Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op Darten: WK 2020

We hebben in de afgelopen maanden kunnen genieten van een aantal mooie toernooien bij de PDC maar uiteindelijk gaat het natuurlijk allemaal om die ene titel. Michael van Gerwen liet zien in topvorm te zijn door in korte tijd vier televisietoernooien op zijn naam te schrijven en gaat deze maand proberen zijn WK-titel te verdedigen. Zijn voornaamste concurrent lijkt momenteel Gerwyn Price die een fantastische Grand Slam of Darts speelde maar de vele outsiders liggen natuurlijk op de loer!


PDC World Championship Darts 2020

Van vrijdag 13 december tot de finale op woensdag 1 januari zien we de 96 gekwalificeerde darters in actie op het podium van het Alexandra Palace, ook wel Ally Pally genoemd. Het speelschema is als volgt: 


13-21 december: Eerste en tweede ronde, best of 5 sets, top 32 stroomt in de tweede ronde in

22-27 december: Derde en vierde ronde, best of 7 sets

29 december: Kwartfinales, best of 9 sets

30 december: Halve finales, best of 11 sets

1 januari: Finale, best of 13 sets


Voormalige winnaars: van Gerwen won al 3 keer

De WK-titel is niet alleen de meest prestigieuze, er hangt ook een mooi prijskaartje aan. De winnaar mag £500,000 bijschrijven op zijn bankrekening, daarnaast komt dit geld komt ook nog eens op zijn Order of Merit terecht. De toen nog relatief onbekende darter Rob Cross werd door zijn WK-titel twee jaar geleden ineens naar de tweede plaats van de wereldranglijst gekatapulteerd. Michael van Gerwen won het WK al drie keer en Adrian Lewis, John Part en Gary Anderson wonnen de titel twee keer. Deze aantallen vallen natuurlijk in het niet bij de inmiddels gepensioneerde Phil “The Power” Taylor, die deze prijs veertien keer won.


Deelnemers

De top-32 van de PDC Order of Merit is automatisch geplaatst en stroomt in de tweede ronde in. In het eerste kwart komt Jelle Klaasen tegenover Michael van Gerwen als hij de eerste ronde wint. Daarnaast starten ook Benito van de Pas en Jan Dekker vanuit de eerste ronde. In het tweede kwart vinden we Gary Anderson, Dimitri van den Bergh, Nathan Aspinall en de verliezend finalist van vorig jaar Michael Smith die allen in de tweede ronde instromen.


In het derde kwart vechten de Belg Kim Huybrechts en de Nederlander Geert Nentjes uit wie er in de tweede ronde tegen Rob Cross mag spelen. In dit kwart vinden we naast Nentjens nog vijf Nederlanders. Raymond van Barneveld begint aan zijn laatste PDC-toernooi ooit vanuit de eerste ronde, als hij wint komt hij tegenover Jeffrey de Zwaan te staan. Ook Vincent van der Voort (ronde 1) en Danny Noppert en Jermaine Wattimena (beiden ronde 2) vinden we in dit kwart. In het vierde kwart start Ron Meulenkamp vanaf de eerste ronde. De grote namen in dit kwart zijn Gerwyn Price en Daryl Gurney.


Titelfavorieten met daarachter hun ranking en odd voor toernooiwinst


Michael van Gerwen (#1, odd 2.25 bij Betway)

Michael van Gerwen was in de afgelopen maanden in topvorm en dat is ook aan de odd te zien, je krijgt slechts 2.25 keer je inzet terug als hij het toernooi wint terwijl dit vorig jaar 2.62 keer was. Michael startte het jaar goed met titels op het WK, The Masters en de Premier League maar kende in de zomer een dip waarin hij meer dan tien wedstrijden op rij ver onder zijn niveau gooide. Inmiddels is hij helemaal terug getuige zijn vier televisietitels in de zes toernooien die in oktober en november werden gespeeld.


Mighty Mike start het toernooi op de openingsdag tegen de winnaar van Klaasen-Burness. Tot aan de kwartfinale lijkt hij geen echte concurrent te hebben terwijl de zwaarste tegenstanders in de kwartfinale zelf James Wade en Ian White zijn.


Rob Cross (#2, odd 17 bij Unibet)

Voor Rob Cross breekt een belangrijke maand aan. Hij won twee jaar geleden de WK-titel en dit prijzengeld wordt nu van de Order of Merit weggestreept. De Engelsman moet dus goed presteren om te voorkomen dat hij richting de vijfde plaats daalt. Door zijn goede prestaties van dit jaar zal hij met een stuk meer vertrouwen naar Londen afreizen dan vorig jaar. Cross haalde begin dit jaar de finale op het UK Open en de Premier League, won in de zomer de World Matchplay en won in oktober het European Championship.


