Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Zweedse Allsvenskan 2013

Een pick voor zaterdag in de wedstrijd Kalmar - Häcken:
Ranégie to score, 3/10 @3.35 (Unibet)
Mathias Ranégie is het seizoen goed begonnen. In 596 minuten voetbal wist hij 6 keer te scoren (gemiddeld 1 doelpunt per 99 minuten). Afgelopen weekend was hij nog trefzeker in de thuiswedstrijd tegen AIK (3-1 winst). Vorig seizoen wist hij in 2319 minuten 12 keer te scoren (gemiddeld 1 goal 193 per minuten).
Van de volgende Kalmar-spelers is het twijfelachtig of ze tijdig fit zijn voor deze wedstrijd:
Paulus Ajajuuri (v, 4 wedstrijden, waarvan 0 als invaller)
Daniel Sobralense (m, 6 wedstrijden, waarvan 0 als invaller)
Abiola Dauda (a, 6 wedstrijden, waarvan 4 als invaller)
Häcken is de meest technische ploeg van de twee. Het veld van Kalmar is in een veel betere staat dan dat van Häcken; wellicht kunnen we hier dus spreken van "uit-voordeel." Nadeel is wellicht de bekerwedstrijd van afgelopen woensdag: Kalmar wist zijn tegenstander tijdens de normale speeltijd van zich af te schudden, terwijl Häcken na strafschoppen uitgeschakeld werd (en dus meer minuten in de benen heeft). Ranégie kreeg echter rust en mocht op de bank beginnen.
Kalmar kreeg tot dusverre in haar 3 thuiswedstrijden 3 doelpunten tegen.
Vorig seizoen wist Häcken deze wedstrijd met 1-3 te winnen. Ranégie was twee keer trefzeker.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar jeroenunibet81
Country flagjeroenunibet81 in 13-05-2011 21:58 Voetbal
in 13-05-2011 21:58 Voetbal
326 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Start van Zweedse seizoen gemist door kleurenblindheid
18/04/2013 18:02
Andi Toompuu had zich ongetwijfeld verheugd op de wedstrijd tegen Östersunds FK. Maar de aanvoerder van IK Brage zag alle mooie plannen door zijn kleurenblindheid in het honderd lopen.
'Hij is naar huis gegaan en heeft de wedstrijd op de televisie gekeken', aldus trainer Conny Karlsson over de onverwachte wending voor het duel van maandag in de Zweedse tweede divisie. 'Hij baalde enorm.'
Normaal gesproken zit de handicap Toompuu niet dwars. Maar juist bij de start van het nieuwe seizoen voor IK Brage bleek de kleurenblindheid wel een onoverkomelijk probleem. De scheidsrechter weigerde de thuisclub namelijk in het zwart te laten spelen. IK Brage trad zodoende aan in het groen, terwijl Östersunds FK zich hulde in rode shirts.
Maar juist die kleurencombinatie is voor Toompuu onmogelijk door zijn kleurenblindheid. Omdat de beslissing een uur voor de aftrap werd genomen, had de 29-jarige middenvelder voldoende tijd om naar huis te gaan en op zijn eigen tv te zien dat zijn ploeg genoegen moest nemen met een doelpuntloos gelijkspel.
:d :d :d :d
0 Vind ik leuk's
Hehe mooi verhaal.
Morgen 19.00 uur:
Norrkoping-Hacken: over 2.5 goals @ 2.01 (SBO) 8/10
Even een niet al te lange preview aangezien ik dit noodgedwongen even op tablet moet tikken. Beide teams kennen een wat teleurstellende start van de competitie maar hebben voldoende potentie. Qua problemen in de selectie mist Norrkoping morgen eerste keeper Mitov-Nilsson en middenvelder Telo (schorsing na rode kaart vorige week). Ondanks zijn 2 goals denk ik dat het missen van Telo wel mee zal vallen. Ze hebben voldoende kwaliteit om dit op te vangen. Hacken mist centrale verdediger Ali Khan. Offensief kennen de ploegen geen problemen. Norrkoping en Hacken staan normaal gesproken bekend om hun doelpuntrijke wedstrijden en ik verwacht morgen niks anders. Weervoorspelling is redelijk voor morgen, daar verwacht ik geen problemen door.
0 Vind ik leuk's
In navolging van de eerder geplaatste over.
