Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Zweedse Allsvenskan 2013

Een pick voor zaterdag in de wedstrijd Kalmar - Häcken:
Ranégie to score, 3/10 @3.35 (Unibet)
Mathias Ranégie is het seizoen goed begonnen. In 596 minuten voetbal wist hij 6 keer te scoren (gemiddeld 1 doelpunt per 99 minuten). Afgelopen weekend was hij nog trefzeker in de thuiswedstrijd tegen AIK (3-1 winst). Vorig seizoen wist hij in 2319 minuten 12 keer te scoren (gemiddeld 1 goal 193 per minuten).
Van de volgende Kalmar-spelers is het twijfelachtig of ze tijdig fit zijn voor deze wedstrijd:
Paulus Ajajuuri (v, 4 wedstrijden, waarvan 0 als invaller)
Daniel Sobralense (m, 6 wedstrijden, waarvan 0 als invaller)
Abiola Dauda (a, 6 wedstrijden, waarvan 4 als invaller)
Häcken is de meest technische ploeg van de twee. Het veld van Kalmar is in een veel betere staat dan dat van Häcken; wellicht kunnen we hier dus spreken van "uit-voordeel." Nadeel is wellicht de bekerwedstrijd van afgelopen woensdag: Kalmar wist zijn tegenstander tijdens de normale speeltijd van zich af te schudden, terwijl Häcken na strafschoppen uitgeschakeld werd (en dus meer minuten in de benen heeft). Ranégie kreeg echter rust en mocht op de bank beginnen.
Kalmar kreeg tot dusverre in haar 3 thuiswedstrijden 3 doelpunten tegen.
Vorig seizoen wist Häcken deze wedstrijd met 1-3 te winnen. Ranégie was twee keer trefzeker.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar jeroenunibet81
Country flagjeroenunibet81 in 13-05-2011 21:58 Voetbal
in 13-05-2011 21:58 Voetbal
326 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Geen Allsvenskan maar Superettan. Even kort, wedstrijd begint zo.
19.20 uur:
Angelholms-GAIS: BTTS @ 1.91 (WH) 5/10
Johansson (GAIS) to score @ 4.30 (Betsson) 2/10
De bookies weten het qua matchodd niet. Ik zou zelf ook geen geld durven zetten op een winnaar in deze wedstrijd. Ik verwacht wel dat beide teams het net gaan vinden. Angelholms heeft in de eerste 2 wedstrijden niet gescoord maar had heel veel pech in de thuiswedstrijd tegen Brage (0-2 verlies). Die uitslag was geflatteerd en Angelholms had meer verdiend. Zij moeten dit jaar het verlies van topscorer Simovic (vertrokken naar Helsingborg) opvangen en dat zal wat tijd kosten. GAIS heeft na de degradatie afgelopen seizoen ongeveer een heel team verloren aan spelers. Ook dat kost tijd om die nieuwe spelers in te passen en ik zie GAIS dan ook zeker niet als de belangrijkste promotiekandidaat dit jaar. Voorin loopt behoorlijk wat kwaliteit met o.a. Tornblad en Johansson maar qua verdediging is het alles behalve goed te noemen. Van thuisvoordeel voor Angelholms is niet echt sprake aangezien zij dramatisch weinig toeschouwers trekken. Eerste thuiswedstrijd slechts 600 bezoekers. GAIS nam in de eerste uitwedstrijd 1500 supporters mee.
0 Vind ik leuk's
Morgen 17.30 uur:
Brommapojkarna-Helsingborg: over 2.5 goals @ 2.15 (Marathonbet) 5/10
Brommapojkarna is thuis een team dat probeert te voetballen. Dat is iets wat tegenstander Helsingborg wel ligt met enkele snelle, behendige spelers voorin. Dat zagen we afgelopen donderdag nog toen ze tegen Norrkoping, ook een goede ploeg in Zweden, speelden (1-4 winst Helsingborg). Die uitslag was geflatteerd te noemen maar Helsingborg viel zeker niet tegen. Met de lange Simovic hebben ze bij spelhervattingen een gevaarlijk wapen maar ook combinerend zag het er bij vlagen goed uit. Helsingborg speelde 2 uitwedstrijden dit seizoen (1-1 bij Osters en 1-4 bij Norrkoping). De wedstrijd tegen Osters had overigens ook een 'over' moeten zijn want daar kreeg Helsingborg enkele prima kansen, met name in de eerste helft. Verdedigend laat Helsingborg echter nog wel eens wat steekjes vallen.