Voltage zou met deze loting minimaal de kwartfinale moeten halen. Hij start tegen de winnaar van Huybrechts-Nentjens waarna Noppert, Lennon of Rydz wacht. In de achtste finale zijn Wattimena, Cullen en Humphries mogelijke tegenstanders. In de kwartfinale is een wedstrijd tegen Wright of Chisnall een optie.


Gerwyn Price (#3, odd 6 bij William Hill)

Gerwyn Price is volgens de bookmakers de grootste concurrent van Van Gerwen, je krijgt 6.00 keer je inzet terug als hij het toernooi wint terwijl dit vorig jaar maar liefst 36.00 keer was. Price speelde op de laatste vijf toernooien zeer constant. Hij haalde de halve finale van de Champions League en de finale van het European Championship. Vervolgens prolongeerde hij zijn titel op de Grand Slam door in de halve finale van Van Gerwen te winnen en in de finale Wright ruim te verslaan. Een week later haalde hij ook op de Players Championship Finals de eindstrijd, dit keer bleek Van Gerwen te sterk.


The Iceman begint tegen de winnaar van O’Connor-Kantele en komt daarna Henderson of Richardson tegen. Om de kwartfinale te halen zal hij vervolgens waarschijnlijk Whitlock of King moeten verslaan. In een eventuele kwartfinale zouden Glen Durrant, Daryl Gurney en Mensur Suljovic zijn tegenstander kunnen zijn.


Enkele outsiders:

Naast deze drie favorieten zijn er ook een aantal outsiders die genoemd moeten worden. Bij Gary Anderson (#5, odd 26 bij William Hill) is het de grote vraag in hoeverre zijn rug de lange wedstrijden aan kan, sinds hij in februari moest afzeggen voor de Premier League kampte hij met veel problemen en leek hij zelden de oude. Hij zou het in de achtste finale wel eens heel lastig kunnen krijgen met Aspinall of Ratajski. Nathan Aspinall (#12, odd 51 bij Bwin) haalde vorig jaar de halve finale van het WK en liet zien geen eendagsvlieg te zijn door het UK Open te winnen. Wel is hij dus ingedeeld in een zwaar kwart met Ratajski, Anderson en Michael Smith. Michael Smith (#4, odd 23 bij William Hill) weet vaak de pieken op de grote toernooien, zo haalde hij vorig jaar de finale van het WK en kwam hij dit jaar tot de finale op de World Matchplay en halve finales tijdens de Champions League en het European Championship. Hoewel Peter Wright (#7, odd 15 bij William Hill) al flink is gezakt op de Order of Merit moeten we hem niet uitvlakken, hij haalde in de afgelopen twee maanden de finale van de World Grand Prix en de Grand Slam of Darts.


Voorspelling: wie gaat er winnen?

De odd voor toernooiwinst van Van Gerwen is natuurlijk weer erg laag, de Nederlander is in goede vorm en heeft een makkelijke route naar de halve finale. Gerwyn Price is gezien zijn stabiele spel inderdaad de grootste uitdager, hij liet daarnaast zien een onderlinge wedstrijd van Van Gerwen te kunnen winnen terwijl bijvoorbeeld Cross dit jaar zijn titels won zonder zelf tegen de Nederlander te spelen. Bij geen van de favorieten en outsiders zie ik direct value, Aspinall zou voor odd 51 een leuke zijn om wat kleingeld op te zetten ware het niet dat hij een zware loting heeft.


Toernooi tips

Gerwyn Price wint kwart 4 @ 2.25 (William Hill/Betway/Betfair,Medium)

Price zou zeker geen problemen moeten hebben om de kwartfinale te halen gezien hij onderweg spelers als O’Connor of Kantele (vijf sets), Henderson (zeven sets) en Whitlock of King (zeven sets) tegen zal komen. In dit lange format moet hij die wedstrijden gewoon winnen in zijn huidige vorm. Vervolgens komt hij in de kwartfinale een speler uit het rijtje Gurney, Durrant, Suljovic of Dobey tegen die allen zeker weerstand aan hem kunnen bieden maar over negen sets heeft The Iceman ook tegen hen de beste papieren.


Michael Smith wint kwart 2 @ 4.00 (Ladbrokes/William Hill,Medium)

De runner-up van vorig jaar presteert voornamelijk goed op de grote toernooien. Hij komt eerst Woodhouse of Lim tegen, daarna volgt een wedstrijd tegen de uit vorm zijnde Dimitri van den Bergh of Payne of Portela. De grootste uitdager tot aan de kwartfinale zou Adrian Lewis kunnen zijn die vorige maand bij vlagen iets van zijn oude kwaliteiten liet zien. Pas in de kwartfinale zou Smith serieuze tegenstand krijgen van Gary Anderson, Aspinall of Ratajski, maar voor één zware wedstrijd vind ik een odd van 4.00 aan de hoge kant.