19.00 uur:
Thorvaldsson (Norrkoping) to score @ 3.70 (Unibet) 2/10
0 Vind ik leuk's
Morgen overdag weinig tijd om te plaatsen dus vandaar nu al.
Zaterdag 16.00 uur:
Helsingborg-Gefle: BTTS @ 2.15 (WH, Unibet, Marathonbet, BetVictor) 3/10
Spelwijze van Gefle is er een die normaal gesproken niet garant staat voor veel doelpunten. Vorig seizoen waren zij het team waarin gemiddeld genomen het minst aantal doelpunten per wedstrijd vielen, namelijk 2.1 goals per wedstrijd. Ook dit seizoen lijkt Gefle die traditie voort te zetten, in de 5 wedstrijden die ze tot dusverre speelden vielen gemiddeld 2 doelpunten per wedstrijd. Gefle vind het prettig om vanuit de verdediging te spelen en zo via de omschakeling gevaarlijk te worden. Qua passing zit het wel snor bij Gefle.
Helsingborg zal het spel mogen maken van Gefle. Persoonlijk denk ik dat de speelstijl van Helsingborg momenteel meer geschikt is voor uitwedstrijden (lange spits met beweeglijke spelers achter hem). Toch hebben ze voldoende kwaliteit om morgenmiddag minimaal 1x te scoren (Lindstrom, Accam, Simovic, Bedoya). Ik verwacht dat Gefle, mede door het aanvallende spel van Helsingborg, kansjes gaat krijgen en het zou me niks verbazen als zij morgenmiddag 1x weten te scoren.
Gefle mist morgenmiddag linksback Portin (5 wedstrijden, 389 minuten) en (aanvallende) middenvelder Lantto (4 wedstrijden, 360 minuten). Helsingborg kent geen noemenswaardige problemen in de selectie. De weersvoorspelling voor Helsingborg is redelijk, bewolkt, geen regen en maximaal 9 graden.
Anderhalve maand geleden speelden beide teams nog tegen elkaar in de groepsfase van de Zweedse beker. Toen werd het, ook in het stadion van Helsingborg, 3-1 voor de thuisploeg.
Kortom, ik verwacht een Helsingborg dat voor eigen publiek aan zal gaan vallen. Dat vind Gefle totaal niet erg aangezien zij dan hun geliefde spel kunnen gaan spelen. Odd voor BTTS is goed speelbaar maar wel met lage stakes, 3 units is mijn maximum hier. GL!
-------------------------------------------------
Bij de overige wedstrijden ga ik (hoogstwaarschijnlijk) niets spelen. Ik zie zo op voorhand niets echt speelbaars. Bij Kalmar-Atvidabergs is het erg lastig te voorspellen. Atvidabergs is defensief beter geworden t.o.v. vorig seizoen (toen veel doelpuntrijke wedstrijden onder leiding van andere coach). Kalmar kan ik nog niet echt hoogte van krijgen. Djurgardens-Syrianska is een beladen wedstrijd geworden vanuit Djurgardens' kant. Coach Pehrsson heeft ontslag genomen na dreigementen van supporters (telefonisch en op het trainingsveld). Dit kan zijn weerslag (negatief/positief) hebben op een spelersgroep en qua bets laat ik deze dus mede daardoor lopen. Te onvoorspelbaar.
0 Vind ik leuk's
Morgen 17.30 uur:
Osters-Elfsborg: BTTS @ 1.91 (WH) 5/10
Elfsborg is in thuiswedstrijden erg sterk maar laat het in uitwedstrijden vaak af weten. Afgelopen seizoen behaalden ze in totaal 59 punten maar daarvan waren er slechts 20 in uitwedstrijden (= 34%). Met een doelsaldo van 24-24 in uitwedstrijden is het verschil met de thuiswedstrijden met name in tegendoelpunten opmerkelijk. In de thuiswedstrijden kregen ze slechts 5 tegengoals. Ook dit seizoen eindigden de beide uitwedstrijden (1-1 tegen Halmstad en Kalmar) in puntverlies. De Zweedse media denken dat dit onder andere te maken heeft met het feit dat Elfsborg thuis op kunstgras speelt. Elfsborg morst namelijk vaak punten wanneer ze uit op 'gewoon' gras spelen.
