunten of meer.
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.