Volg het WK darten 2010 live op RTL7

Voor de liefhebber die naast het wedden ook live de wedstrijden wil bekijken, zijn de wedstrijden te zien op RTL7. Het volledige schema is hier te vinden: http://www.rtl7darts.nl/tvgids

8 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar donnynedved
Country flagdonnynedved in 11-12-2019 22:36 Overige sporten en evenementen
in 11-12-2019 22:36 Overige sporten en evenementen
46 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

De eerste voorbeschouwingen voor het WK staan online!


De statistieken die ik gebruik voor de top 32 spelers en de 32 ProTour spelers plus Heta, Portela, Petersen, Razma en Edgar komen van de podiumwedstrijden (televisietoernooien, eindfase UK Open, World Series events, EuroTour). Waar de statistieken van de qualifiers vandaan komen zet ik erbij, bijvoorbeeld voor Yamada 'Asia Tour'.


Schema vrijdag:

20.00 Klaasen - Burness

21.00 Huybrechts - Nentjes

22.00 Humphries - Petersen

23.00 Van Gerwen - winnaar Klaasen/Burness (helaas te weinig tijd tussen de eerste wedstrijd en deze om een complete voorbeschouwing te schrijven)


Schema zaterdagmiddag:

13.30 Labanauskas - Edgar

14.30 Meikle - Yamada

15.30 Woodhouse - Lim

16.30 Wattimena - winnaar Humphries/Petersen (voorbeschouwing komt vanavond laat online)


Schema zaterdagavond:

20.00 McGeeney - Campbell

21.00 Hughes - Lerchbacher (combi!)

22.00 Van Barneveld - Young

23.00 Cross - winnaar Huybrechts/Nentjes (voorbeschouwing komt vanavond laat online)

6 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

Het feest gaat weer beginnen! Lekker liggen op de bank, Kerstboompje aan en laat de pijltjes maar vliegen. Mijn weddenschap: geen 9 darter tijdens dit toernooi @ 2,00


Veel plezier allemaal!

3 Vind ik leuk's

Vanavond: Klaasen -1,5 leg handicap @2.05, Betstars

2 Vind ik leuk's
It is useless to meet revenge with revenge: it will heal nothing.
Op vr. dec.. 2019, 18:47 schreef z3xtr4:

Vanavond: Klaasen -1,5 leg handicap @2.05, Betstars

Lekker begin van het wk darts, deze is binnen :)

1 Vind ik leuk's
It is useless to meet revenge with revenge: it will heal nothing.

Hieronder de wedtips zoals ik ze uit de voorbeschouwingen heb kunnen samenvatten. Credits gaan niet naar mij maar naar de tekstschrijvers van vw.


William O'Connor - Marko Kantelen (WK, Eerste Ronde): O'Connor wint

Marko Kantele heeft in zijn eerste jaar met een Tour Card vrijwel niets laten zien, op bijna alle toernooien verloor hij zijn eerste wedstrijd. Hij wist zich te plaatsen via de Nordic & Baltic tour. Daar wist hij op tien toernooien twee finales te halen waarvan hij er één won. Zowel Razma als Labanauskas deed het beter dan Kantele maar gezien Labanauskas al een WK-ticket had verdiend kreeg nummer drie Kantele een plaats op dit WK. O'Connor won dit jaar zijn eerste vloertoernooi, deed goede zaken voor team Ierland op de World Cup en haalde onlangs voor het eerst de kwartfinale op een major. Hij zou dan ook gewoon deze wedstrijd moeten winnen en dus gebruik ik hem in mijn dagcombi:


William O'Connor wint vs Kantele @ 1.33

Gary Anderson most 180s vs Dolan @ 1.29

Samen @ 1.72 (William Hill, High)


Vincent van der Voort - Keane Barry (WK, Eerste Ronde): Barry wint minimaal één set

Keane Barry zou de jongste speler ooit kunnen worden die de tweede ronde van het WK bereikt. Hiervoor moet hij eerst Vincent van der Voort verslaan die al een stuk meer ervaring heeft. Dit toernooi zit vol met verrassingen tot nu toe, toch zou het verschil tussen de Nederlander en debutant Keane eigenlijk te groot moeten zijn. Ik zie Barry wel een set pakken maar vind de odd van 1.45 te laag om het risico te nemen. Geen bet daarom.