Morgen is weer zo'n wedstrijd die op 'gewoon' gras gespeeld gaat worden, namelijk uit bij Östers. De promovendus presteert naar behoren met 8 punten uit 5 wedstrijden. Östers is een team dat, zeker thuis, probeert te voetballen. In de 2 thuiswedstrijden van dit seizoen behaalden ze 4 punten (1-1 tegen Helsingborg en 2-0 tegen Hacken).
Östers mist morgen aanvaller Pinones-Arce (132 minuten, 1 goal) waar Elfsborg middenvelder Hauger (413 minuten) en aanvaller Keene (258 minuten, 3 goals) moet missen. Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat deze 'missings' veel invloed gaan hebben op de wedstrijd van morgen. Östers heeft met onder andere Soderberg, Velic, Pavey en Zlojutro nog voldoende scorend vermogen over. Bij Elfsborg was Keene de laatste wedstrijd al geen basisspeler meer terwijl Hauger met name defensief is ingesteld. Verder heeft Elfsborg met Bangura, Nilsson en Ishizaki genoeg spelers die een goal kunnen maken.
Weersvoorspelling is prima voor Växjö, 13 graden zonder neerslag.
0 Vind ik leuk's
Mooie beschrijving en als ik hem lees krijg ik het idee dat Östers DC of zelfs met +0,25 een kansje maakt, wat denk jij.
Ga in ieder geval nog even kijken naar een to score.
0 Vind ik leuk's
Ik speel in Zweden zelden op een matchodd, knight. Concentreer me met name op goals en dan het liefst bij wedstrijden die redelijk gelijk zijn zodat beide teams voor goals kunnen zorgen. Ik verwacht straks zo'n wedstrijd tussen Östers en Elfsborg. Over een uiteindelijke winnaar durf ik niets te zeggen. Natuurlijk heeft Elfsborg het lastig op gewoon gras maar ze hebben wel kwalitatief gezien het betere team.
Een to score zou ik op Östers spelen aangezien bij Elfsborg het lastig kiezen is tussen bijv. Nilsson/Bangura/Ishizaki. Die bet staat ook nog in de wachtrij bij mij ;).
Succes in ieder geval!
0 Vind ik leuk's
Oke heb even wat gezocht, Soderberg staat bij UB op 4,5 dat is sowieso hoger dan bij de andere bookies, dus zie ik wel value zeker gezien het feit dat hij hoogstwaarschijnlijk gewoon in de basis begint. 2,5/10 erop (h)
Elfsborg heeft idd wel spelers die scoren, maar niet echt een hoogvlieger qua doelpunten, ik heb een lean naar Nilsson, mede doordat hij blijkbaar ook regelmatig de penalties neemt, bij UB 3.70 maar dan zou ik mss 1/10 spelen. Denk er nog ff over na.
Bedankt voor je reactie trouwens (y)
0 Vind ik leuk's
Geen probleem, goed te lezen dat er hier wat meer actie komt ;). Als ik hier een to score zou spelen zou ik inderdaad ook Soderberg nemen. Met name door het ontbreken van Pinones-Arce verwacht ik dat hij sowieso de hele wedstrijd mag blijven staan. Ik ben er nog niet over uit of ik die ook daadwerkelijk single ga spelen (of eventueel funbet omheen bouw). Gelukkig duurt het nog even tot 17.30 uur.
0 Vind ik leuk's
Even kort.
15.00 uur:
Mjallby-Brommapojkarna: over 2.5 goals @ 2.54 (Marathonbet) 4/10
Ik speel deze deels door de prima odd van 2.54 die Marathonbet momenteel geeft. Mjallby neemt het thuis op tegen Brommapojkarna. Ik verwacht dat de odd zo hoog staat omdat bij Mjallby nog steeds aanvallers Ericsson en Pode ontbreken. Toch gaat het niet verkeerd met het duo Haynes/Ekenberg, wel is de spoeling qua reserves in de aanval dun. Mjallby mist verder centrale verdediger Sudic door een schorsing. Brommapojkarna mist ook enkele verdedigers en het is de verwachting dat middenvelder Dimitriadis centraal achterin komt te spelen. De speelwijze van BP is er een die ongetwijfeld kansen op gaat leveren tegen Mjallby vanmiddag. Weersvoorspelling is prima voor Solvesborg. Odd is te goed om te laten liggen daar beide teams weldegelijk kunnen scoren, meer dan de odd momenteel doet vermoeden. 4 units op 2.54. GL!
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.