Mijn verwachting is dan ook dat BP daar minimaal een keer van gaat profiteren. In het eigen stadion willen ze, zoals gezegd, voetballen en voorin hebben ze met o.a. Haddad een behoorlijke spits lopen (naar Allsvenskan standaard dan). Wat in het voordeel spreekt van deze bet is dat BP een kunstgrasveld heeft. Mijns inziens komt dat het voetbal van beide teams ten goede. Ik verwacht hier minimaal een BTTS, echter de odd voor de over 2.5 goals ligt 0.24 hoger en dat is m.i. genoeg om die te pakken. De weersvoorspelling in Stockholm is prima dus daar mag het niet aan liggen. GL!
0 Vind ik leuk's
17.30 uur:
Hacken-Mjallby: Hacken over 1.5 goals @ 1.81 (Marathonbet) 7/10
De prestaties van Hacken zijn dit seizoen nog niet denderend. Toch zie ik ze vanmiddag wel 2x scoren tegen een zwak Mjallby. Het is mijns inziens een kwestie van tijd voordat Hacken weer die doelpuntenmachine gaat worden die ze vorig jaar waren. Met 44 goals in 15 thuiswedstrijden (gem. 2.93 per thuiswedstrijd) waren ze toen by far het meest scorende team in thuiswedstrijden (Helsingborg volgde als 2e met 32 doelpunten). Dit seizoen speelden ze 2 thuiswedstrijden (0-3 tegen Goteborg en 4-0 tegen Djurgarden). Het verlies tegen Goteborg kan gebeuren aangezien Goteborg gewoon erg sterk is dit seizoen. De 4-0 tegen Djurgarden deed weer denken aan het Hacken van vorig seizoen en om eerlijk te zijn alle ingrediënten voor veel goals zijn ook gewoon aanwezig. Gerhardsson is nog steeds de coach en hij heeft een aanvallende spelopvatting. Aanvaller Waris is weliswaar vertrokken maar met El Kabir hebben ze een degelijke vervanger. Verder zijn alle scorende mannen (Ericsson, Makondele, Williams) gebleven. Waar veel teams het wel best vinden na 1-0 gaat Hacken gewoon door met aanvallen om zoveel mogelijk goals te maken. Weersvoorspelling is goed voor Goteborg, prima voetbalweer. GL!
0 Vind ik leuk's
Wedstrijden van 15.00 uur:
Halmstad-Kalmar is een echte no bet wedstrijd. Durf daar echt niks over te zeggen zowel qua winnaar als qua goals niet. Atvidabergs-Goteborg kijk ik inplay even aan. Goteborg heeft indruk op me gemaakt met zeer degelijk spel, met name defensief. Toch bekruipt me een gevoel dat er wel eens wat goals zouden kunnen vallen vanmiddag. Maar dat gevoel is bij lange na niet sterk genoeg om er prematch centen op te zetten.
0 Vind ik leuk's
rapido768:
Wedstrijden van 15.00 uur:
Halmstad-Kalmar is een echte no bet wedstrijd. Durf daar echt niks over te zeggen zowel qua winnaar als qua goals niet. Atvidabergs-Goteborg kijk ik inplay even aan. Goteborg heeft indruk op me gemaakt met zeer degelijk spel, met name defensief. Toch bekruipt me een gevoel dat er wel eens wat goals zouden kunnen vallen vanmiddag. Maar dat gevoel is bij lange na niet sterk genoeg om er prematch centen op te zetten.

Brommapojkarna-Helsingborg: over 2.5 goals speel ik met je mee ;)
0 Vind ik leuk's
Goede dag gehad gisteren in Zweden. Vandaag staan er weer een aantal wedstrijden op het programma. In eerste instantie zal ik me richten op Elfsborg-Djurgarden.