Gary Anderson - Brendan Dolan (WK, Tweede Ronde): Anderson gooit de meeste 180s

Gary Anderson zal op zijn best moeten spelen wil hij inderdaad zo makkelijk van Brendan Dolan winnen als de odds doen vermoeden. Je krijgt slechts 1.40 keer je inzet terug als hij inderdaad wint. Een bet die Gary zeker zou moeten binnenhalen is Gary Anderson most 180s. Anderson heeft het record 180ers gooien in één wedstrijd en op een heel WK op zijn naam en zelfs nu hij nog niet de oude is gooide hij er gemiddeld 0.31 per leg. Brendan Dolan is daarentegen helemaal geen man van de maximums, hij gooide er dit jaar slechts 0.13 per leg op het podium en gooide er ook slechts één in dertien legs tegen Kumar (0.08 per leg). Ik gebruik Anderson most 180s daarom in mijn dagcombi:


William O'Connor wint vs Kantele @ 1.33

Gary Anderson most 180s vs Dolan @ 1.29

Samen @ 1.72 (William Hill, High)


Cristo Reyes - Lourence IIagan (WK, Eerste Ronde): Ilagan maakt een goede kans

Cristo Reyes is de favoriet bij de bookmakers met een odd van 1.62 (Betway). De Spanjaard wist dit jaar allerminst te overtuigen, de belangrijkste wedstrijden die hij won waren deels door de matige scoring van zijn tegenstanders gezien hij zelf op het podium vaak rond de 85 gemiddeld gooit. Als dat opnieuw het geval is zou Ilagan hier voor een verrassing kunnen zorgen zoals dat dit WK al zovaak is gebeurd. Ik ga hier voor de underdog: Lourence Ilagan wint @ 2.45 (Unibet, Medium).

Bericht gewijzigd door jeronimo op Mon 16 Dec 2019, 14:14
3 Vind ik leuk's
You'll never walk alone!!!!

Ik weet nog van vorig jaar dat die Ilagan ook een prima neusje voor 180s heeft.

0 Vind ik leuk's
Op ma. dec.. 2019, 17:26 schreef mikefr1908:

Ik weet nog van vorig jaar dat die Ilagan ook een prima neusje voor 180s heeft.

Klopt inderdaad. Toen waren de bookmakers een stuk minder goed op de hoogte van de prestaties van de Aziaten en had ik op dat vlak een flinke voorsprong. Zoals je hier kan zien kon ik toen de over 1.5 180s van Ilagan tippen met een odd van 2.00 -> https://www.voetbalwedden.net/voorbeschouwingen/darts/vincent-van-der-voort-lourence-iiagan-pdc-world-championship-eerste-ronde-17-12-2018

Hij gooide er in die wedstrijd vijf.


Helaas zijn de statistieken nu een stuk makkelijker te vinden voor de qualifiers en krijg je nu voor Ilagan over 2.5 180s een odd van slechts 1.60. Ik heb er over nagedacht om deze bet te pakken maar toch teveel getwijfeld en heb daarom alleen Ilagan to win getipt. Mocht ik deze bet ergens voor 1.80 of hoger tegenkomen dan pak ik hem zeker mee.

0 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

Het was qua tippen een lastig weekend waar de combi misging. De high stake van combi van maandag was gelukkig raak, hopelijk wordt dat op de dinsdag twee van de drie:


13.30 Ryan Searle - Robbie King

14.30 Cristo Reyes - Lourence Ilagan

15.30: Rowby John Rodriguez - Noel Malicdem

16.30: Krzysztof Ratajski - Zoran Lerchbacher


20.00 Ritchie Edhouse - Boris Koltsov

21.00 Jose de Sousa- Damon Heta

22.00 Ted Evetts - Fallon Sherrock (Combi!)

23.00 De Zwaan - Young (Combi!)

2 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

Het schema voor vandaag, twee combis en een single tip!


13:40 Brown K. (Eng)Asada S. (Jpn)

14:30 Whitlock S. (Aus)Ward H. (Eng)

15:30 West S. (Eng)Searle R. (Eng)

16:30 Lewis A. (Eng)Reyes C. (Esp)

20:10 Gurney D. (Nir)Pipe J. (Eng)

21:00 Durrant G. (Eng)Heta D. (Aus)

22:00 Suljovic M. (Aut)Sherrock F. (Eng)

23:00 van den Bergh D. (Bel)Payne J. (Eng)

2 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

Prognose: Beaton gooit de meeste maximale scores

Beaton liet in zijn openingsduel zien in vorm te zijn op de maximale scores. Normaalgesproken zijn Wade en Beaton allebei geen zekerheden op dit vlak, nu Beaton ze makkelijk raakt lijkt Beaton most 180s @ 2.25 (Betway,Low) mij een goede optie. Daarnaast gooide Beaton al drie hoge finishes en zou ook Wade op dat vlak gezien zijn sterke finishing mee moeten kunnen komen. Ik pak daarom ook 3 or more 100+ finishes @ 3.40 (Betfair,Medium).


Iets klopt er niet, de 100+ finishes geven veel lagere quotes, bji deze game bijvoorbeeld maar 1.53

1 Vind ik leuk's
KK-AA-KK

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.