19.05 uur:
Elfsborg-Djurgarden: Elfsborg over 1.5 goals @ 1.78 (Marathonbet) 8/10
Elfsborg-Djurgarden: Elfsborg to score in both halves @ 2.75 (BetVictor) 2/10
Elfsborg is tot dusverre de koning van de gelijke spelen in de Allsvenskan, De 4 wedstrijden die ze speelden eindigden allemaal in een gelijkspel. Kijkend naar de tegenstanders is het nog niet eens zo'n heel gigantisch slecht resultaat. Thuis speelde Elfsborg gelijk tegen AIK (2-2) en Goteborg (0-0), twee teams die bovenin mee zullen draaien. Uit werd het 1-1 tegen zowel Halmstad (promovendus maar lastig te bespelen voor een team als Elfsborg) en Kalmar (sowieso vrij lastig om uit tegen te spelen). Daarbij komt nog eens dat Elfsborg, vorig jaar kampioen van Zweden, thuis vele malen sterker is dan in uitwedstrijden. Van de 59 punten die ze vorig seizoen behaalden waren er 39 in thuiswedstrijden (=66%) en 20 in uitwedstrijden (=34%). Ook vandaag hebben ze weer een voordeel t.o.v. Djurgarden aangezien Elfsborg op kunstgras speelt (ideaal voor het spelletje van Elfsborg) en Djurgarden speelt op 'gewoon' gras.
Djurgarden stelt teleur in de eerste 3/4 wedstrijden. 3/4 wedstrijden is omdat één van de wedstrijden van Djurgarden gestaakt is na het 'peerincident'. Thuis tegen Mjallby (0-1 achter) werd een speler geraakt door een peer die gegooid werd van de tribunes. Deze wedstrijd wordt later nog uitgespeeld. In de overige 3 wedstrijden verloor Djurgarden er 2 (uit bij Hacken, 4-0, en uit bij Helsingborg, 3-0) en speelde thuis gelijk tegen Brommapojkarna (1-1). Toegegeven in de wedstrijd tegen Brommapojkarna speelde Djurgarden al wat beter dan eerder dit seizoen. Toch eindigde de wedstrijd weer in een teleurstelling aangezien Brommapojkarna in de laatste 10 minuten de gelijkmaker binnenschoot.
Qua personele problemen mist Elfsborg vandaag centrale verdediger Jonsson (4 wedstrijden, 345 minuten) door een schorsing. Verder kent Elfsborg weinig noemenswaardige 'missings'. Djurgarden mist centrale verdediger Ostberg (2 wedstrijden, 101 minuten), middenvelder Amartey (3 wedstrijden, 270 minuten) en aanvaller Jawo (2 wedstrijden, 145 minuten, 1 goal). Jawo wordt door Djurgarden namelijk gehuurd van, jawel, Elfsborg en is vandaag niet speelgerechtigd.
Wat verder opvalt aan Djurgarden is dat ze met name defensief nog aan het zoeken zijn naar de ideale samenstelling. Ik heb even de verdediging van de 4 gespeelde wedstrijden onder elkaar gezet:
31/03/2013
Nymann-Ostberg-Bergstrom-Arvidsson
08/04/2013
Nymann-Amartey-Bergstrom-Arvidsson
14/04/2013
Pedersen-Ostberg-Andriuskevicius-Arvidsson
18/04/2013
Nymann-Bergstrom-Pedersen-Arvidsson
In iedere wedstrijd zijn er nog verschuivingen geweest in de achterste linie. Niet echt ideaal om defensieve zekerheid in te bouwen.
Verder heeft de coach van Elfsborg aangegeven vandaag 'full speed ahead' te gaan voetballen om eindelijk eens die eerste overwinning van het seizoen binnen te halen. Kwalitatief zijn ze gewoon stukken beter dan Djurgarden en in de eigen Boras Arena heb ik genoeg vertrouwen in Elfsborg om 2x te scoren. Ik verwacht dat ze Djurgarden willen overrompelen vandaar small stakes de to score in both halves tegen een zeer mooie prijs van 2.75. Main bet is echter de to score over 1.5 goals @ 1.78. GL!
0 Vind ik leuk's
19.00 uur:
Malmo-Osters: over 2.5 goals @ 2.14 (SBO) 5/10
Even kort, wedstrijd begint zo. Malmo kan nog steeds niet met de ideale basiself aantreden. Achterin vormen Helander en Halsti nog steeds het centrum waar idealiter daar Jansson en Johansson zouden moeten spelen. Eerste keeper Dahlin is er ook nog steeds niet bij en rechtsback Albornoz speelt na maanden afwezigheid door een schorsing vandaag weer zijn eerste wedstrijd. Osters is een goed voetballende ploeg en het zou me niet verbazen wanneer zij een keer gaan scoren vanavond. Malmo is thuis echter ook goed genoeg om er 3 te maken om zo alsnog die over binnen te harken. GL!
19.00 uur:
Syrianska-Norrkoping: over 2.25 goals @ 1.98 (12bet) 5/10
Thorvaldsson (Norrkoping) to score @ 3.80 (Unibet) 2/10
Heb even gewacht of Smedberg-Dalence zou starten voor Norrkoping. Hij start gelukkig en dat is m.i. een goed voorteken voor goals. Hij is belangrijk in de aanvoer naar de spitsen. Norrkoping speelt zonder eerste keeper Mitov-Nilsson. Ze krijgen wel centrale verdediger Wiklander terug van een schorsing. Syrianska scoorde nog niet in de Allsvenskan maar had op sommige momenten ook wat pech. Toch hebben ze voorin wel spelers die een doelpunt moeten kunnen maken (Touma, Felic, Rajalakso). Norrkoping lijkt mij momenteel een goede tegenstander voor ze om de eerste goal tegen te maken. Odd voor Thorvaldsson ligt gewoon wat te hoog, die moet ik wel spelen. GL!
19.05 uur:
Bangura (Elfsborg) to score @ 2.90 (Betsson) 3/10
0 Vind ik leuk's
Mooie tips rapido
Ga zo door (y)
0 Vind ik leuk's
Elfsborg-Goteborg: over 2.5 goals @ 2.25 (Marathonbet, SBO) 5/10
Oster-Hacken: over 2.5 goals @ 2.21 (12bet) 8/10
Accam (Helsingborg) to score @ 2.60 (expekt) 3/10
El Kabir (Hacken) to score @ 3.30 (Betsson) 3/10
Norrkoping-Helsingborg: over 2.5 goals @ 2.10 (Marathonbet, expekt, BetVictor) 5/10
Thorvaldsson (Norrkoping ) to score @ 3.80 (unibet) 3/10
Angelholms-GAIS: BTTS @ 1.91 (WH) 5/10
Johansson (GAIS) to score @ 4.30 (Betsson) 2/10
Brommapojkarna-Helsingborg: over 2.5 goals @ 2.15 (Marathonbet) 5/10
Hacken-Mjallby: Hacken over 1.5 goals @ 1.81 (Marathonbet) 7/10
Elfsborg-Djurgarden: Elfsborg over 1.5 goals @ 1.78 (Marathonbet) 8/10
Elfsborg-Djurgarden: Elfsborg to score in both halves @ 2.75 (BetVictor) 2/10
Malmo-Osters: over 2.5 goals @ 2.14 (SBO) 5/10
Syrianska-Norrkoping: over 2.25 goals @ 1.98 (12bet) 5/10
Thorvaldsson (Norrkoping) to score @ 3.80 (unibet) 2/10
Bangura (Elfsborg) to score @ 2.90 (Betsson) 3/10
Een klein overzichtje...
0 Vind ik leuk's
Hakuna Matatttta.
Bedankt Michael en bedankt voor het overzicht vw-crew (y). Toch wil ik benadrukken dat dit niet mijn topic is en dat een dergelijk overzicht meer zin zou hebben bij een 'persoonlijk' topic zoals veel leden die een hebben. Dit is een algemeen topic voor de Allsvenskan, en soms Superettan, en eenieder staat vrij om hier zijn/haar tips en gedachten over de Zweedse competitie te posten.
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.